Varsego
Varsego är ett varumärke som ständigt strävar efter att utveckla sin affär och för att ligga i framkant i branschen ansåg kunden att de behövde uppdatera sin e-handel.
Varsego x Toxic
Vi tycker att projektet med Varsego är ett väldigt bra exempel på hur vi vill jobba med våra kunder; kundnära med fokus på att skapa värde och förvandla vision till verklighet. I den här filmen berättar våra vänner på Varsego om utmaningen, lösningen, resultatet och effekten av deras nya e-handel. Psst, spoiler alert – Varsego ökade sin totala försäljning med över 20% det första året. Se filmen för att få hela berättelsen.
Utmaningen
Kunden såg ett behov av att förnya sin grafiska identitet för att attrahera nya kunder och förbättra kundupplevelsen. De såg även ett behov av att förenkla och automatisera flödet kopplat till webben för att minska den manuella handpåläggningen i allt från nykundsregistrering till EDI-orders från externa system.
Lösningen
För att uppfylla kundens önskningar föll valet av plattform på Litium, som erbjuder CMS, PIM och e-handel i samma lösning. Vi fokuserade på att tydliggöra utbudet genom tydliga produktkategorier, highligtade kampanjer och fokus på produktutbud. I den nya lösningen erbjuds enkel registrering för nya kunder genom Briqpay.
Flertalet integrationer gjordes för att skapa ett sömlöst flöde för order- och lagerhantering samt betallösningar. Vi integrerade även en sökmotor för en bättre kundupplevelse. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.
Resultatet
Resultatet är en toppmodern e-handel med kunden i fokus och som erbjuder allt och lite till. Som kund till Varsego navigerar du enkelt i menyn. Du får en tydlig överblick över aktiva kampanjer och produktsortiment. En ny funktion som förhöjer kundupplevelsen ytterligare är möjligheten att skapa upp personliga inköpslistor som sparas på “Mina Sidor”. E-handelssajten erbjuder även personalisering av sajten beroende på kundtyp. Sajten byggdes mot B2B som målgrupp men ger samma köpupplevelse som en B2C-e-handel. Summa summarum har nu Varsego en e-handelssajt med den bästa tekniken på marknaden och med en ny grafisk identitet är de rustade för att möta såväl nya som gamla kunder och leverera förstklassig service.
Om Varsego
Varsego är Sveriges största glassdistributör och levererar marknadens ledande glassvarumärke, GB Glace över hela Sverige. Varsego har i dag 18 000 kunder över hela Sverige, från Kiruna i norr till Simrishamn i syd. Förutom glass består produktutbudet av dryck, konfektyr, proteinprodukter, fast food och mat- och kaffebröd. Deras kunder finns inom såväl dagligvaruhandeln, servicehandeln, horeca-segmentet som hos mindre aktörer så som sportföreningar.
Framtidssäkert
Med denna satsningen har vi skapat en framtidssäker plattform för Varsego att stå på. Vi har också tagit fram ett grafiskt koncept och informationsstruktur som presenterar de produkter Varsego erbjuder på ett tydligt och enkelt sätt. Målet är att visa att Varsego är den självklara grossisten inom servicehandel, horeca och food Service i Sverige.
Har du fler frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.
Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.