
Grafisk identitet
Vi hjälper er att skapa en väl utformad identitet som skapar igenkänning, nyfikenhet och skapar engagemang.

Det visuella uttrycket
En grafisk identitet består av de visuella delarna av ditt varumärke, såsom logotyp, färger, bildmanér, symboler, typografi och inte minst webbsidan. Den grafiska identiteten ska återspegla företagets värderingar. En väl utformad identitet skapar igenkänning, nyfikenhet och engagemang.

Synlighet som ger impact
Det grafiska språket är oerhört kraftfullt och vi älskar skicklig design, kreativ höjd och uppseendeväckande bildspråk. När du kommer till oss hjälper vi dig gärna med att utveckla och skapa en varumärkesidentitet från grunden eller anpassa en befintlig grafisk identitet utifrån nya mål, en förändrad marknad och nya erbjudanden.

Kommunicera på rätt sätt
Vårt syfte med arbetet är att optimera er affär och locka nya kunder. Därför är det initialt viktigt med en grundläggande analys som vi kan ta avstamp i när vi jobbar med dig. När vi tillsammans har identifierat både din primära och sekundära målgrupp tillsammans med vad du vill uppnå hjälper vi dig att klä kommunikationen i rätt kostym för jobbet.
Vi hjälper er att
- Skapa logotyp och grafisk identitet. Gärna samlat i en grafisk manual.
- Anpassa och förändra er identitet efter nya målsättningar eller en föränderlig marknad
- Förvalta er grafiska identitet och ge den ny kraft i digitala redskap och sammanhang

Tillgänglighetsanpassning av din webb – så skapar det värde och ökar din försäljning
Har du inte riktigt förstått vitsen med att tillgänglighetsanpassa din webb? Då är den här guiden riktad till dig. Vi ger dig svaren på hur en tillgänglighetsanpassad webb skapar värde, ökar din försäljning och får användare att återvända till din sajt. Ladda ner gratis!
1min

Öka konverteringen med bra UX/UI-design
Det här är en guide för dig som svart på vitt vill veta varför du ska – eller inte ska fokusera på UX/UI-design vid utveckling av en ny digital lösning. Du får en mängd kunskaper om UX/UI-design och vad som krävs för att få dina användare att konvertera.
1min

5 Tips för bättre UX/UI design
Vi listar 5 tips på vad som är viktigt att tänka på när det är dags att designa en användarvänlig och snygg webbsida.
3min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt.

Varsego
Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Essem Design
Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

K.W. Bruun
K.W. Bruun är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.