Hoppa till innehållet

Skandinaviska Områdesskydd AB

Skandinaviska Områdesskydd AB är ett av Sveriges största montageföretag inom områdesskydd. För att möta dagens krav och framtidens behov valde de att satsa på en helt ny digital plattform tillsammans med oss på Toxic. Målet var att skapa en effektiv, redaktörsvänlig och framtidssäkrad lösning på Litium, som stödjer både B2B- och B2C-affärer.

Desktop Light

E-handel

Basket Alt 3 Light

Litium

PIM

PIM

SEO

SEO

Grid 7892225 1280
Stängsel monterat av Skandinaviska Områdesskydd AB

Om Skandinaviska Områdesskydd

Sedan starten 2005 har Skandinaviska Områdesskydd genomfört över 7000 montage över hela Sverige. De erbjuder helhetslösningar inom stängsel, passagesystem och automatik för både företag och privatpersoner. Med bred kompetens och hög servicegrad skapar de trygga och säkra miljöer och de ingår idag i koncernen Vestum AB.

Kundens utmaning

Den tidigare webbplattformen hade börjat hänga efter, både tekniskt och funktionsmässigt. Med ett växande sortiment, stark SEO-närvaro och ambitioner om fortsatt tillväxt behövde de ny lösning som kunde hantera stora produktmängder, förbättra interna flöden och säkerställa en förstklassig användarupplevelse. Samtidigt ville de behålla sin goda synlighet på Google.

Vår lösning

Vi har tillsammans med Skandinaviska Områdesskydd byggt en användarvänlig digital lösning som inkluderar e-handel och ett PIM-system (Product Information Management) på Litium. Lösningen är anpassad för både B2B- och B2C-marknader och integreras med Business Central via EntityFlow - vår smidiga integrationsmotor. Plattformen ersätter deras tidigare lösning och skapar en stabil, framtidssäkrad infrastruktur för vidare tillväxt.

Www.Stangselbutiken.Se (2)
Daniel

Steget över till ny plattform är nödvändigt för att säkerställa vår fortsatta närvaro som stark e-handelsaktör, men ny plattform öppnar också nya möjligheter för att utveckla vår verksamhet. Toxic har sedan dag ett i vårt samarbete varit en stabil, trygg partner som med stor erfarenhet i ryggen tagit oss igenom projektet på ett föredömligt sätt.

- Daniel Erlandsson, VD på Skandinaviska Områdesskydd AB

D7a871 B2a5300492104bfc9dd0cd5aa0897e1e~Mv2

SEO och optimerad produktinformation

Ett viktigt fokus i projektet är att bibehålla Skandinaviska Områdesskydds starka SEO-position, som byggts upp under många år. Med hjälp av Toxics SEO- och PPC-specialist, Marcus Ceder, säkerställs att all SEO förblir intakt i den nya lösningen. Det nya PIM-systemet gör det dessutom enkelt för Skandinaviska Områdesskydd att hantera produktinformation, såsom beskrivningar, bilder och produktrelationer, vilket effektiviserar deras interna processer och förbättrar kundupplevelsen.

D7a871 55Fa2299fed64344954aa17455b8b450~Mv2

Förbättrad användarupplevelse och ökad konvertering

Webbplatsen har fått en designmässig uppgradering och tillgänglighetsanpassning med fokus på att optimera användarupplevelsen och öka konverteringar. Vi ser till att Skandinaviska Områdesskydds webbplats möter dagens krav på både estetik och funktionalitet.

Magnus Bolling

I detta uppdrag har vi, i nära samarbete med SOAB, vidareutvecklat en redan stark e-handelslösning och lyft den till nästa nivå. Under huven finns en modern, headless e-handelsplattform byggd på Litium och Next.js – en kraftfull lösning som ger SOAB optimala förutsättningar att accelerera sin digitala utveckling framåt.

- Magnus Bolling, Teknisk projektledare på Toxic Interactive Solutions

Fler referenser

Se alla våra referenser

JN17 7JN3012

Ravema

För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi på Toxic skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

Distributionsbil Varsego 1

Varsego

Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten av Toxic med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

Stolab

Stolab

Toxic har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att Toxic tillsammans med Stolabs inhouse-avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

MAX Fridhemsplan Erikaaminoff 2 (1)

Multeral

Multeral har tillsammans med oss på Toxic genomfört ett omfattande projekt för att förenkla och effektivisera sina kunders inköpsprocesser. Resultatet är en digital plattform på Litium som kombinerar hög funktionalitet med en personligt anpassad kundupplevelse.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Blaklinten 1

Pulsen Fastigheter

Pulsen Fastigheter behövde en ny webbplats som bättre speglade deras verksamhet och engagemang för Borås. Med en ny, modern och flexibel lösning i Umbraco har de nu en plattform som är enkel att uppdatera och ger en bättre användarupplevelse för både hyresgäster och besökare.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision och tillsammans med Toxic har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur och UX.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE, tillsammans med Toxic, ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform och Toxic ansvarade för utvecklingen, för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Toxic och Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

WFI1

WFI

För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde Toxic en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.

Profsafe Hero Bakgrund

Profsafe

Profsafe kom till oss på Toxic för att få hjälp med att lyfta deras webb- och e-handelslösning med fokus på att centralisera och effektivisera deras produktinformation och produktflöde.

Golvabia

Golvabia

Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter. Toxic fick i uppdrag att ta fram en lösning som möter dessa behov.

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Toxic byggde lösningen i e-handelsplattformen Litium.

Bevent Rasch1

Bevent Rasch

En e-handel med ökad servicegrad och tillgänglighet stod på Bevent Raschs önskelista och det var också vad deras nya e-handel, byggd av Toxic, uppnådde. Med webb, e-handel och PIM i samma plattform – Litium – förbättrades kundupplevelsen samtidigt som den administrativa och manuella uppgifterna effektiviserades.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Hangtag Product Scaled

Nilörn

Nilörn, en global ledare inom etiketteringslösningar vände sig till oss på Toxic för att vidareutveckla sin e-handelslösning, Web Order System (WOS). Tillsammans med deras utvecklingsteam har vi på Toxic skapat en komplett och användarvänlig lösning som inkluderar frontend för att förbättra användarupplevelsen och möta marknadens krav.

The Aurora 2024 22

Norrviken

När Norrviken ville stärka sin digitala närvaro fick Toxic förtroendet att ta fram en samlad webbplattform, byggd i Umbraco, som lyfter hela deras verksamhet – med parken och besöksupplevelsen i centrum. Den nya lösningen gör det enklare att inspirera, informera och guida besökare året runt. Som en del av plattformen har Toxic även utvecklat en e-handel i Umbraco Commerce, integrerad med affärssystemet HiCore via vår integrationsmotor EntityFlow.