Hoppa till innehållet
Emeliek 3X2

7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic

Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.

Du jobbar som affärsutvecklare på Toxic. Vad innebär det? 

Som affärsutvecklare på Toxic ansvarar jag för att upprätthålla relationer med både existerande och potentiella kunder samt partners. En central del av mitt arbete är därför att lyssna på och förstå kundernas behov för att erbjuda relevanta lösningar. Det innebär att det är min uppgift att hjälpa kunderna att klargöra sina mål, vilket gör det möjligt att identifiera affärsmöjligheter och skapa skräddarsydda lösningar till kunden. Min roll innefattar även rådgivande försäljning, där jag fungerar som en strategisk partner för kunderna och hjälper dem att möta sina behov. Det innebär att vi anpassar våra metoder för att hitta det bästa sättet att samarbeta och säkerställa att partnerskapet fungerar effektivt och smidigt. Även om vi arbetar med teknik, är det relationerna med våra kunder som är avgörande. Att bygga och vårda dessa relationer är en stor och viktig del av mitt arbete.

Kan du beskriva hur en typisk arbetsdag ser ut för dig?

Mina dagar är ofta fyllda med möten av olika slag, vilket passar mig perfekt då möten med människor verkligen ger mig energi och glädje. Det kan vara möten med potentiella kunder där jag pitchar Toxic som företag, eller relationsbyggande möten med befintliga kunder där vi lär känna varandra bättre och ser om det har skett några förändringar sedan sist. Jag har även ett nära samarbete med projektledare och teamen internt för att hålla mig uppdaterad om våra pågående projekt. Det innebär mycket kommunikation via mejl och samtal.

Hur kom du in på den här banan?

Jag har under hela mitt arbetsliv alltid jobbat med människor och mycket med försäljning och kundrelationer. För sju år sedan började jag arbeta inom tekniksektorn och det var verkligen relationen mellan tekniken och människorna som fångade mitt intresse. Här får jag möjlighet att utvecklas, växa och bli ännu bättre på att förse våra befintliga och potentiella kunder med digitala lösningar som underlättar deras vardag. För mig handlar försäljning om relationer och därför trivs jag väldigt bra i den här rollen.

Berätta om något som du är lite extra stolt över gällande din yrkesroll.

Jag tycker verkligen om att kunna vara kreativ tillsammans med kunden, att få vara med från en idé till en färdig produkt. Att delta i hela den resan är otroligt kul och något jag kan vara stolt över. På Toxic arbetar jag med många spännande företag som har bra produkter och kompetenta personer, vilket utvecklar mig som person mycket. Det är också en stor variation i det vi gör och vi samarbetar med många olika typer av företag i olika branscher, från hjälporganisationer till producerande företag. Oavsett bransch finns det alltid drivna och kompetenta människor bakom organisationerna. Det är väldigt roligt och något jag är stolt över, att få ha en relation och dialog med dem och att Toxic kan hjälpa dem framåt. Det är fantastiskt att få vara med och leverera så bra lösningar.

Hur blir man en riktigt vass affärsutvecklare?

Många tror att det handlar om att våga prata mycket och ta mycket plats, men jag tycker snarare att det handlar om att våga lyssna. Det är viktigt att ställa frågor och verkligen förstå kundens vision. Det viktigaste är att vara lyhörd för kundens behov. Om du är flexibel, lyhörd och lyssnar på kunden har du kommit en lång bit på vägen, enligt min erfarenhet.

Vad gör du för att fortsätta växa och utvecklas inom din yrkesroll?

Det finns otroligt mycket att lära sig och det är det som är så spännande med vår bransch – att utvecklingen aldrig stannar. Det händer alltid så mycket. Det finns ständigt mer att lära och jag strävar alltid efter att hålla mig uppdaterad på nya trender och marknadssituationer. Jag försöker helt enkelt hålla mig uppdaterad på det senaste.

Till sist – vad är det bästa med att jobba som affärsutvecklare på Toxic?

Det är ett jobb med oerhört varierande arbetsuppgifter, vilket gör att det aldrig blir tråkigt - här finns inga tråkiga dagar. Men det som verkligen ger mig mycket energi är att vi på Toxic har fantastiska kunder men också otroliga kollegor som gör att varje dag blir värdefull.

Läs mer

Se alla våra nyheter

Adam Kronquist 2

Om Oss

7 snabba med Adam, Customer Success på Toxic

Adam jobbar som Customer Success på Toxic. “Success” är också ett ord som beskriver Adams bemötande mot kunder och exceptionella hantering av uppkommande problem, på ett utmärkt sätt. Lär känna Adam och lär dig mer om vad det innebär att jobba med support på Toxic i den här intervjun.

Tobias J Hero 1

Om Oss

7 snabba med Tobbe, lösningsarkitekt på Toxic

I denna intervju möter vi nyfikna och ständigt på jakt efter mer-kollegan Tobias som är specialist på Litium och som brinner för teknik i allmänhet. Läs mer om livet som lösningsarkitekt ur Tobbes perspektiv här nedan.

IMG 3750 (Kopia)

Om Oss

7 snabba med Adisa, Social Media Specialist på Toxic

I den här intervjun möter vi Adisa från vårt Growth Marketing-team. Med fokus på teknik, analys och data kombinerar hon pricksäckra strategier med operativt arbete och säkerställer därmed att våra kunders digitala närvaro ökar. Läs mer om Adisas jobb som sociala medier-specialist i nedan intervju.

Toxic Julia Randau 5

Om Oss

7 snabba med Julia, projektledare på Toxic

Hon är den som löser problemen innan de uppstår och som låter medarbetarnas kompetenser lysa i alla projekt. Hon älskar människor och trivs som bäst när hon är spindeln i nätet. Möt Julia, projektledare på Toxic.

Mockup

Nyhet

Vi är live med webb för AmpSociety – en del av ChargeNode Group

ChargeNode Group tar ett nytt spännande steg framåt med lanseringen av AmpSociety – ett nytt bolag och varumärke med fokus på framtidens laddlösningar för elbilar. AmpSociety är en del av ChargeNode Group och lanserar det nya laddsystemet Amp5. Tillsammans med oss på Toxic har de nu lanserat en helt ny produkt- och varumärkeswebb, byggd på Litium, som lägger grunden för fortsatt framgång.

3D3A5091

Nyhet

Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager

Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.

3D3A51591

Blogg

Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag

Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 55

Blogg

Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger

Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.

Astern 1

Nyhet

Pulsen Group väljer Toxic som en av sina digitala partners

Pulsen Group, en familjeägd bolagskoncern där flera av bolagen arbetar inom IT, har ingått ett samarbetsavtal med oss på Toxic för att ta två av sina webbplatser till nästa nivå.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 53

Blogg

Effektiv mediehantering - få din webbplats att prestera på topp

Har du funderat på hur felaktig filhantering kan påverka både prestanda och användarupplevelse på din webbplats? Mediehantering innebär många utmaningar – från filstorlek och format till tillgänglighet och lagring. Här har vi samlat våra bästa tips för att göra din webbplats snabbare och mer användarvänlig genom bra mediehantering.

A3 Finn Fem Tillgänglighetsfel (2)

Nyhet

Finn fem tillgänglighetsfel - Vinn en gratis tillgänglighetsanalys av din webbplats

Är er webbplats tillgänglig för alla användare? Nu ger vi på Toxic er chansen att ta reda på det – och samtidigt få möjlighet att vinna en tillgänglighetsanalys, helt gratis!

3D3A5274 2

Nyhet

Vi hälsar fyra nya kollegor välkomna till Toxic

Vi är glada att kunna presentera fyra nya stjärnor till vårt team på Toxic - Karl, Hannah, Kristian och Dennis. Läs vidare för att lära känna dem lite bättre och få en inblick i vad de ser fram emot i sina nya roller.

3D3A4853

Nyhet

Team Accessibility: Experterna bakom tillgängliga och inkluderande digitala lösningar

På Toxic sätter vi tillgänglighet i fokus. Det är inte bara en del av processen, utan en grundpelare i hur vi skapar lösningar som fungerar för alla, oavsett förutsättningar. Toxic ska vara bäst i branschen och leda utvecklingen framåt. Här spelar Team Accessibility, under ledning av Alice och Linnéa, en central roll.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 3

Blogg

Därför är Umbraco det smarta CMS-valet för ditt företag

Att välja rätt CMS kan kännas överväldigande med den uppsjö av alternativ som finns på marknaden. Därför har vi gjort det enkelt för dig. Vi har samlat 12 punkter som förklarar varför Umbraco är det bästa CMS:et för ditt företag.

3D3A4787

Nyhet

Kom på Sveriges första Umbracokalas

Toxic, i samarbete med Umbraco och Obviuse, arrangerar en heldagskonferens den 23 oktober för att samla utvecklare och umbracofantaster för att utforska och fira allt som Umbraco har att erbjuda. Det blir en dag fylld av inspirerande talare, det senaste inom Umbraco och härlig gemenskap – ett kalas du inte vill missa, och här är din inbjudan!

3D3A4772 (2)

Om Oss

7 snabba med Tobias, utvecklingschef på Toxic

Med ett brinnande intresse för teknik och en passion för ledarskap, leder han medarbetare på Toxic med precision och engagemang. Utanför arbetet är han en mångsysslare som uppskattar träning och matlagning. Lär känna Tobias, utvecklingschef på Toxic.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 1

Blogg

5 sätt EntityFlow förenklar din systemintegration

Att integrera olika system inom en verksamhet kan vara både tidskrävande och komplext. Här är fem sätt som EntityFlow, Toxics kraftfulla integrationsmotor, förenklar denna process och skapar värde för ditt företag:

Bild AU 1 (Kopia)

Blogg

Därför bör du integrera ditt PIM-system med din e-handelsplattform

När det handlar om onlinehandel är en smidig integration mellan Product Information Management (PIM)-system och e-handelsplattformar avgörande för framgång. Upptäck hur integreringen av PIM-system med din e-handelsplattform kan förbättra datakonsistens, effektivisera hanteringen av produktinformation och skapa en förbättrad kundupplevelse, samtidigt som den sparar tid och minskar kostnader för din verksamhet.

Alice 1

Om Oss

7 snabba med Alice, webbutvecklare på Toxic

Med ett kreativt sinne och en outtömlig nyfikenhet på kodning i allmänhet och tillgänglighetsanpassning i synnerhet har Alice inte bara utvecklat förmågan att lösa problem, utan också blivit en fena på att inspirera och utveckla både sig själv och andra inom området. Hennes hängivenhet till tillgänglighetsanpassning genomsyrar allt hon tar sig för. På fritiden finner hon glädje i kreativa uttryck som att rita, skriva eller delta i quizkvällar med vänner.

IMG 0084

Blogg

Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring

Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.

Toxic Bildbank 240418 50

Blogg

Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät

Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.