Svenska Innebandyförbundet
Toxic ansvarar för förvaltning av befintlig sajt samt utveckling av ny sajt som byggs på plattformen Umbraco. Integration till Innebandyappen och iBIS ingår också i det pågående projektet som går under namnet Innebandy 2.0.
Bakgrunden
Toxic har under det senaste ett och halvt året ansvarat för förvaltning och utveckling av Innebandyförbundets befintliga sajt, som är byggd på Umbraco. Sedan starten av samarbetet har projektet ”Innebandy 2.0” initierats för att lyfta förbundets sajt flera nivåer. Vid utvecklingen av den nya sajten läggs stor vikt vid UX-design, användarvänlighet och mobile first. Webben byggs på Umbraco, som är blockbaserat, flexibelt och syftar till att underlätta redaktörsarbetet för både vana och ovana redaktörer. Toxic arbetar även med integrationer mot Innebandyappen och iBIS som är förbundets administrativa verktyg där bland annat information om serier och spelscheman publiceras. Integrationerna innebär att info plockas från webben och skickas till appen och information från iBIS hämtas och visas på webben.
Om Svenska Innebandy
Svenska Innebandyförbundet bildades 1981. Fyra år senare antogs förbundet till Riksidrottsförbundet och sporten växte snabbt. 2021 består Svensk Innebandy av 854 föreningar och 106 687 spelare. Förbundet jobbar med att utveckla sporten och sportens varumärke.
Nu har Svensk Innebandy en ny hemsida och jag vill med några enkla rader tacka för ert bidrag i arbetet. Tillsammans har vi skapat en modern hemsida som jag hoppas ska falla våra besökare och redaktörer i god smak. (…) Ni lyckades fånga våra tankar på bästa sätt och arbetet med utvecklingen har både varit kul och enkelt och nu står vi här och har lanserat en ny hemsida. Jag hoppas ni är stolt och nöjd med resultatet och samarbetet. Det är jag i alla fall.
Har du fler frågor?
Oroa dig inte, ställ din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.