Hoppa till innehållet
Bild AU 1

Vi lär känna vår affärsutvecklare Jessica

Relationsbyggare, möjliggörare eller affärsutvecklare, kanske allt? Det sista är det som vi använder mest och att vara en utvecklare för oss själva och våra kunder brinner vi för.

Efter 3 månader hos oss på Toxic så har Jessica hunnit med en hel del, och här berättar hon om sina erfarenheter! 

Hur ser en typisk dag ut?

Den är fylld med både interna och externa möten, samtal och administrativa uppgifter som har med sälj och affärsutveckling att göra. Jag älskar de dagar man kommer vidare och kan bocka av saker man har gjort. Vi jobbar också väldigt tätt tillsammans i hela organisationen, så en dag är aldrig den andra lik. Beroende på vilken kompetens man behöver för att komma vidare i sitt arbete så pratar jag med olika personer hela tiden, om det har med affärsutveckling att göra eller om det är i ett projekt - alla personer oavsett titel är viktiga i min vardag.

Vilka är de vanligaste utmaningarna hos kunderna du möter?

Skulle säga att det varierar väldigt mycket beroende på varför vi är i kontakt och vad de behöver hjälp med. Man skulle ju kunna tro att Corona skulle vara det största problemet just nu men jag skulle snarare säga tidsbrist eller rädsla. Man är rädd för att ta sig an ett projekt och med det få för mycket att göra, men också rädslan för pris kontra vinst över tid, att se den långsiktiga investeringen. Risken och problemet med att inte hänga med i utvecklingen är att man hela tiden får jobba med att släcka bränder och/eller jobba oeffektivt, vilket i längden blir en större ekonomisk förlust. Där vill vi hjälpa till och skapa en trygghet i besluten våra kunder behöver ta, samtidigt som vi jobbar långsiktigt för att bygga en relation med öppen och ärlig dialog hela vägen.

Utvecklingen går så fort nu kring det digitala och många har nog svårt att förstå att man behöver hänga med och satsa för att synas och överleva. Det finns otroligt mycket möjligheter som jag i min roll vill hjälpa fler att upptäcka. Nya bolag startas hela tiden och man kan gå från att vara en startup till att omsätta flera miljoner på bara några år genom digitala verktyg som e-handel och digital marknadsföring. Därför tror jag att det är viktigt att man vågar hänga med.

Varför vill du jobba med affärsutveckling?

Det är ju en dröm att få hjälpa företag att lyckas, utmana dem och göra dem ännu bättre tillsammans med oss på Toxic. Rollen innebär också att jag lär mig nya saker av både kunder och kollegor varje dag, vilket är något jag tycker är väldigt spännande och utmanade. Sedan är det ju helt magiskt att man aldrig vet hur dagen ser ut när man vaknar på morgonen. Eftersom varje kund är unik innebär det också att analysera, tänka ihop med andra och bolla idéer och hela tiden lära sig av varandra, det tycker jag är givande. Sen är vi ett säljteam där vi hjälper varandra, och jag skulle kunna ha möten i flera timmar med alla stjärnor i säljteamet. Till sist vill jag verkligen slå ett slag för hur kul det är att få kika in i så många olika branscher dagligen.

Vad har du för drömkund och varför?

Jag älskar ju allt som har med skönhet att göra så att få chansen att jobba med ett företag som är framgångsrikt inom skönhetsbranschen skulle vara riktigt roligt. Sedan har jag min ”uppväxt” inom sportbranschen så har många företag där som jag gärna skulle vilja jobba med.  

Kontakta Jessica

Fyll i ditt meddelande här.