DB Schenker
Tillsammans med DB Schenker som vi har haft ett långt samarbete med har vi tagit fram ett flertal appar. Här presenterar vi fyra av dem.

App

Skräddarsytt

Fyra appar
DB Schenker har satsat på appar för att effektivisera och automatisera sina arbetsflöden. Vi har tillsammans tagit fram fyra appar. App 1 syftar till scanning och hantering av reklamationer. Här dokumenteras inkommande leveranser som är skadade med bild och signeras av åkaren. Dessa reklamationer hanteras internt och blir sökbara för åkaren och möjliggör enkel uppföljning. App 2 är en där du skannar av postnummer på etiketter, via kamera, scanner och text.
App 3 är också en scanning men denna hanterar burar. Alla inkommande och avgående burar räknas och alla terminaler kan se hur många burar som kommer från respektive destination varje skift. I appen sköts även inventeringen en gång per månad som blir underlag för internfakturering av burar. App 4 är en app som styr de nya och moderna AGV:erna.

Om DB Schenker
DB Schenker i Sverige transporterar det mesta du kan tänka dig över hela världen. Med ett transportnätverk som täcker hela jordklotet har du som kund möjligheten att få ett komplett flöde i dina transporter, oavsett vart eller hur du skickar det. DB Schenker i Sverige är dotterbolag till tyska statligt ägda Deutsche Bahn.

Resultatet
Lösningarna har väsentligt minskat felhantering av gods på alla terminaler. Systemet sköts helt av Schenkers egen personal. Tanken är att alla terminaler i en framtida version skall märka upp gods till varandra. Detta kommer spara mycket tid och minska felfrekvensen ytterligare – men redan nu sparar DB Schenker avsevärt med tid och har en helt annan kontroll för reklamationshantering till följd av de nya apparna.

Har du fler frågor?
Oroa dig inte, ställ din fråga här i formuläret.
Fler referenser
Se alla våra referenser

Gnosjö Automatsvarvning
Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Dynocontrol
Dynocontrol stod inför utmaningen att möta branschens krav på spårbarhet och säkerhet vid hantering av sprängmedel. Toxic fick i uppdrag att utveckla en modern och användarvänlig mobilapp som effektiviserar förrådshantering, loggar sprängningsinformation och uppfyller lagkrav. Med hjälp av React Native skapade vi en lösning som kombinerar enkelhet, säkerhet och smidighet – anpassad för användning direkt ute i fält.

Infranord
Infranord, en av Nordens ledande inom järnvägsentreprenader, behövde modernisera sin tidrapporteringsprocess. Toxic fick uppdraget att utveckla en mobilapplikation som är användarvänlig, effektiv och anpassad för deras arbetsmiljö. Den nya applikationen, TORD, gör det enkelt för personal att rapportera arbetstimmar och aktiviteter direkt från mobilen, oavsett plats. Genom löpande förvaltning och utveckling säkerställer vi att applikationen förblir modern och fortsatt stödjer Infranords verksamhet på bästa sätt.

Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller Badrum
Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

Furhoffs
Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Varsego
Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Essem Design
Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

Stolab
Vi har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att vi tillsammans med Stolabs inhouse avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

Readly
Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte oss via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev vi på Toxic in för att stötta. Vi producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

SafeLine
SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

SIA Glass
SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Swede-Wheel
Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköpings Teater
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert & Kongress
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.