![Adam Kronquist 2](/media/3svpj1sc/adam-kronquist-2.jpg?width=600&height=650&v=1da2905990fb650&quality=80&format=webp)
7 snabba med Adam, Customer Success på Toxic
Nyhet
3 min
Adam jobbar som Customer Success på Toxic. “Success” är också ett ord som beskriver Adams bemötande mot kunder och exceptionella hantering av uppkommande problem, på ett utmärkt sätt. Lär känna Adam och lär dig mer om vad det innebär att jobba med support på Toxic i den här intervjun.
Hej Adam! Du jobbar som Customer Success på Toxic. Vad innebär det?
Det innebär att jag hjälper våra kunder att lösa problem som dyker upp på deras sidor. Det kan handla om en bugg, något som inte fungerar på en viss sida, eller om sidan helt enkelt ligger nere. Jag tar emot ärendet, ser över problemet och löser det, om jag kan. Om det kräver mer tid och hjälp från en utvecklare med mer erfarenhet delegerar jag vidare till lämplig kollega. I mitt uppdrag bistår jag också med hjälp om kunderna vill lägga till nya funktioner eller ta bort eller ändra någonting på deras lösning.
Kan du beskriva hur en typisk arbetsdag ser ut för dig?
Ingen dag är den andre lik eftersom att ärendena varierar från dag till dag. Däremot har jag några rutiner som alltid är återkommande. Jag börjar dagen med att gå igenom mejlen för att se om det kommit in några nya ärenden under kvällen eller natten och prioriterar sedan in dessa. Därefter tar jag tag i min to do, som är en lista över alla inkomna ärenden. Målsättningen är att lösa inkomna problem under samma dag, vilket gör att jag försöker att hålla många små puckar i gång samtidigt. Finns det tio små saker att göra och en större grej så betar jag av de små punkterna först för att kunna rikta fullt fokus på det lite större problemet därefter.
Hur kom du in på den här banan?
Jag har jobbat många år inom kundtjänst på ett postorderföretag och trivdes med det under en lång period. Med tiden insåg jag att jag behövde mer utmaning och utbildade mig då till systemutvecklare. När det fanns en öppning på Toxic sökte jag och blev erbjuden jobbet som Customer Success. Det kändes bra och är passande då jag får möjlighet att kombinera mina tidigare erfarenheter inom kundsupport tillsammans med mitt intresse och min kompetens inom webbutveckling.
Berätta om något som du är lite extra stolt över gällande din yrkesroll.
Stoltheten ligger i att få göra kunderna nöjda. Oavsett om det är en stor eller liten kund är jag nöjd om kunden är nöjd. Det är alltid lika roligt att få ett “Tack för hjälpen” och få känna att jag är bra på mitt jobb.
Hur blir man bra på att jobba med support?
Att kunna ha många bollar i luften och vara bra på multitasking är en förutsättning. Det är också viktigt att vara bra kommunikativt och ha ett serviceinriktat mindset. Snabba svar och trevlig ton är en nyckelfaktor!
Vad gör du för att fortsätta växa och utvecklas inom din yrkesroll?
För varje ärende försöker jag lära mig något nytt. Antingen genom att identifiera ett samband eller ett återkommande mönster mellan de olika problemen för att kunna lokalisera de snabbare, eller genom att lära mig av de lösningar jag tidigare gjort. Jag försöker dokumentera lösningarna för att skapa en typ av problembank som gör mig snabbare och mer effektiv.
Till sist – vad är det bästa med att jobba som Customer Success på Toxic?
Det bästa är att få kommunicera med många kunder och att jag får mycket positiv feedback. Det känns bra att vara ansiktet utåt för Toxic genom supporten och ge ett bra intryck till de jag möter. Då blir jag en positiv marknadsföringskanal för Toxic, vilket känns roligt.
Läs mer
![IMG 0084](/media/lxxalasn/img-0084.jpg?rxy=0.4939655625426965,0.4343128767137685&width=700&height=400&v=1da294345aaf3b0&quality=80&format=webp)
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min
![Toxic Bildbank 240418 50](/media/jh3nvm5o/toxic-bildbank-240418-50.jpg?rxy=0.5218824992555484,0.34892004340583405&width=700&height=400&v=1da9628ad6e5bc0&quality=80&format=webp)
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min
![Toxic Bildbank 240418 3](/media/04jbhm0k/toxic-bildbank-240418-3.jpg?width=700&height=400&v=1da9628213b17b0&quality=80&format=webp)
Därför behöver du tillgänglighetsanpassa din webb
Från sänkta trottoarkanter till digital tillgänglighet – häng med i den nya tillgänglighetsvågen (och lagen) som hjälper er anpassa digitala tjänster så att alla kan ta del av informationen. Vi har genom tiderna sett hur små förändringar skapar stora möjligheter. Från att sänka trottoarkanterna för att underlätta för personer med nedsatt mobilitet, till att nu fokusera på tillgänglighet online – så att alla inkluderas.
2min