K.W. Bruun
K.W. Bruun är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.
Utmaningen
När vi kom i kontakt med K.W. Bruun, önskade kunden en digital lösning som skulle effektivisera deras arbete och underlätta det digitala arbetet för samtliga Opel-återförsäljare. Dessutom var tidigare lösning byggd i Umbraco 7 som hade End of Life 2023, vilket innebar att de var i behov av att ta fram en ny lösning på en senare version av Umbraco.
Om K.W. Bruun
K.W. Bruun Automotive AB är en del av bilkoncernen K.W. Bruun & CO, och generalagent i Sverige för Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles och Mitsubishi Motors. K.W. Bruun hanterar importen av person- och transportbilar tillhörande dessa bilmärken, samt reservdelar till den svenska marknaden.
Vår lösning
K.W. Bruun har omkring 90 Opel-återförsäljare i Sverige och för att underlätta återförsäljarnas arbete i vardagen utvecklades en smart digital lösning i Umbraco Cloud, där kunden har översyn över alla återförsäljare i samma installation. I den nya lösningen är det möjligt att uppdatera information på ett ställe men välja att uppdateringen ska slå igenom samtliga sajter.
Respektive återförsäljare kan även själva lägga in content och göra vissa justeringar inom uppsatta ramar. Det har tagits fram en gemensam UX/UI-design för de nya återförsäljarsidorna som associeras med och känns igen från opel.se. Den nya lösningen innefattar också en integration mot Blockets API samt ett script som gör det möjligt att bygga och designa din egen bil direkt på återförsäljarsidan.
Besök återförsäljarsidor vi byggt
Resultatet
Resultatet är en teknisk komplex uppsättning i Umbraco som möjliggör flexibilitet för respektive återförsäljare, effektivisering för alla redaktörer och administrering av omkring 90 sajter i samma lösning. Med ny UX/UI-design har sajten ett modernt uttryck som går i linje med opel.se.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.