Hoppa till innehållet

Readly

Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte oss via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev vi på Toxic in för att stötta. Vi producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

UX:UI

UX/UI

UK Titles
2022 Devices@2X

Kundens utmaning

Med en liten men effektiv marknadsavdelning ville Readly samarbeta med en partner som kunde komplettera deras team vid behov och leverera professionellt innehåll snabbt och effektivt. Utmaningen låg i att hålla uppe produktiviteten utan att tumma på kvaliteten, samtidigt som de ville anpassa sitt innehåll till olika kanaler och format.

Om Readly

Readly är en digital prenumerationstjänst som ger obegränsad tillgång till tusentals magasin och dagstidningar i en app. Företaget grundades 2012 av Joel Wikell och lanserades i Sverige 2013. Idag är Readly marknadsledare i Europa inom sin kategori och samarbetar med över 1 200 förlag, vilket ger användare i fler än 50 länder tillgång till 7 700 titlar.

Vår lösning

För att möta Readlys behov skapade vi en film i flera format med flexibelt innehåll, skräddarsytt för olika digitala plattformar. Vi fick fria händer att utveckla en mall tillsammans med Readly som Readly sedan kunde justera för att passa olika målgrupper och kampanjer. Under processen hade vi regelbundna avstämningar, och filmen förbättrades kontinuerligt genom flera iterationer baserat på deras feedback.

Det bästa med samarbetet var de täta avstämningarna och att få arbeta direkt med en marknadsavdelning som verkligen hade koll. De visste vad de ville ha och var tydliga i sin kommunikation, vilket gjorde processen både smidig och rolig. Det kändes inte bara som en leverans utan som ett tätt samarbete. Tilliten Readly visade och de fria händerna vi fick uppskattade jag verkligen.

- Viktor Eklund, UX/UI Designer på Toxic

Värdet för kunden

Genom det goda samarbetet fick Readly en flexibel lösning som kunde anpassas efter deras behov. De mångsidiga filmformaten och flexibla innehållet underlättade för Readlys marknadsavdelning att nå ut till fler kunder, samtidigt som den höga kvaliteten på innehållet bidrog till en starkare kampanj. Tack vare det täta samarbetet kunde vi leverera snabbt och effektivt, något som Readly uppskattade och som ledde till positiva resultat och ökad kundkonvertering.

Att ha direktkontakt med Toxic och deras designers gjorde samarbetet smidigt och effektivt. Inga önskemål var för svåra att uppfylla och genom regelbundna avstämningar levererades en slutprodukt som vi är mycket nöjda med.

- Amelie Farmer, Grafisk Designer på Readly

Emeliek

Emelie Kristoffersson

Affärsutvecklare

0371-22 23 68

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

3D3A5615

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.

Kwbruun Peugeot

K.W. Bruun

K.W. Bruun är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.

Iphone Mockup 1 (1)

Dynocontrol

Dynocontrol stod inför utmaningen att möta branschens krav på spårbarhet och säkerhet vid hantering av sprängmedel. Toxic fick i uppdrag att utveckla en modern och användarvänlig mobilapp som effektiviserar förrådshantering, loggar sprängningsinformation och uppfyller lagkrav. Med hjälp av React Native skapade vi en lösning som kombinerar enkelhet, säkerhet och smidighet – anpassad för användning direkt ute i fält.

Infranord1

Infranord

Infranord, en av Nordens ledande inom järnvägsentreprenader, behövde modernisera sin tidrapporteringsprocess. Toxic fick uppdraget att utveckla en mobilapplikation som är användarvänlig, effektiv och anpassad för deras arbetsmiljö. Den nya applikationen, TORD, gör det enkelt för personal att rapportera arbetstimmar och aktiviteter direkt från mobilen, oavsett plats. Genom löpande förvaltning och utveckling säkerställer vi att applikationen förblir modern och fortsatt stödjer Infranords verksamhet på bästa sätt.

W

Industrireklam

Industrireklam reklambyrå är en del av Welandkoncernen som bland annat administrerar flertalet webbplatser för olika bolag inom samma koncern. Som deras webbpartner har vi på Toxic ett nära och löpande samarbete, där vi ansvarar för såväl underhåll som lansering av nya sajter. Ett av våra mest framstående projekt tillsammans är Weland Light – en mall i Umbraco som effektiviserar och samordnar hanteringen av webbplatser inom koncernen.

JN17 7JN3012

Ravema

För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Distributionsbil Varsego 1

Varsego

Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.