Hoppa till innehållet
Bild AU 1

Vi lär känna vår affärsutvecklare Jessica

Relationsbyggare, möjliggörare eller affärsutvecklare, kanske allt? Det sista är det som vi använder mest och att vara en utvecklare för oss själva och våra kunder brinner vi för.

Efter 3 månader hos oss på Toxic så har Jessica hunnit med en hel del, och här berättar hon om sina erfarenheter! 

Hur ser en typisk dag ut?

Den är fylld med både interna och externa möten, samtal och administrativa uppgifter som har med sälj och affärsutveckling att göra. Jag älskar de dagar man kommer vidare och kan bocka av saker man har gjort. Vi jobbar också väldigt tätt tillsammans i hela organisationen, så en dag är aldrig den andra lik. Beroende på vilken kompetens man behöver för att komma vidare i sitt arbete så pratar jag med olika personer hela tiden, om det har med affärsutveckling att göra eller om det är i ett projekt - alla personer oavsett titel är viktiga i min vardag.

Vilka är de vanligaste utmaningarna hos kunderna du möter?

Skulle säga att det varierar väldigt mycket beroende på varför vi är i kontakt och vad de behöver hjälp med. Man skulle ju kunna tro att Corona skulle vara det största problemet just nu men jag skulle snarare säga tidsbrist eller rädsla. Man är rädd för att ta sig an ett projekt och med det få för mycket att göra, men också rädslan för pris kontra vinst över tid, att se den långsiktiga investeringen. Risken och problemet med att inte hänga med i utvecklingen är att man hela tiden får jobba med att släcka bränder och/eller jobba oeffektivt, vilket i längden blir en större ekonomisk förlust. Där vill vi hjälpa till och skapa en trygghet i besluten våra kunder behöver ta, samtidigt som vi jobbar långsiktigt för att bygga en relation med öppen och ärlig dialog hela vägen.

Utvecklingen går så fort nu kring det digitala och många har nog svårt att förstå att man behöver hänga med och satsa för att synas och överleva. Det finns otroligt mycket möjligheter som jag i min roll vill hjälpa fler att upptäcka. Nya bolag startas hela tiden och man kan gå från att vara en startup till att omsätta flera miljoner på bara några år genom digitala verktyg som e-handel och digital marknadsföring. Därför tror jag att det är viktigt att man vågar hänga med.

Varför vill du jobba med affärsutveckling?

Det är ju en dröm att få hjälpa företag att lyckas, utmana dem och göra dem ännu bättre tillsammans med oss på Toxic. Rollen innebär också att jag lär mig nya saker av både kunder och kollegor varje dag, vilket är något jag tycker är väldigt spännande och utmanade. Sedan är det ju helt magiskt att man aldrig vet hur dagen ser ut när man vaknar på morgonen. Eftersom varje kund är unik innebär det också att analysera, tänka ihop med andra och bolla idéer och hela tiden lära sig av varandra, det tycker jag är givande. Sen är vi ett säljteam där vi hjälper varandra, och jag skulle kunna ha möten i flera timmar med alla stjärnor i säljteamet. Till sist vill jag verkligen slå ett slag för hur kul det är att få kika in i så många olika branscher dagligen.

Vad har du för drömkund och varför?

Jag älskar ju allt som har med skönhet att göra så att få chansen att jobba med ett företag som är framgångsrikt inom skönhetsbranschen skulle vara riktigt roligt. Sedan har jag min ”uppväxt” inom sportbranschen så har många företag där som jag gärna skulle vilja jobba med.  

Läs mer

Se alla våra nyheter

Skärmbild 51

Nyhet

Vi lär känna Oscar vår affärsutvecklare med inriktning e-handel

Resan från första kontakt med kund, till att se en färdig lösning som bidrar till ökad försäljning, eller som sparar tid är en kittlande känsla. Den känslan är anledningen till att Oscar jobbar med affärsutveckling.

Adam Kronquist 2

Om Oss

7 snabba med Adam, Customer Success på Toxic

Adam jobbar som Customer Success på Toxic. “Success” är också ett ord som beskriver Adams bemötande mot kunder och exceptionella hantering av uppkommande problem, på ett utmärkt sätt. Lär känna Adam och lär dig mer om vad det innebär att jobba med support på Toxic i den här intervjun.

Toxic Julia Randau 5

Om Oss

7 snabba med Julia, projektledare på Toxic

Hon är den som löser problemen innan de uppstår och som låter medarbetarnas kompetenser lysa i alla projekt. Hon älskar människor och trivs som bäst när hon är spindeln i nätet. Möt Julia, projektledare på Toxic.

IMG 6658 (1)

Blogg

Så bygger du en lönsam B2B-affär digitalt – insikter från Nordic Digital Commerce 2025

B2B-e-handel är inte längre en fråga "om" utan "hur". I Litiums rapport Nordic Digital Commerce in B2B 2025 framkommer det tydligt att digitala kanaler inte bara är ett sätt att effektivisera interna processer, utan framför allt ett sätt att förbättra kundrelationer och skapa tillväxt. Här delar Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig E-handel på Toxic, med sig av konkreta råd för att skapa en lönsam digital B2B-affär 2025.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 15

Blogg

Hur presterade svensk e-handel 2024 – och vad väntar runt hörnet?

E-barometern 2024 från PostNord visar att svensk e-handel har vänt uppåt. Efter två års nedgång ökade omsättningen med 5 % till 140 miljarder kronor. Rapporten bjuder på mer än siffror – den pekar ut trender som formar framtidens e-handel. I det här blogginlägget lyfter vi några av årets viktigaste insikter och en glimt av vad som väntar.

IMG 6248

Blogg

Umbraco kammar hem fem vinster i CMS Critic Awards 2024!

Fem vinster i CMS Critic Awards. Vad säger det om Umbraco – och om marknaden för CMS i stort? Vi pratade med Daniel Andersson, Tech Lead på Toxic, för att få hans syn på varför Umbraco fortsätter att dominera och vad det betyder för företag som letar efter rätt plattform.

IMG 5801 2

Blogg

Utan våra kunder är vi inget – relationen är vårt bränsle.

Starka kundrelationer kräver mer än bra service – de bygger på förtroende, proaktivitet och värde. Jessica, Customer Success Manager på Toxic, delar här sina fem nyckelfaktorer för att skapa långsiktiga kundrelationer.

2021 Kläppen Ski Resort Kids 007

Nyhet

Kläppen Ski Resort väljer Toxic för att bygga ny webbplats i Umbraco Cloud

Kläppen Ski Resort satsar på en ny, modern webbplats i Umbraco Cloud för att skapa en mer anpassningsbar digital upplevelse. Webbplatsen ska ge besökarna rätt information i rätt tid, spegla anläggningens utbud och säsongsskiftningar, samt integreras med bokningssystemet för en smidig och sammanhängande kundresa – oavsett om gästen redan är på plats i Kläppen eller planerar sitt besök.

3D3A6466 1

Nyhet

Vårt team har vuxit – träffa våra sex nya medarbetare!

Vi är så glada att få välkomna sex nya medarbetare till Toxic! Möt Peter, Emma B, Josef, Petter, Linus och Emma R – ett härligt gäng som tillsammans stärker vårt team med värdefull kompetens och driv.

Toxic Bildbank 240418 9

Blogg

Få ut mer av din SEO – enkla justeringar för bättre synlighet

Vill du att fler ska hitta din webbplats? Här är några praktiska SEO-tips som du kan börja med redan idag för att öka din synlighet och ge din digitala närvaro en skjuts.

DSCF5856 Imperial 810 LGB

Nyhet

Toxic inleder nytt samarbete med KABE

Vi har inlett ett spännande samarbete med KABE, en av Sveriges främsta tillverkare av husvagnar och husbilar. Som en del av samarbetet utvecklar vi en ny webbplats i Umbraco – en plattform som ska spegla KABEs premiumkänsla och samtidigt göra det enklare för både besökare och redaktörer att navigera och hantera innehåll.

IMG 3725

Blogg

Effektiv annonsering med Google Ads: Tips för ökad synlighet och försäljning

Digital annonsering förändras snabbt och för att ligga steget före krävs en strategi som kombinerar data, kreativitet och kontinuerlig optimering. Här delar vi med oss av viktiga insikter och strategier för att maximera effekten av din Google Ads-annonsering, som gör att du får ut mesta möjliga av din budget.

IMG 3643

Blogg

Skapa en kraftfull e-handelslösning med Umbraco Storefront och Norce e-handelsplattform

I en tid där e-handeln utvecklas snabbt är det avgörande att ha en flexibel, skalbar och användarvänlig plattform. För företag som hanterar stora produktkataloger och komplexa produktvariationer är kombinationen av Umbraco Storefront och Norces e-handelsmotor en vinnande lösning.

Mockup

Nyhet

Vi är live med webb för AmpSociety – en del av ChargeNode Group

ChargeNode Group tar ett nytt spännande steg framåt med lanseringen av AmpSociety – ett nytt bolag och varumärke med fokus på framtidens laddlösningar för elbilar. AmpSociety är en del av ChargeNode Group och lanserar det nya laddsystemet Amp5. Tillsammans med oss på Toxic har de nu lanserat en helt ny produkt- och varumärkeswebb, byggd på Litium, som lägger grunden för fortsatt framgång.

Emeliek 3X2

Om Oss

7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic

Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.

3D3A5091

Nyhet

Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager

Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.

Blogg

Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag

Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 55

Blogg

Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger

Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.

Astern 1

Nyhet

Pulsen Group väljer Toxic som en av sina digitala partners

Pulsen Group, en familjeägd bolagskoncern där flera av bolagen arbetar inom IT, har ingått ett samarbetsavtal med oss på Toxic för att ta två av sina webbplatser till nästa nivå.

Toxic GBG Bildbank 240424 LOW 53

Blogg

Effektiv mediehantering - få din webbplats att prestera på topp

Har du funderat på hur felaktig filhantering kan påverka både prestanda och användarupplevelse på din webbplats? Mediehantering innebär många utmaningar – från filstorlek och format till tillgänglighet och lagring. Här har vi samlat våra bästa tips för att göra din webbplats snabbare och mer användarvänlig genom bra mediehantering.

A3 Finn Fem Tillgänglighetsfel (2)

Nyhet

Finn fem tillgänglighetsfel - Vinn en gratis tillgänglighetsanalys av din webbplats

Är er webbplats tillgänglig för alla användare? Nu ger vi på Toxic er chansen att ta reda på det – och samtidigt få möjlighet att vinna en tillgänglighetsanalys, helt gratis!

    Kontakta Jessica

    Fyll i ditt meddelande här.