Hoppa till innehållet

ILCO

ILCO Tarm- uro- och stomiförbundet, en rikstäckande patientförening för personer med sjukdomar eller funktionsförändringar i tarmar och urinvägar, har tillsammans med Toxic lanserat en ny plattform i Umbraco 13. Den nya webben gör det enklare att rekrytera medlemmar, driva opinionsarbete och sprida kunskap till både patienter och anhöriga – samtidigt som den är byggd för långsiktighet med modern teknik och förbättrad användarupplevelse.

Desktop Light

Umbraco

UX:UI

UX/UI

Search Alt

Webb

Tjej Med Stomipa Se Pa Promenad Liten
Priscilla Du Preez Xm4wunvbckk Unsplash

Om ILCO

ILCO är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation vars syfte är att tillvarata intressen och rättigheter för personer med sjukdomar eller funktionsförändringar i tarmkanalen och urinvägar, samt deras närstående.

På förbundsnivå driver ILCO intressepolitiskt arbete gentemot myndigheter och beslutsfattare. Organisationen erbjuder också stöd- och rådgivningsverksamhet, arrangerar läger, kurser och olika aktiviteter, samt uppmärksammar viktiga frågor inom hälsa och vård. Med region- och lokalföreningar över hela landet är ILCO en etablerad röst för sina målgrupper.

Utmaningen

Toxic byggde ILCOs tidigare webb redan 2019 och sedan dess har både teknik och användarbeteenden utvecklats snabbt. När Umbraco 13 lanserades såg ILCO en möjlighet att ta nästa steg i sin digitala resa.

Det handlade inte om att börja om från noll, utan om att vidareutveckla och modernisera plattformen så att den kan stödja organisationens arbete långsiktigt. Målet är att ILCO ska kunna arbeta mer aktivt med medlemsrekrytering och insamlingar, samtidigt som webben är mer tillgänglig, inspirerande och enkel att använda för både redaktörer och besökare.

Autumn 25 071

Lösningen

Toxic tog tillsammans med ILCO fram en ny plattform byggd i Umbraco 13 – framtidssäker, tillgänglig och med bättre förutsättningar för både redaktörer och besökare. Projektet inleddes med en gemensam workshop för att tydliggöra målgruppernas behov och prioritera de funktioner som skapar mest nytta.

Resultatet är en modern webb med:

Enklare medlemsrekrytering

genom ett uppdaterat flöde för att bli medlem och möjlighet att enkelt betala med Swish.

Ny design

som är ren, modern och tydlig, framtagen av Toxic.

Evenemangskalender

där besökare kan följa aktiviteter både på förbundsnivå och i de olika regionerna.

Förbättrad navigation och struktur

där innehåll om sjukdomar, behandlingar och rådgivning nu är lättare att hitta och ta till sig.

Tillgänglighet

som en självklar del av lösningen, både i design och funktionalitet.

1 Lovisa Och Frasse

Den nya plattformen är ett stort steg framåt för våra målgrupper. Det är centralt för oss att kunna sprida kunskap och erbjuda stöd på ett tillgängligt och enkelt sätt. Samarbetet med Toxic har gett oss en modern webb som gör det lättare för alla med funktionsförändringar i tarmar och urinvägar att hitta den hjälp och gemenskap de behöver. Den speglar verkligen värdet av vårt viktiga arbete.

- Lovisa Fasth, Kommunikationschef på ILCO

Resultatet och värdet för kunden

Den nya webben har tagits emot mycket positivt av både redaktörer och användare. Besökare möts nu av en modern och tydlig webb som speglar ILCOs verksamhet och skapar förståelse för värdet av medlemskap. För organisationen innebär lösningen smidigare administration och ett enklare redaktörsarbete, även för de många regionala sidorna. Samtidigt har de fått nya möjligheter att arbeta mer aktivt med medlemsrekrytering, insamlingar och opinionsbildning.

Webbplatsen fungerar nu också som ett starkt digitalt stöd för att sprida kunskap och rådgivning på ett mer tillgängligt sätt. Trots en begränsad budget kunde en komplett och modern lösning tas fram, tack vare smarta prioriteringar och ett nära samarbete.

Www.Ilco.Nu

Samarbetet

ILCO har varit kund hos Toxic sedan 2019 och det här är den andra generationens webb vi har byggt tillsammans. Samarbetet har präglats av en öppen dialog och gemensamma workshops där ILCOs behov och mål varit i centrum.

Med vår erfarenhet av att arbeta med föreningar och medlemsorganisationer kunde vi förstå deras utmaningar och skapa en lösning som möter deras verklighet. Genom ett nära samarbete och stort engagemang från båda parter landade projektet i en webb som stärker ILCOs möjligheter att nå sina mål.

Emelie Kristoffersson

ILCO är en organisation med en väldigt viktig roll i samhället, och det inspirerande att få bidra till deras digitala resa. Genom ett nära samarbete och gemensamma prioriteringar har vi kunnat skapa en lösning som inte bara möter dagens behov, utan också ger ILCO rätt förutsättningar att växa och utvecklas långsiktigt.

- Emelie Kristoffersson, affärsutvecklare på Toxic Interactive Solutions

Fler referenser

Se alla våra referenser

DSCF1243

KABE

Vi på Toxic är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla KABEs nya webbplats. Projektet kombinerar modern design, förbättrad användarupplevelse och ett redaktörsvänligt CMS, Umbraco, för att möta KABEs behov på bästa sätt.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi på Toxic fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se. Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har Toxic skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi på Toxic skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

Blaklinten 1

Pulsen Fastigheter

Pulsen Fastigheter behövde en ny webbplats som bättre speglade deras verksamhet och engagemang för Borås. Med en ny, modern och flexibel lösning i Umbraco har de nu en plattform som är enkel att uppdatera och ger en bättre användarupplevelse för både hyresgäster och besökare.

3D3A5615

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Free Macbook Pro 1

Vestum

Vestum, en industrikoncern inom hållbar och samhällskritisk infrastruktur, behövde effektivisera hanteringen av rapporter och pressmeddelanden. Genom att bygga deras webbplats i Umbraco och integrera med Modular Finance skapade Toxic en lösning som sparar tid, höjer säkerheten och ger en smidig användarupplevelse. Toxic arbetar även kontinuerligt med att vidareutveckla webbplatsen för att möta Vestums växande behov och säkerställa att den alltid håller högsta standard.

Essem 2102241128 Ok 1

Essem Design

Essem Designs e-handel är flaggskeppsbutiken där användarupplevelse, design och varumärkets historia lyfts fram i varje detalj. Tillsammans med Toxic har Essem tagit klivet till en global plattform där visionen om hallen som ”första rummet” möter modern teknik, hög prestanda och en långsiktig digital strategi. Genom nytt ramverk, inspirerande funktioner och över tio års SEO-arbete har Essem skapat en digital närvaro som driver tillväxt både i Sverige och internationellt.

UK Titles

Readly

Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte Toxic via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev Toxic in för att stötta. Vi På Toxic producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision och tillsammans med Toxic har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur och UX.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi på Toxic är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Toxic fick uppdraget att samla och utveckla en hållbar digital lösning i Sitevision.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE, tillsammans med Toxic, ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform och Toxic ansvarade för utvecklingen, för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar – ett arbete som Toxic fått förtroendet att driva digitalt.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Toxic och Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård, tilsammans med Toxic, skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Svenska Innebandy 3

Svenska Innebandyförbundet

Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har Toxic även implementerat integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.