Hoppa till innehållet

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.

Basket Alt 3 Light

Litium

PIM

PIM

Search Alt

Webb

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH
Garo Social Bild

Utmaningen

När projekt ”Ny webblösning” initierades var ursprungsproblemet att tidigare sajt var byggd på gammal teknik. Det fanns utmaningar med funktionalitet och föråldrad design. Sajten gav helt enkelt inte de rätta förutsättningarna för GARO att ta nästa kliv på deras digitaliserings-, varumärkes-, och tillväxtresa. GARO önskade även hitta ett sätt att rikta sig till två olika målgrupper; privatkonsument och installatör, på en och samma sajt, samt att de efterfrågade en lösning för enkel hantering av media och produkter.

Om GARO

GARO tillverkar elprodukter för elinstallationsmarknaden med fokus på innovation, hållbarhet och design. Företaget startade 1939 i Gnosjö – där huvudkontoret fortfarande är placerat – men har idag expanderat till den internationella marknaden och har numera verksamhet i sex olika länder med 400 anställda.

Lösningen

När behovskartan var utstakad föll valet på Litium eftersom plattformen ger bra möjligheter för mer avancerade integrationer. Vi bistod med teknisk rådgivning gällande DAM-system, som behövs för att hantera stora mängder mediafiler, där valet föll på MediaFlow. Tillsammans med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations och Litiums inbyggda PIM-system byggde vi en helhetslösning där samtliga system pratar med varandra och skapar friktionsfria flöden. Vi tog även ett rejält grepp kring designen för att skapa en modern, digital användarupplevelse och lyfta varumärket.

Nya garo.se är en snabb och UX-vänlig sajt där vi har skapat en tydlighet mot såväl privatmarknaden som proffsmarknaden. Slutanvändaren kan på den nya sajten ladda hem produktinformation, manualer och instruktioner samt hitta sina lokala återförsäljare. I dagsläget finns en svensk och en engelsk version men tack vare stor flexibilitet i lösningen har GARO möjligheter att utveckla och skala upp befintlig sajt med exempelvis fler marknader.

Resultatet

Nya garo.se är en snabb och UX-vänlig sajt där vi har skapat en tydlighet mot såväl privatmarknaden som proffsmarknaden. Slutanvändaren kan på den nya sajten ladda hem produktinformation, manualer och instruktioner samt hitta sina lokala återförsäljare. GARO kan med Litium välja att skala upp befintlig sajt med exempelvis fler marknader.

04 210909 GARO 0058 V4

Målet har varit att skapa en webbplats som kommunicerar vårt varumärke på ett tydligt och konsekvent sätt. Det har varit viktigt att få till en stilren design med en struktur som är anpassad för våra målgrupper. GARO har under det senaste året valt att satsa stort på digitalisering och denna lansering är definitivt ett bevis på det

- Chatrine Andersson, Marketing Manager, GARO

Toxic Oscar Salomonsson 16

Oscar Salomonsson

Affärsområdesansvarig E-handel

031-376 24 82

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, ställ din fråga i formuläret nedan så hör vi av oss så snart vi kan.

Fler referenser

Se alla våra referenser

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

JN17 7JN3012

Ravema

För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Distributionsbil Varsego 1

Varsego

Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Stolab

Stolab

Vi har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att vi tillsammans med Stolabs inhouse avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

WFI1

WFI

För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.

Profsafe Hero Bakgrund

Profsafe

Profsafe kom till oss på Toxic för att få hjälp med att lyfta deras webb- och e-handelslösning med fokus på att centralisera och effektivisera deras produktinformation och produktflöde.