WFI
För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.
Om Projektet
I första steget innefattade uppdraget att bygga en e-handelslösning för moderbolaget Workplaces For Industries AB men under projektets gång breddade WFI sitt utbud med ett nytt varumärke; Kumi och senare i projektet adderades även ytterligare ett varumärke; Homeworx i lösningen
Steg 1: WFI
För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering. I den nya plattformen kan WFI optimera sina flöden och presentera relevant produktinformation på webben. Den erbjuder även ökad tillgänglighet för sina kunder med en kundportal där kunden bland annat kan se pris, lagersaldo, orderhistorik och ta kontakt med support via chattfunktion. Vi implementerade även en produktkonfigurator där kunden kan konfigurera sin egen arbetsbänk
Steg 2: KUMI
Kumi inriktar sig mot offentliga miljöer och har som mål att skapa trivsel och glädje genom smarta produkter med en hållbar och kreativ design. Det nya varumärket, som är en del av Workplaces For Industries AB, skulle nu implementeras i samma Litium-installation som WFI. Kumi använder samma affärssystem som WFI och således även samma integration mot Pyramid. Med det nya varumärket kommer nya produktmallar och en annan prissättning, som används på den egna e-handelssajten.
Steg 3: Homeworx
Det tredje varumärket, Homeworx säljer förvaringslösningar, garageinredning och verktyg för hemmafixare och fåmansföretag. Denna e-handelssajt är öppen med fokus på privatpersoner men erbjuder även en variant för företagare. Här ligger fokus på innehåll med kundcase, tips och trix och samarbeten av olika slag. Vi har även implementerat Flowbox som är en User Generated Content-funktion och tredjepartstjänst som speglar Instagram-inlägg, som taggats med #homeworx, på sajten.
Resultatet
Resultatet är tre olika e-handelssajter på en och samma e-handelsplattform. Fördelarna? Du får en komplett webb-, PIM-, och e-handelslösning för tre olika varumärken, med tre olika kundgrupper i en och samma plattform. Helt enkelt en smidig lösning som är kostnadseffektiv och sparar mycket tid för administratörer.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.
Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.