OMTYCKTA GOLV SEDAN 1949

Golvabia är experter inom golv och keramik. De är både grossist och producent av kakel & klinker, trägolv och textilgolv. Deras egna produktion består uteslutande av tillverkning av trägolv. Företaget startades redan 1949 och har sitt ursprung i Anderstorp, Småland. På Golvabia siktar man på långsiktiga och hållbara lösningar där kunskap, kvalitet och design går hand i hand.

Golvabia var i behov av att kunna sköta sin produktberikning på ett enkelt sätt och samtidigt få en synkronisering med sin produktkatalog från deras affärssystem Jeeves. De hade sen tidigare en äldre webblösning som saknade viss teknisk funktionalitet och såg därför över alternativen. I samband med detta arbetade de med en nya grafisk identitet och valet av att bygga en ny webb kom därför också naturligt.

- Pontus Davidsson
Sälj- & Marknadskoordinator

Vi kontaktade Toxic eftersom vi satt fast i en gammal och svårhanterlig plattform. Toxic har hjälpt oss att bygga en webbplats som både är lätthanterlig för oss och för våra kunder. Toxic har varit enkla att kommunicera med och har en förståelse om vad som är viktigt för Golvabias webb. Den nya webben gör det enklare för oss att hålla ett aktuellt innehåll vilket både är uppskattat internt och externt. Toxic har även hjälpt oss med att driva trafik till webben genom social medier, där vi tillsammans valt ut geografisk områden som har varit viktiga för oss att nå under kampanjperioder.

Nytt grafiskt & Ny webb

För Golvabia har vi levererat ett helhetsuppdrag i form av nytt grafiskt koncept, ny webbplats på plattformen Umbraco med integration mellan deras affärssystem Jeeves och webben i form av ett PIM system (Product information management). Det nya grafiska konceptet arbetades fram utefter deras nya grafiska profil och fokuserade på UI (User Interface) och UX (User Experience) för Golvabias riktade målgrupper.

PIM systemet som vi utvecklade integrerar Golvabias produktkatalog från affärssystemet Jeeves ERP till Umbraco, vilket underlättar arbetet för Golvabia att arbeta med innehållet av produkterna på deras webb och för olika språkversioner.

Värdet

Idag har Golvabia ett kraftfullt verktyg för att exponera sina produkter och positionera sig digitalt på deras olika marknader. Med hjälp av att kunna arbeta med sin produktberikning och innehållspublicering har deras arbete blivit effektivare och mer lätthanterligt i den användarvänliga plattformen.

Besök webbsidan Fler kundcase

Vägen till en stark digital närvaro

Vet du inte var du ska börja? Det vet vi. Ring oss eller kom och hälsa på, vi har gott (om) kaffe!

Klicka här

Tack för att du tog första steget!
Vi tar nästa steg och hör av oss till dig.

Det är här ditt nya projekt börjar.

Ge oss lite kött på benen kring vilken typ av projekt det gäller så hör vi av oss inom kort.

Webb

E-Handel

SEO

Varumärkesstrategi

Foto & Film

Webbanalys

PIM-system

Grafisk identitet

Intranät

Sociala Medier

Mobil & Webbapp

Google Ads

Beskrivning av projekt

Dina uppgifter




Oj, nått gick fel! Kolla så alla fält blev korrekt eller kontakta oss via kontaktsidan.