Det startade så tidigt som 1569

SIA Glass är en del av Berte-koncernen som faktiskt är Sveriges äldsta familjeägda företag. Glassmejeriet är inte riktigt lika gammalt, utan startade 1961 med huvudkontoret i Slöinge i Halland. SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. Men en av utmaningarna har varit att den dåvarande webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. SIA Glass hade två ansikten utåt. För att lösa detta kontaktade de oss som fick utmaningen att skapa ett digitalt och enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Susann Petersson, marknadskommunikatör SIA Glass

”Med kreativitet, engagemang och tillgänglighet har Toxic gett oss ett enkelt och proffsigt samarbete från start till lansering”

Ett "habegär"

Utmaningen för SIA Glass var att gå ifrån en spretig digital kommunikation av varumärket till en helhet som genomsyras i all kommunikation via SIA Glass kanaler, med basen av en funktionell webb och plattform. Önskemålet var att skapa ett grafiskt uttryck i digital form som speglar varumärket, ökar SIA Glass driv framåt i digitaliseringen och skapa en strategi för sökmotoroptimering för varumärkets spridning i sociala medier.

Ett lyft för alla digitala kanaler

Webbplatsen som vi har skapat bygger på publiceringsverktyget Umbraco, där vi har applicerat en avskalad design som låter glassen stå i centrum. Lekfullhet, rörlighet, färgsättning och funktionalitet med produkterna i fokus syftar till att skapa ett skönt ”habegär” till SIA Glass olika produkter och smaker. SIA har fått möjlighet att bygga och förändra sitt innehåll på ett kreativt sätt. Nästa steg var att skapa förutsättningar för att driva trafik och varumärkesbyggande innehåll i alla digitala kanaler.

Toxic har arbetat med Google Analytics för att utvinna relevant information som kan kopplas till uppsatta mål och plan som vi skapat för optimal uppföljning av resultaten. Genom att studera övergripande KPT:er ihop med genomförd målgruppsanalys, har vi även tagit fram ett marknadsunderlag med fokus på sociala medier. Vi fick också möjligheten att genomförda två utbildningar i digital marknadsföring med inslag av statistikhantering i Google Analytics och Facebook Ads manager. Detta för att öka den interna kunskapsnivån på SIA Glass och ge dem rätt förutsättningar för att lyckas med sin digitala marknadsföring.

Besök webbsidan Fler kundcase

Vägen till en stark digital närvaro

Vet du inte var du ska börja? Det vet vi. Ring oss eller kom och hälsa på, vi har gott (om) kaffe!

Klicka här

Tack för att du tog första steget!
Vi tar nästa steg och hör av oss till dig.

Det är här ditt nya projekt börjar.

Ge oss lite kött på benen kring vilken typ av projekt det gäller så hör vi av oss inom kort.

Webb

E-Handel

SEO

Varumärkesstrategi

Foto & Film

Webbanalys

PIM-system

Grafisk identitet

Intranät

Sociala Medier

Mobil & Webbapp

Google Ads

Beskrivning av projekt

Dina uppgifter




Oj, nått gick fel! Kolla så alla fält blev korrekt eller kontakta oss via kontaktsidan.