Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
Bakgrund
Svegro stod inför utmaningen att deras befintliga webbplats inte längre mötte företagets eller dess kunders behov. Samtidigt pågick arbetet med att ta fram en ny grafisk profil, som innefattade ett omtag kring produktutseende och varumärkesprofil. Detta underströk ytterligare behovet av en helt ny digital plattform. Ambitionen var att höja varumärkeskännedomen och skapa en källa till inspiration genom att erbjuda recept och livsstilsinnehåll, vilket den gamla webbplatsens struktur och funktioner inte kunde hantera effektivt. Det ultimata målet med den nya webbplatsen var att den skulle återspegla och förmedla den fantastiska 'wow'-effekten som besökare upplever vid ett besök i Svegros växthus beläget på Färingsö.
Om Svegro
Svegro är ett familjeföretag i tredje generationen som odlar örter, sallat och grönt i Sverige. All odling är ekologisk och sker i växthus ute på Färingsö. Kärleken till jorden, smakerna och maten har de med sig sedan starten 1960. Svegros vision är ett Sverige helt självförsörjande på färskt grönt – året om.
Lösningen
I arbetet med Svegros nya webbplats lades stort fokus på UX/UI-design för att skapa en tillgänglig, lättanvänd och framför allt inspirerande plattform. Målet var att webbplatsen inte bara skulle locka besökare genom sin moderna design, utan också uppmuntra dem att stanna kvar genom engagerande innehåll. Designen och den tekniska utformningen av Svegro.se har helt och hållet utformats med ambitionen att göra webbplatsen till det självklara valet för den som söker inspiration och kunskap inom örter, odling, hållbarhet och recept. Webbplatsen är byggd på Umbraco 13, som är ett flexibelt och användarvänligt CMS-verktyg.
Webbplatsen har optimerats för att presentera Svegros högkvalitativa bilder och videor med målsättningen att förstärka användarupplevelsen utan att försämra sökresultaten på sökmotorerna. En nyckelfunktion som introducerats är möjligheten för besökarna att recensera och spara sina favoritrecept. Denna interaktiva funktion bidrar inte bara till en personligare upplevelse på webbplatsen utan uppmuntrar även till återkommande besök. Genom dessa nyskapande lösningar har Svegros nya webbplats blivit en dynamisk resurs som förstärker varumärkets image och stödjer dess mål att inspirera till ett grönt och hållbart liv.
Svegro har 60 år av odlingstradition. Vi vill dela med oss av vår kunskap och inspiration och ge besökaren på webben samma wow-känsla som när de besöker vårt växthus på Färingsö. Teamet från Toxic, med skickliga designers och webbutvecklare fångade upp alla våra önskemål och omsatte dem i en inspirerande, engagerande och lättnavigerad webbplats. Toxic har skapat en webb som vi är stolta över och som enkelt kan uppdateras för att alltid kännas aktuell.
Effekten
Genom att lansera den nya webbplatsen har Svegro lyckats transformera sin digitala närvaro till en spegling av den fascinerande atmosfären i sina växthus på Färingsö. Effekten av denna förnyelse är mångfacetterad och innefattar en betydande ökning av varumärkeskännedomen. Besökarna erbjuds nu en djupdykning i Svegros värld, där inspiration och utbildning om hållbar odling och fräscha recept står i centrum. Med funktioner som möjliggör för användare att recensera och spara favoritrecept, har interaktionen på webbplatsen förstärkts, vilket direkt bidrar till en längre och mer engagerande användarupplevelse. Denna förnyade digitala plattform har inte bara förstärkt Svegros position som en ledande aktör inom hållbar och ekologisk grönsaksodling i Sverige, utan har även skapat en solid grund för fortsatt digital tillväxt. Webbplatsens moderna design och tekniska lösningar, optimerade för att framhäva högkvalitativa bilder och videor, understryker Svegros åtagande till kvalitet och innovation. Det naturliga valet för den som söker inspiration kring recept, hållbarhet och odling är nu tydligare än någonsin: svegro.se
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.
Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.