7 snabba med Adam, Customer Success på Toxic
Nyhet
3 min
Adam jobbar som Customer Success på Toxic. “Success” är också ett ord som beskriver Adams bemötande mot kunder och exceptionella hantering av uppkommande problem, på ett utmärkt sätt. Lär känna Adam och lär dig mer om vad det innebär att jobba med support på Toxic i den här intervjun.
Hej Adam! Du jobbar som Customer Success på Toxic. Vad innebär det?
Det innebär att jag hjälper våra kunder att lösa problem som dyker upp på deras sidor. Det kan handla om en bugg, något som inte fungerar på en viss sida, eller om sidan helt enkelt ligger nere. Jag tar emot ärendet, ser över problemet och löser det, om jag kan. Om det kräver mer tid och hjälp från en utvecklare med mer erfarenhet delegerar jag vidare till lämplig kollega. I mitt uppdrag bistår jag också med hjälp om kunderna vill lägga till nya funktioner eller ta bort eller ändra någonting på deras lösning.
Kan du beskriva hur en typisk arbetsdag ser ut för dig?
Ingen dag är den andre lik eftersom att ärendena varierar från dag till dag. Däremot har jag några rutiner som alltid är återkommande. Jag börjar dagen med att gå igenom mejlen för att se om det kommit in några nya ärenden under kvällen eller natten och prioriterar sedan in dessa. Därefter tar jag tag i min to do, som är en lista över alla inkomna ärenden. Målsättningen är att lösa inkomna problem under samma dag, vilket gör att jag försöker att hålla många små puckar i gång samtidigt. Finns det tio små saker att göra och en större grej så betar jag av de små punkterna först för att kunna rikta fullt fokus på det lite större problemet därefter.
Hur kom du in på den här banan?
Jag har jobbat många år inom kundtjänst på ett postorderföretag och trivdes med det under en lång period. Med tiden insåg jag att jag behövde mer utmaning och utbildade mig då till systemutvecklare. När det fanns en öppning på Toxic sökte jag och blev erbjuden jobbet som Customer Success. Det kändes bra och är passande då jag får möjlighet att kombinera mina tidigare erfarenheter inom kundsupport tillsammans med mitt intresse och min kompetens inom webbutveckling.
Berätta om något som du är lite extra stolt över gällande din yrkesroll.
Stoltheten ligger i att få göra kunderna nöjda. Oavsett om det är en stor eller liten kund är jag nöjd om kunden är nöjd. Det är alltid lika roligt att få ett “Tack för hjälpen” och få känna att jag är bra på mitt jobb.
Hur blir man bra på att jobba med support?
Att kunna ha många bollar i luften och vara bra på multitasking är en förutsättning. Det är också viktigt att vara bra kommunikativt och ha ett serviceinriktat mindset. Snabba svar och trevlig ton är en nyckelfaktor!
Vad gör du för att fortsätta växa och utvecklas inom din yrkesroll?
För varje ärende försöker jag lära mig något nytt. Antingen genom att identifiera ett samband eller ett återkommande mönster mellan de olika problemen för att kunna lokalisera de snabbare, eller genom att lära mig av de lösningar jag tidigare gjort. Jag försöker dokumentera lösningarna för att skapa en typ av problembank som gör mig snabbare och mer effektiv.
Till sist – vad är det bästa med att jobba som Customer Success på Toxic?
Det bästa är att få kommunicera med många kunder och att jag får mycket positiv feedback. Det känns bra att vara ansiktet utåt för Toxic genom supporten och ge ett bra intryck till de jag möter. Då blir jag en positiv marknadsföringskanal för Toxic, vilket känns roligt.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min