K.W. Bruun
K.W. Bruun är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.
Utmaningen
När vi kom i kontakt med K.W. Bruun, önskade kunden en digital lösning som skulle effektivisera deras arbete och underlätta det digitala arbetet för återförsäljare av Peugeot, Citroën och Opel. Dessutom var den tidigare lösningen byggd i Umbraco 7, som nådde End of Life 2023, vilket innebar att de behövde en ny lösning på en senare version av Umbraco.
Om K.W. Bruun
K.W. Bruun Automotive AB är en del av bilkoncernen K.W. Bruun & CO och generalagent i Sverige för Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles och Mitsubishi Motors. K.W. Bruun hanterar importen av person- och transportbilar för dessa bilmärken, samt reservdelar till den svenska marknaden.
Vår lösning
K.W. Bruun har över 90 återförsäljare i Sverige, och för att underlätta återförsäljarnas arbete i vardagen utvecklades en smart digital lösning i Umbraco Cloud, där kunden har översyn över alla återförsäljare i samma installation. Med den nya lösningen är det möjligt att uppdatera information på ett ställe och välja att uppdateringen ska slå igenom på samtliga sajter.
Respektive återförsäljare kan även själva lägga in innehåll och göra vissa justeringar inom uppsatta ramar. Det har tagits fram en gemensam UX/UI-design för de nya återförsäljarsidorna som är anpassad för Peugeot, Citroën och Opel och associeras med deras varumärkesidentiteter. Den nya lösningen innefattar också en integration mot Blockets API samt ett script som gör det möjligt att bygga och designa sin egen bil direkt på återförsäljarsidorna.
Besök återförsäljarsidor vi byggt
Resultatet
Resultatet är en teknisk komplex uppsättning i Umbraco som möjliggör flexibilitet för respektive återförsäljare, effektivisering för alla redaktörer och administrering av omkring 90 sajter i samma lösning. Med ny UX/UI-design har sajten ett modernt uttryck som går i linje med opel.se.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.
Miller Badrum
Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.