Mitt Lager
”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.
Om Mitt Lager
Mitt Lager erbjuder flexibel och prisvärd förvaring för både privatpersoner och företag. De har 1500 förrådsenheter i selfstorage-anläggningar. Mitt Lager erbjuder fräscha och nybyggda förråd i attraktiva lägen i storlekar mellan 1 och 78 kvadratmeter. Anläggningarna är utrustade med det senaste inom teknisk säkerhet.
Bakgrund
Mitt Lager kom till oss för att de kände att det krävdes mycket tid för registrering och administrering av ordrar och hyresavtal för deras förråd. Med ett expansivt förhållningssätt insåg de att det var dags att digitalisera affären ytterligare för att uppnå minskad kreditrisk och administration vid varje bokning. Ett mål var väldigt tydligt; att kunna fortsätta accelerera deras business med samma personalstyrka som i dagsläget genom en automatiserad process som förenklar den administrativa processen. En annan viktig aspekt var att kunden, om den vill, ska kunna genomföra en order helt utan direktkontakt med Mitt Lager.
Resultatet
"Det ska vara enkelt". Resultatet blev en ny webbplats, mina sidor och portal. Utöver det skapade vi även en helt ny grafisk profil. Mitt Lagers nya webb genomsyras av enkelhet och kundanpassning och möjliggör en förrådsbokning på 30 sekunder genom en smidig filtrering och ett lättnavigerat gränssnitt. I mina sidor kan kunden se aktiva och avslutade ordrar och göra felanmälan. I portalen kan Mitt Lager själva administrera och ändrar ordrar, göra automatiska och manuella utskick till kunder, se försäljningsstatistik och historisk logg för alla anläggningar i en tydlig dashboard samt rapportera statistiken som bokföringsunderlag.
Tekniken
Det nya systemet gör automatiskt genererade och förrådsunika koder via en integration och uppsättning av Raspberry Pi till systemet Vaka, vilket ger en enkel bokning och snabb tillgång till förråd för kunden. Med Klarna kan kunden genomföra köpet snabbt och smidigt direkt, direkt utanför anläggningen om ett akut behov av ett förråd skulle uppstå.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.
Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.