Hooks Herrgård
Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.
Om Hooks Herrgård
Hooks Herrgård är en kombinerad konferens, spa-och golfanläggning. Första spadtaget togs någon gång under 1300-talet och Hooks Herrgård har sedan dess en spännande historia. År 1960 kom nuvarande ägare in i bilden. Familjedrömmen består och fortsätter utvecklas, det lovar Hooks Herrgårds vd Hans Edberg, som tillhör den tredje generationen.
Resultatet
Fokus på den nya webben var att det skulle vara lättare för kunden att hitta information och att kunna genomföra en bokning snabbt. Vi gjorde ett omtag för att strukturera och presentera Hooks Herrgård erbjudande på ett nytt och inspirerande sätt. Initialt gjordes en analys för att identifiera målgruppernas behov och resultatet av den satte grunden för tonalitet och copy på webben. Allt med känsla av det personliga, lyxiga, familjära och att känna sig som hemma, vilket också skulle speglas i design och struktur. Webben har integrerats med två olika bokningssystem. Webben är byggd på Umbraco; ett användarvänligt, smidigt och flexibelt CMS.
Nya Hooks Herrgård
Idag har Hooks Herrgård en tvåspråkig site som är sökmotoroptimerad och som vi aktivt arbetar med att driva trafik till. Vi har löpande under projektets gång arbetat med kommunikationen för att bygga en webbplats som skapar känslor. Kanske är det på Hooks Herrgård du spenderar din nästa hemester?
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga härnere i formuläret.
Fler referenser
Smålands Turism
Smålands turism har i uppdrag att främja och utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Det gör de bland annat genom marknadsföring, kompetensutveckling och produktutveckling.
Jönköping Södra IF
Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.
K.W. Bruun
K.W. Bruun är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.