Mitt lager

Mitt lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Och det är just att förenkla och förbättra kundresan som genomsyrat och präglat hela projektet. En annan viktig faktor var att digitalisera affären för att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

E-handel

System & App

Marknadsföring

Bakgrund

Mitt Lager kom till oss för att de kände att det krävdes mycket tid för registrering och administrering av ordrar och hyresavtal för deras förråd. Med ett expansivt förhållningssätt insåg de att det var dags att digitalisera affären ytterligare för att uppnå minskad kreditrisk och administration vid varje bokning. Ett mål var väldigt tydligt; att kunna fortsätta accelerera deras business med samma personalstyrka som i dagsläget genom en automatiserad process som förenklar den administrativa processen. En annan viktig aspekt var att kunden, om den vill, ska kunna genomföra en order helt utan direktkontakt med Mitt Lager.

Om Mitt Lager

Mitt Lager erbjuder flexibel och prisvärd förvaring för både privatpersoner och företag. De har 1500 förrådsenheter i selfstorage-anläggningar i Jönköping, Huskvarna, Värnamo, Hunnebostrand, Växjö, Strömstad, Borås och Lysekil. Mitt Lager erbjuder sina kunder fräscha och nybyggda förråd i attraktiva lägen i storlekar mellan 1 och 78 kvadratmeter. Anläggningarna är naturligtvis utrustade med det senaste inom teknisk säkerhet.

Teknik

Det nya systemet möjliggör automatiskt genererade och förrådsunika koder via en integration och uppsättning av Raspberry Pi till systemet Vaka, vilket skapar förutsättningar för att möjliggöra enkel bokning och tillgång till förråd för kunden. Med hjälp av Klarnas betallösning kan kunden genomföra köpet snabbt och smidigt på en gång. Det innebär att kunden kan stå utanför anläggningen och boka förrådet på plats, direkt när behovet av ett förråd uppstår. 

”Det ska vara enkelt”

Webb, Mina sidor och portal

Resultatet blev en ny webbplats, mina sidor och portal. Utöver det skapade vi även en helt ny grafisk profil. Mitt Lagers nya webb genomsyras av enkelhet och kundanpassning och möjliggör en förrådsbokning på 30 sekunder genom en smidig filtrering och ett lättnavigerat gränssnitt. I mina sidor kan kunden se aktiva och avslutade ordrar och göra felanmälan. I portalen kan Mitt Lager själva administrera och ändrar ordrar, göra automatiska och manuella utskick till kunder, se försäljningsstatistik och historisk logg för alla anläggningar i en tydlig dashboard samt rapportera statistiken som bokföringsunderlag.