Hoppa till innehållet

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

SEO

SEO

Desktop Light

Umbraco

UX:UI

UX/UI

Search Alt

Webb

Didner Gerge
Skärmavbild 2024 01 23 Kl. 08.31.17

Kundens utmaning

När vi kom i kontakt med Didner & Gerge var de aningen frustrerade över deras dåvarande lösning. Den hade begränsningar som gjorde att de inte kunde jobba på det sätt de ville. Webbplatsen var inte tillräckligt responsiv, CMS:et svarade inte upp till deras förväntningar och det publika läget fungerade inte särskilt väl tillsammans med det inloggade läget. Det var helt enkelt för många saker som inte levde upp till deras förväntningar, vilket ledde till att Didner & Gerge kontaktade oss på Toxic och vi inledde ett samarbete där vårt uppdrag var att få rätsida på problemen och ge kunden rätt förutsättningar för att underhålla och växa sin verksamhet.

Om Didner & Gerge

Didner & Gerge är ett fristående fondbolag, grundat i Uppsala 1994. De arbetar med aktiv förvaltning och har idag sex aktivt förvaltade aktiefonder med olika inriktning. Didner & Gerges verksamhet utgår från ledorden sunda principer, få innehav och beprövade metoder.

Vår lösning

Den nya webben är byggd i CMS-plattformen Umbraco, som är känd för sin flexibilitet och användarvänlighet. Detta ger redaktörerna stor kontroll över innehållet, vilket underlättar det dagliga arbetet. Kundens sajt innehåller mycket och viktig information, varför den nya UX/UI-designen fokuserar på enkel och tydlig navigering så att användaren utan problem ska hitta rätt. Vi har även fokuserat på konverteringsoptimering och förbättrad SEO. Det initiala projektet innefattade i grunden enbart en ny webblösning för den publika webben. Detta kom dock att ändras längs vägen då bristerna i det inloggade framgick tydligare under projektets gång. Vi fick därför i uppdrag att även designa och bygga ett nytt inloggat läge för kunden, i samma Umbraco-lösning. I den nya lösningen lades även fokus på att lyfta och visualisera fonderna på ett tillgängligt sätt. Hela lösningen uppfyller givetvis WCAG:s krav på tillgänglighet och är responsiv och anpassad för alla typer av enheter.

Screencapture Didnergerge Se 2024 01 23 08 21 37

Toxic är lyhörda, kompetenta och har på kort tid satt sig in i vår affär. Det har gjort att de har kunnat hjälpa oss med en lösning som våra kunder och vi är väldigt glada över. Deras förmåga att snabbt anpassa sig och leverera kvalitativa resultat är inte bara imponerande, utan också ett tecken på deras professionalitet och fulla engagemang för oss som kund.

- Anna Stalteri Marcus, Kommunikationschef på Didner & Gerge.

Skärmavbild 2024 01 23 Kl. 08.29.23

Resultatet

Resultatet är en toppmodern lösning i Umbraco 12 där Didner & Gerge numera kan hantera både den publika webben och det inloggade läget i Umbracos backoffice. Webben håller så pass hög nivå av responsivitet att kunden valt att skrota sina tidigare mobila appar. Vidare är flödet är märkbart förbättrat så att de aktuella kurserna ständigt är uppdaterade och snyggt presenterade på webben. Sajten innehåller även en integration till BankID för smidig inloggning samt en integration till nyhetsbrevstjänsten Apsis. Sajten är anpassad efter kundens målgrupp. Den är enkel, tydlig och uppfyller kundens krav – och så även kundens användares krav. Mission accomplished.

Toxic Mattias Kristensson 1

Mattias Lyck

Affärsutvecklare

036-860 22 58

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

3D3A5615

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

UK Titles

Readly

Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte oss via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev vi på Toxic in för att stötta. Vi producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Svenska Innebandy 3

Svenska Innebandyförbundet

Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt implementerats, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.