Hoppa till innehållet

Stolab

Toxic har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att Toxic tillsammans med Stolabs inhouse-avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

Desktop Light

E-handel

Growth Marketing

Growth Marketing

Basket Alt 3 Light

Litium

PIM

PIM

Stolab
Stolab1

Bakgrund

Stolab hade redan från början stora visioner för att skala upp lösningen över tid och därmed föll valet på Litium, en flexibel plattform med stora möjligheter. Med fokus på enkel, smidig användning och tydliga arbetsflöden har vi byggt en ny webbplats på Litium, både för CMS och PIM.

Om Stolab

Made in Sweden since 1907. Stolab har tillverkat möbler på samma plats i Smålandsstenar i över 100 år. I fabriken samsas hantverk med en modern, maskinell tillverkning där yrkesstolthet, kunskap och kärlek till det massiva träet utgör gemensamma nämnare. Att all tillverkning, montering och stor del av formgivningsprocessen sker på samma plats, gör det möjligt att nå de högt ställda krav på kvalitet och hållbarhet som ska förknippas med Stolab. Det gör också att alla blir delaktiga i och känner ansvar för hela processen - från ursprunglig tanke till levererad produkt.

Vårt långa samarbete med Toxic gör att vi känner oss trygga i att de känner oss väl, våra kunder och våra produkter och skapar lösningar som stöttar våra långsiktiga mål. Toxic är alltid tillgängliga och har med denna lösningen pushat oss till en förändring av vår produktsturktur som underlättar för oss i det dagliga arbetet, och vi är även förberedda för framtida behov ifrån marknaden.

- Martin Johansson, VD på Stolab

Stolab5

Resultatet

Idag har Stolab, tack vare samarbetet med oss på Toxic, en stabil grund och ett kraftfullt och flexibelt verktyg för att förenkla administration av produktdata och innehåll, likväl som tydligare exponering av produkterna. I produkthanteringen har Toxic byggt en sortering som underlättar för besökaren i valet av sin nya möbel, där man kan välja på tillgängliga storlekar, träslag och kulörer.

Oscar Salomonsson

Oscar Salomonsson

Affärsområdesansvarig

031-376 24 82

Har du några frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

JN17 7JN3012

Ravema

För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi på Toxic skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

Distributionsbil Varsego 1

Varsego

Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten av Toxic med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Essem 2102241128 Ok 1

Essem Design

Essem Designs e-handel är flaggskeppsbutiken där användarupplevelse, design och varumärkets historia lyfts fram i varje detalj. Tillsammans med Toxic har Essem tagit klivet till en global plattform där visionen om hallen som ”första rummet” möter modern teknik, hög prestanda och en långsiktig digital strategi. Genom nytt ramverk, inspirerande funktioner och över tio års SEO-arbete har Essem skapat en digital närvaro som driver tillväxt både i Sverige och internationellt.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision och tillsammans med Toxic har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur och UX.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE, tillsammans med Toxic, ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform och Toxic ansvarade för utvecklingen, för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar – ett arbete som Toxic fått förtroendet att driva digitalt.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Toxic och Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

WFI1

WFI

För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde Toxic en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.

Profsafe Hero Bakgrund

Profsafe

Profsafe kom till oss på Toxic för att få hjälp med att lyfta deras webb- och e-handelslösning med fokus på att centralisera och effektivisera deras produktinformation och produktflöde.

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev att vi på Toxic tog fram ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats. Som en del av samarbetet har vi även tillsammans med SIA Glass arbetat fram en SEO-strategi för att stärka SIA Glass digitala närvaro och öka synligheten på Google.

Golvabia

Golvabia

Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter. Toxic fick i uppdrag att ta fram en lösning som möter dessa behov.

Smålands Turism1

Smålands Turism

Smålands turism har i uppdrag att främja och utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Det gör de bland annat genom marknadsföring, kompetensutveckling och produktutveckling. Toxic fick uppdraget att bidra med strategisk kunskap och digital kompetens för att stärka detta arbete.

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Toxic byggde lösningen i e-handelsplattformen Litium.

Bevent Rasch1

Bevent Rasch

En e-handel med ökad servicegrad och tillgänglighet stod på Bevent Raschs önskelista och det var också vad deras nya e-handel, byggd av Toxic, uppnådde. Med webb, e-handel och PIM i samma plattform – Litium – förbättrades kundupplevelsen samtidigt som den administrativa och manuella uppgifterna effektiviserades.

MAX Fridhemsplan Erikaaminoff 2 (1)

Multeral

Multeral har tillsammans med oss på Toxic genomfört ett omfattande projekt för att förenkla och effektivisera sina kunders inköpsprocesser. Resultatet är en digital plattform på Litium som kombinerar hög funktionalitet med en personligt anpassad kundupplevelse.

Hangtag Product Scaled

Nilörn

Nilörn, en global ledare inom etiketteringslösningar vände sig till oss på Toxic för att vidareutveckla sin e-handelslösning, Web Order System (WOS). Tillsammans med deras utvecklingsteam har vi på Toxic skapat en komplett och användarvänlig lösning som inkluderar frontend för att förbättra användarupplevelsen och möta marknadens krav.

The Aurora 2024 22

Norrviken

När Norrviken ville stärka sin digitala närvaro fick Toxic förtroendet att ta fram en samlad webbplattform, byggd i Umbraco, som lyfter hela deras verksamhet – med parken och besöksupplevelsen i centrum. Den nya lösningen gör det enklare att inspirera, informera och guida besökare året runt. Som en del av plattformen har Toxic även utvecklat en e-handel i Umbraco Commerce, integrerad med affärssystemet HiCore via vår integrationsmotor EntityFlow.