- Startsida
- Kunskapsbank
- Nyhet

Vi lär känna vår affärsutvecklare Jessica

Skrevs av Mirjam Lewin den 03 maj 2021
Nyhet
3 min
Nyhet
3 min
Relationsbyggare, möjliggörare eller affärsutvecklare, kanske allt? Det sista är det som vi använder mest och att vara en utvecklare för oss själva och våra kunder brinner vi för.
Efter 3 månader hos oss på Toxic så har Jessica hunnit med en hel del, och här berättar hon om sina erfarenheter!
Hur ser en typisk dag ut?
Den är fylld med både interna och externa möten, samtal och administrativa uppgifter som har med sälj och affärsutveckling att göra. Jag älskar de dagar man kommer vidare och kan bocka av saker man har gjort. Vi jobbar också väldigt tätt tillsammans i hela organisationen, så en dag är aldrig den andra lik. Beroende på vilken kompetens man behöver för att komma vidare i sitt arbete så pratar jag med olika personer hela tiden, om det har med affärsutveckling att göra eller om det är i ett projekt - alla personer oavsett titel är viktiga i min vardag.
Vilka är de vanligaste utmaningarna hos kunderna du möter?
Skulle säga att det varierar väldigt mycket beroende på varför vi är i kontakt och vad de behöver hjälp med. Man skulle ju kunna tro att Corona skulle vara det största problemet just nu men jag skulle snarare säga tidsbrist eller rädsla. Man är rädd för att ta sig an ett projekt och med det få för mycket att göra, men också rädslan för pris kontra vinst över tid, att se den långsiktiga investeringen. Risken och problemet med att inte hänga med i utvecklingen är att man hela tiden får jobba med att släcka bränder och/eller jobba oeffektivt, vilket i längden blir en större ekonomisk förlust. Där vill vi hjälpa till och skapa en trygghet i besluten våra kunder behöver ta, samtidigt som vi jobbar långsiktigt för att bygga en relation med öppen och ärlig dialog hela vägen.
Utvecklingen går så fort nu kring det digitala och många har nog svårt att förstå att man behöver hänga med och satsa för att synas och överleva. Det finns otroligt mycket möjligheter som jag i min roll vill hjälpa fler att upptäcka. Nya bolag startas hela tiden och man kan gå från att vara en startup till att omsätta flera miljoner på bara några år genom digitala verktyg som e-handel och digital marknadsföring. Därför tror jag att det är viktigt att man vågar hänga med.
Varför vill du jobba med affärsutveckling?
Det är ju en dröm att få hjälpa företag att lyckas, utmana dem och göra dem ännu bättre tillsammans med oss på Toxic. Rollen innebär också att jag lär mig nya saker av både kunder och kollegor varje dag, vilket är något jag tycker är väldigt spännande och utmanade. Sedan är det ju helt magiskt att man aldrig vet hur dagen ser ut när man vaknar på morgonen. Eftersom varje kund är unik innebär det också att analysera, tänka ihop med andra och bolla idéer och hela tiden lära sig av varandra, det tycker jag är givande. Sen är vi ett säljteam där vi hjälper varandra, och jag skulle kunna ha möten i flera timmar med alla stjärnor i säljteamet. Till sist vill jag verkligen slå ett slag för hur kul det är att få kika in i så många olika branscher dagligen.
Vad har du för drömkund och varför?
Jag älskar ju allt som har med skönhet att göra så att få chansen att jobba med ett företag som är framgångsrikt inom skönhetsbranschen skulle vara riktigt roligt. Sedan har jag min ”uppväxt” inom sportbranschen så har många företag där som jag gärna skulle vilja jobba med.
Läs mer
Se alla våra nyheter

Nyhet
Vi lär känna Oscar vår affärsutvecklare med inriktning e-handel
Resan från första kontakt med kund, till att se en färdig lösning som bidrar till ökad försäljning, eller som sparar tid är en kittlande känsla. Den känslan är anledningen till att Oscar jobbar med affärsutveckling.
2min

Om Oss
7 snabba med Adam, Customer Success på Toxic
Adam jobbar som Customer Success på Toxic. “Success” är också ett ord som beskriver Adams bemötande mot kunder och exceptionella hantering av uppkommande problem, på ett utmärkt sätt. Lär känna Adam och lär dig mer om vad det innebär att jobba med support på Toxic i den här intervjun.
3min

Om Oss
7 snabba med Julia, projektledare på Toxic
Hon är den som löser problemen innan de uppstår och som låter medarbetarnas kompetenser lysa i alla projekt. Hon älskar människor och trivs som bäst när hon är spindeln i nätet. Möt Julia, projektledare på Toxic.
3min

Nyhet
Weland Solutions hyr utvecklingsteam från Toxic – får en extern utvecklingsavdelning med bredd, trygghet och driv
För att få fart på utvecklingen av sin portal, Weland HUB, valde Weland Solutions att hyra ett utvecklingsteam från Toxic. Med ett sammansvetsat team bestående av utvecklare, projektledare och affärsutvecklare får de nu både bredd, struktur och långsiktighet.
3min

Nyhet
Nordeka väljer Toxic som tillväxtpartner – inleder samarbete med revenue sharing-upplägg
Nordeka är ett nystartat svenskt skovarumärke med höga ambitioner och en tydlig vision: att förändra hur vi ser på fötter, skor och naturlig rörelse. Med starkt ambassadörskap från medgrundaren Isak Nyqvist har de snabbt gjort avtryck. Nu tar de nästa steg tillsammans med oss på Toxic.
2min

Nyhet
Vi är den enda svenska byrån som är nominerade till Umbraco Awards fyra år i rad!
För fjärde året i rad är vi på Toxic nominerade till Umbraco Awards och vi är den enda svenska byrån med den bedriften. Denna gång i kategorin “Best Cloud Solution” med webblösningen för NordGen – ett projekt där fokus legat på redaktionell frihet, effektivt arbetsflöde och långsiktig hållbarhet.
2min

Nyhet
Toxic befäster sin närvaro i Göteborg med större lokaler
I samband med vår fortsatta tillväxt har Toxic nu flyttat in i större lokaler i Göteborg. Lokalerna är belägna högst upp på Mässans Gata 8, på våning 8 ovanför Svenska Mässan, mitt emellan Scandinavium och Gothia Towers.
1min

Nyhet
Så driver vi framgång med digital marknadsföring – med våra kunder i fokus
På Toxic hjälper vi företag att nå sina mål med datadrivna strategier och kreativa lösningar inom digital marknadsföring. Med ett engagerat team strävar vi efter att skapa betydande värde – oavsett bransch eller utmaning.
3min

Nyhet
Tekniska fördelar och samarbetet bakom Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings digitala plattform
Vi är stolta över vårt nära samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Tillsammans har vi skapat en modern och användarvänlig webbplats i Umbraco som tydligt presenterar objektinformation och förenklar både köp- och säljprocessen. Här får du en inblick i samarbetet och de tekniska lösningarna bakom plattformen. “Målet var att skapa en lösning som verkligen underlättar för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och deras kunder – och det tycker jag att vi har lyckats bra med,” säger Karl Ekberg, systemutvecklare på Toxic.
3min

Blogg
Att byta från Optimizely till Umbraco – därför väljer fler företag att ta steget
Funderar ni på om ert nuvarande CMS är värt kostnaden? Ni är inte ensamma. Allt fler företag ser över om de verkligen använder all funktionalitet de betalar för och väljer att byta från licensbaserade plattformar som Optimizely till open source-alternativ som Umbraco. Kalle Ekstrand, grundare på Toxic och försäljningschef, berättar varför det steget ofta blir ett lyft för både teamet och affären.
3min

Blogg
Så bygger du en lönsam B2B-affär digitalt – insikter från Nordic Digital Commerce 2025
B2B-e-handel är inte längre en fråga "om" utan "hur". I Litiums rapport Nordic Digital Commerce in B2B 2025 framkommer det tydligt att digitala kanaler inte bara är ett sätt att effektivisera interna processer, utan framför allt ett sätt att förbättra kundrelationer och skapa tillväxt. Här delar Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig E-handel på Toxic, med sig av konkreta råd för att skapa en lönsam digital B2B-affär 2025.
4min

Blogg
Hur presterade svensk e-handel 2024 – och vad väntar runt hörnet?
E-barometern 2024 från PostNord visar att svensk e-handel har vänt uppåt. Efter två års nedgång ökade omsättningen med 5 % till 140 miljarder kronor. Rapporten bjuder på mer än siffror – den pekar ut trender som formar framtidens e-handel. I det här blogginlägget lyfter vi några av årets viktigaste insikter och en glimt av vad som väntar.
2min

Blogg
Umbraco kammar hem fem vinster i CMS Critic Awards 2024!
Fem vinster i CMS Critic Awards. Vad säger det om Umbraco – och om marknaden för CMS i stort? Vi pratade med Daniel Andersson, Tech Lead på Toxic, för att få hans syn på varför Umbraco fortsätter att dominera och vad det betyder för företag som letar efter rätt plattform.
3min

Blogg
Utan våra kunder är vi inget – relationen är vårt bränsle.
Starka kundrelationer kräver mer än bra service – de bygger på förtroende, proaktivitet och värde. Jessica, Customer Success Manager på Toxic, delar här sina fem nyckelfaktorer för att skapa långsiktiga kundrelationer.
2min

Nyhet
Kläppen Ski Resort väljer Toxic för att bygga ny webbplats i Umbraco Cloud
Kläppen Ski Resort satsar på en ny, modern webbplats i Umbraco Cloud för att skapa en mer anpassningsbar digital upplevelse. Webbplatsen ska ge besökarna rätt information i rätt tid, spegla anläggningens utbud och säsongsskiftningar, samt integreras med bokningssystemet för en smidig och sammanhängande kundresa – oavsett om gästen redan är på plats i Kläppen eller planerar sitt besök.
3min

Nyhet
Vårt team har vuxit – träffa våra sex nya medarbetare!
Vi är så glada att få välkomna sex nya medarbetare till Toxic! Möt Peter, Emma B, Josef, Petter, Linus och Emma R – ett härligt gäng som tillsammans stärker vårt team med värdefull kompetens och driv.
7min

Blogg
Få ut mer av din SEO – enkla justeringar för bättre synlighet
Vill du att fler ska hitta din webbplats? Här är några praktiska SEO-tips som du kan börja med redan idag för att öka din synlighet och ge din digitala närvaro en skjuts.
3min

Nyhet
Toxic inleder nytt samarbete med KABE
Vi har inlett ett spännande samarbete med KABE, en av Sveriges främsta tillverkare av husvagnar och husbilar. Som en del av samarbetet utvecklar vi en ny webbplats i Umbraco – en plattform som ska spegla KABEs premiumkänsla och samtidigt göra det enklare för både besökare och redaktörer att navigera och hantera innehåll.
2min

Blogg
Effektiv annonsering med Google Ads: Tips för ökad synlighet och försäljning
Digital annonsering förändras snabbt och för att ligga steget före krävs en strategi som kombinerar data, kreativitet och kontinuerlig optimering. Här delar vi med oss av viktiga insikter och strategier för att maximera effekten av din Google Ads-annonsering, som gör att du får ut mesta möjliga av din budget.
3min

Blogg
Skapa en kraftfull e-handelslösning med Umbraco Storefront och Norce e-handelsplattform
I en tid där e-handeln utvecklas snabbt är det avgörande att ha en flexibel, skalbar och användarvänlig plattform. För företag som hanterar stora produktkataloger och komplexa produktvariationer är kombinationen av Umbraco Storefront och Norces e-handelsmotor en vinnande lösning.
2min

Nyhet
Vi är live med webb för AmpSociety – en del av ChargeNode Group
ChargeNode Group tar ett nytt spännande steg framåt med lanseringen av AmpSociety – ett nytt bolag och varumärke med fokus på framtidens laddlösningar för elbilar. AmpSociety är en del av ChargeNode Group och lanserar det nya laddsystemet Amp5. Tillsammans med oss på Toxic har de nu lanserat en helt ny produkt- och varumärkeswebb, byggd på Litium, som lägger grunden för fortsatt framgång.
2min
Kontakta Jessica
Fyll i ditt meddelande här.