Bakgrund
När vi träffade JB Villan första gången var deras främsta utmaning en relativt analog husprocess, med allt ifrån inkommande samtal, mail, papper och inte minst många kontaktytor. Det fanns en osäkerhet i var den senaste dokumentationen fanns och hur man på ett enkelt och tryggt sätt kunde arbeta med uppdateringar och senaste förändringar i processen både internt och i kommunikation med kunder.
För att lösa JB Villans utmaningar och problemställningar valde vi att designa en interaktiv och lustfylld kundportal, som gör det enkelt för JB Villans kunder att följa sin husprocess. I portalen kan du följa dina möten, todos, uppföljning och all dokumentation kring ditt husprojekt.
Projektet innebär också att vi digitaliserade stora delar av JB Villans interna processer. Nu får respektive medarbetare rätt information vid rätt tillfälle utifrån produktion, byggnation och leverans. Vilket innebär att kunderna på ett friktionsfritt sätt får flytta in i sitt drömhus.
Vi har i projektet arbetat kreativt med CMS verktyget Umbraco för att skapa rätt förutsättningar av informationsflöden. Med hjälp av tredjepartslösningen Scrive har vi en hög säkerhet beträffande viktig dokumentation i projektet, där kunden identifierar sig med BankID.
Med tanke på ett större helhetsgrepp av den digitala kundresan för JB Villans kunder var en del av projektet att uppdatera befintlig webb som nu ska inspirera kunderna och generera leads och potentiella affärer till JB Villan.