GARO
GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.
Utmaningen
När projekt ”Ny webblösning” initierades var ursprungsproblemet att tidigare sajt var byggd på gammal teknik. Det fanns utmaningar med funktionalitet och föråldrad design. Sajten gav helt enkelt inte de rätta förutsättningarna för GARO att ta nästa kliv på deras digitaliserings-, varumärkes-, och tillväxtresa. GARO önskade även hitta ett sätt att rikta sig till två olika målgrupper; privatkonsument och installatör, på en och samma sajt, samt att de efterfrågade en lösning för enkel hantering av media och produkter.
Om GARO
GARO tillverkar elprodukter för elinstallationsmarknaden med fokus på innovation, hållbarhet och design. Företaget startade 1939 i Gnosjö – där huvudkontoret fortfarande är placerat – men har idag expanderat till den internationella marknaden och har numera verksamhet i sex olika länder med 400 anställda.
Lösningen
När behovskartan var utstakad föll valet på Litium eftersom plattformen ger bra möjligheter för mer avancerade integrationer. Vi bistod med teknisk rådgivning gällande DAM-system, som behövs för att hantera stora mängder mediafiler, där valet föll på MediaFlow. Tillsammans med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations och Litiums inbyggda PIM-system byggde vi en helhetslösning där samtliga system pratar med varandra och skapar friktionsfria flöden. Vi tog även ett rejält grepp kring designen för att skapa en modern, digital användarupplevelse och lyfta varumärket.
Nya garo.se är en snabb och UX-vänlig sajt där vi har skapat en tydlighet mot såväl privatmarknaden som proffsmarknaden. Slutanvändaren kan på den nya sajten ladda hem produktinformation, manualer och instruktioner samt hitta sina lokala återförsäljare. I dagsläget finns en svensk och en engelsk version men tack vare stor flexibilitet i lösningen har GARO möjligheter att utveckla och skala upp befintlig sajt med exempelvis fler marknader.
Resultatet
Nya garo.se är en snabb och UX-vänlig sajt där vi har skapat en tydlighet mot såväl privatmarknaden som proffsmarknaden. Slutanvändaren kan på den nya sajten ladda hem produktinformation, manualer och instruktioner samt hitta sina lokala återförsäljare. GARO kan med Litium välja att skala upp befintlig sajt med exempelvis fler marknader.
Målet har varit att skapa en webbplats som kommunicerar vårt varumärke på ett tydligt och konsekvent sätt. Det har varit viktigt att få till en stilren design med en struktur som är anpassad för våra målgrupper. GARO har under det senaste året valt att satsa stort på digitalisering och denna lansering är definitivt ett bevis på det
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, ställ din fråga i formuläret nedan så hör vi av oss så snart vi kan.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.