Hoppa till innehållet

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård, tilsammans med Toxic, skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Desktop Light

Umbraco

UX:UI

UX/UI

Search Alt

Webb

Hooks Herrgård
Dagspai Optimized

Om Hooks Herrgård

Hooks Herrgård är en kombinerad konferens, spa-och golfanläggning. Första spadtaget togs någon gång under 1300-talet och Hooks Herrgård har sedan dess en spännande historia. År 1960 kom nuvarande ägare in i bilden. Familjedrömmen består och fortsätter utvecklas, det lovar Hooks Herrgårds vd Hans Edberg, som tillhör den tredje generationen.

Resultatet

Fokus på den nya webben, byggd av Toxic, var att det skulle vara lättare för kunden att hitta information och att kunna genomföra en bokning snabbt. Toxic gjorde ett omtag för att strukturera och presentera Hooks Herrgård erbjudande på ett nytt och inspirerande sätt. Initialt gjordes en analys för att identifiera målgruppernas behov och resultatet av den satte grunden för tonalitet och copy på webben. Allt med känsla av det personliga, lyxiga, familjära och att känna sig som hemma, vilket också skulle speglas i design och struktur. Webben har integrerats med två olika bokningssystem. Webben är byggd på Umbraco; ett användarvänligt, smidigt och flexibelt CMS.

Screencapture Hooksherrgard Se 2024 10 01 09 53 57
Media 4Mvf4tnd Hooksherrgard Golf 14

Nya Hooks Herrgård

Idag har Hooks Herrgård en tvåspråkig site som är sökmotoroptimerad och som Toxic aktivt arbetar med att driva trafik till. Vi har löpande under projektets gång arbetat med kommunikationen för att bygga en webbplats som skapar känslor. Kanske är det på Hooks Herrgård du spenderar din nästa hemester?

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga härnere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

Smålands Turism1

Smålands Turism

Smålands turism har i uppdrag att främja och utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Det gör de bland annat genom marknadsföring, kompetensutveckling och produktutveckling. Toxic fick uppdraget att bidra med strategisk kunskap och digital kompetens för att stärka detta arbete.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.

Kwbruun Peugeot

Wismo Automotive

Wismo Automotive är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Toxic tog fram en lösning i Umbraco Cloud som både effektiviserar arbetet för redaktörer och ger återförsäljarna flexibilitet att själva anpassa sina sidor.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi på Toxic är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Essem 2102241128 Ok 1

Essem Design

Essem Designs e-handel är flaggskeppsbutiken där användarupplevelse, design och varumärkets historia lyfts fram i varje detalj. Tillsammans med Toxic har Essem tagit klivet till en global plattform där visionen om hallen som ”första rummet” möter modern teknik, hög prestanda och en långsiktig digital strategi. Genom nytt ramverk, inspirerande funktioner och över tio års SEO-arbete har Essem skapat en digital närvaro som driver tillväxt både i Sverige och internationellt.

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se. Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har Toxic skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Toxic byggde lösningen i e-handelsplattformen Litium.

Img 3312 Mindre

Infranord

Toxic har i nära samarbete med Infranord utvecklat digitala lösningar som stärker både deras interna effektivitet och externa varumärke. Genom att ta fram den skräddarsydda mobilappen TORD och bygga om webbplatsen i samband med Infranords rebranding har vi tillsammans skapat en helhetslösning som stödjer deras verksamhet – från teknik till kommunikation.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi på Toxic fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Norrviken (1)

Norrviken

När Norrviken ville stärka sin digitala närvaro fick Toxic förtroendet att ta fram en samlad webbplattform, byggd i Umbraco, som lyfter hela deras verksamhet – med parken och besöksupplevelsen i centrum. Den nya lösningen gör det enklare att inspirera, informera och guida besökare året runt. Som en del av plattformen har Toxic även utvecklat en e-handel i Umbraco Commerce, integrerad med affärssystemet HiCore via vår integrationsmotor EntityFlow.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi på Toxic skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

Blaklinten 1

Pulsen Fastigheter

Pulsen Fastigheter behövde en ny webbplats som bättre speglade deras verksamhet och engagemang för Borås. Med en ny, modern och flexibel lösning i Umbraco har de nu en plattform som är enkel att uppdatera och ger en bättre användarupplevelse för både hyresgäster och besökare.

Gnosjö Automatsvarvning Hydromat

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Free Macbook Pro 1

Vestum

Vestum, en industrikoncern inom hållbar och samhällskritisk infrastruktur, behövde effektivisera hanteringen av rapporter och pressmeddelanden. Genom att bygga deras webbplats i Umbraco och integrera med Modular Finance skapade Toxic en lösning som sparar tid, höjer säkerheten och ger en smidig användarupplevelse. Toxic arbetar även kontinuerligt med att vidareutveckla webbplatsen för att möta Vestums växande behov och säkerställa att den alltid håller högsta standard.

UK Titles

Readly

Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte Toxic via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev Toxic in för att stötta. Vi På Toxic producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

Safeline (1)

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision och tillsammans med Toxic har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur och UX.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Toxic fick uppdraget att samla och utveckla en hållbar digital lösning i Sitevision.