- Startsida
- Kunskapsbank
- Nyhet

Toxics webblösning tar Hilfa till den internationella marknaden

Skrevs av Mirjam Lewin den 15 september 2021
Nyhet
2 min
Nyhet
2 min
Vi har tagit fram en ny webblösning byggd på Litium som ger Hilfa möjlighet att expandera internationellt. Filtrering, produktsök och köp direkt på webben är några av de saker som den nya sajten erbjuder.
För två och ett halvt år sedan flyttade LB-plast sin verksamhet till Hillerstorp. Förfrågningarna från den internationella marknaden ökade. Men det fanns ett par problem. Namnet LB-plast är inte särskilt gångbart utomlands och i Hillerstorp finns ett stort företag som heter Elbe – som inte är helt olikt LB, när man säger det högt. Förväxlingen och begränsningen att expandera till en större marknad avgjorde saken. Det var dags för ett namnbyte.
– Det nya namnet, Hilfa, är ett varunamn, något som kan kopplas samman med vårt stora standardsortiment som vi erbjuder. Det är ett varumärke som kan växa sig starkt på den internationella marknaden, säger Per-Johan Hildingsson, VD på Hilfa.
I samband med namnbytet planerades även lansering av en ny webblösning som skulle möjliggöra en helt ny kundupplevelse i form av produktsök, filtrering och köp direkt på sajten.
– Hilfas moderbolag Sweed-Wheel bytte för några år sedan till en ny webb byggd på Litium, som de varit väldigt nöjda med så det visste vi redan från början att vi ville bygga vår webb i också. Vi gjorde en noga research för att hitta en partner att samarbeta med och landade i att Toxic var det bästa alternativet, berättar Per-Johan.
Gott samarbete genererar lyckat resultat
Projekt ”ny webb” började egentligen för tre år sedan så när Hilfa kom till Toxic fanns redan en tydlig målbild uppskissad, vilket gav goda förutsättningar för ett lyckat projekt redan från start. Design och funktionalitet specificerades och ett stort projektmöte blev startskottet för projektet.
– Under hela projektets gång har vi haft veckovisa avstämningar som har varit avgörande för projektets framgång. Att få löpande uppdateringar har möjliggjort ett högt tempo med få missar längs vägen. Alla inblandande, inte minst projektledare, har gjort ett strålande jobb och det har varit tydligt från start till slut vad som är klart och vad som är nästa steg. Vi har känt oss involverade hela vägen, vilket vi är väldigt glada för, säger Per-Johan.
Den nya webben erbjuder besökaren möjlighet att söka och filtrera på en specifik produkt eller produktegenskap, något som saknades helt på den förra sajten. Om några veckor är det redan dags för nästa steg, som innebär en köpfunktion direkt på sajten samt kundinloggning där kunderna kan hålla koll på tidigare köp och få full support från sök till köp.
– Det här är jätte, jättestort för oss. Vi har ett helt annat förtroende internationellt med den nya hemsidan. Det finns en förväntan från marknaden att vi ska kunna visa upp, informera och sälja våra produkter direkt från vår sajt – och nu kan vi det. Det ska bli roligt att se vart den här resan tar oss, avslutar Per-Johan.
Oscar Salomonsson, affärsutvecklare, om projektet:
- Det är väldigt roligt att vi nu har lanserat den andra webben i samma Litium-lösning för Swede-Wheel-gruppen. Lösningen innebär en koncerngemensam webb & PIM-plattform som tillhandahåller två olika sortiment och två affärsystemsintegrationer, varav en mot Jeeves och den andra mot Monitor.
Läs mer
Se alla våra nyheter

Blogg
Välj rätt plattform för din e-handelslösning
Det finns många olika tekniker för att utveckla en e-handelslösning. Vi sammanfattar kort de olika här för att underlätta ditt val av investering.
4min

Nyhet
Toxic stärker e-handelsaffären i Göteborg – rekryterar erfarna Litium-utvecklare
I början av juni meddelade digitalbyrån Toxic att de etablerar sig i Göteborg. Nu står det klart att ett team med erfarna Litium-utvecklare blir grundbultarna i den nya storstadssatsningen.
1min

Nyhet
Varsego’s nya e-handel är lanserad – “man kan inte annat än att bli glad av den”
Attrahera nya kunder och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga var några av de önskemål Varsego presenterade i de inledande samtalen kring den nya e-handeln. Lösningen byggdes på Litium och ger samma köpupplevelse och fördelar som en B2C-e-handel.
1min

Nyhet
Vi är live med webb för AmpSociety – en del av ChargeNode Group
ChargeNode Group tar ett nytt spännande steg framåt med lanseringen av AmpSociety – ett nytt bolag och varumärke med fokus på framtidens laddlösningar för elbilar. AmpSociety är en del av ChargeNode Group och lanserar det nya laddsystemet Amp5. Tillsammans med oss på Toxic har de nu lanserat en helt ny produkt- och varumärkeswebb, byggd på Litium, som lägger grunden för fortsatt framgång.
2min

Om Oss
7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic
Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.
3min

Nyhet
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min

Blogg
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min

Blogg
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min

Nyhet
Pulsen Group väljer Toxic som en av sina digitala partners
Pulsen Group, en familjeägd bolagskoncern där flera av bolagen arbetar inom IT, har ingått ett samarbetsavtal med oss på Toxic för att ta två av sina webbplatser till nästa nivå.
3min

Blogg
Effektiv mediehantering - få din webbplats att prestera på topp
Har du funderat på hur felaktig filhantering kan påverka både prestanda och användarupplevelse på din webbplats? Mediehantering innebär många utmaningar – från filstorlek och format till tillgänglighet och lagring. Här har vi samlat våra bästa tips för att göra din webbplats snabbare och mer användarvänlig genom bra mediehantering.
4min

Nyhet
Finn fem tillgänglighetsfel - Vinn en gratis tillgänglighetsanalys av din webbplats
Är er webbplats tillgänglig för alla användare? Nu ger vi på Toxic er chansen att ta reda på det – och samtidigt få möjlighet att vinna en tillgänglighetsanalys, helt gratis!
1min

Nyhet
Vi hälsar fyra nya kollegor välkomna till Toxic
Vi är glada att kunna presentera fyra nya stjärnor till vårt team på Toxic - Karl, Hannah, Kristian och Dennis. Läs vidare för att lära känna dem lite bättre och få en inblick i vad de ser fram emot i sina nya roller.
4min

Nyhet
Team Accessibility: Experterna bakom tillgängliga och inkluderande digitala lösningar
På Toxic sätter vi tillgänglighet i fokus. Det är inte bara en del av processen, utan en grundpelare i hur vi skapar lösningar som fungerar för alla, oavsett förutsättningar. Toxic ska vara bäst i branschen och leda utvecklingen framåt. Här spelar Team Accessibility, under ledning av Alice och Linnéa, en central roll.
3min

Blogg
Därför är Umbraco det smarta CMS-valet för ditt företag
Att välja rätt CMS kan kännas överväldigande med den uppsjö av alternativ som finns på marknaden. Därför har vi gjort det enkelt för dig. Vi har samlat 12 punkter som förklarar varför Umbraco är det bästa CMS:et för ditt företag.
4min

Nyhet
Kom på Sveriges första Umbracokalas
Toxic, i samarbete med Umbraco och Obviuse, arrangerar en heldagskonferens den 23 oktober för att samla utvecklare och umbracofantaster för att utforska och fira allt som Umbraco har att erbjuda. Det blir en dag fylld av inspirerande talare, det senaste inom Umbraco och härlig gemenskap – ett kalas du inte vill missa, och här är din inbjudan!
2min

Om Oss
7 snabba med Tobias, utvecklingschef på Toxic
Med ett brinnande intresse för teknik och en passion för ledarskap, leder han medarbetare på Toxic med precision och engagemang. Utanför arbetet är han en mångsysslare som uppskattar träning och matlagning. Lär känna Tobias, utvecklingschef på Toxic.
4min

Blogg
5 sätt EntityFlow förenklar din systemintegration
Att integrera olika system inom en verksamhet kan vara både tidskrävande och komplext. Här är fem sätt som EntityFlow, Toxics kraftfulla integrationsmotor, förenklar denna process och skapar värde för ditt företag:
2min

Blogg
Därför bör du integrera ditt PIM-system med din e-handelsplattform
När det handlar om onlinehandel är en smidig integration mellan Product Information Management (PIM)-system och e-handelsplattformar avgörande för framgång. Upptäck hur integreringen av PIM-system med din e-handelsplattform kan förbättra datakonsistens, effektivisera hanteringen av produktinformation och skapa en förbättrad kundupplevelse, samtidigt som den sparar tid och minskar kostnader för din verksamhet.
3min

Om Oss
7 snabba med Alice, webbutvecklare på Toxic
Med ett kreativt sinne och en outtömlig nyfikenhet på kodning i allmänhet och tillgänglighetsanpassning i synnerhet har Alice inte bara utvecklat förmågan att lösa problem, utan också blivit en fena på att inspirera och utveckla både sig själv och andra inom området. Hennes hängivenhet till tillgänglighetsanpassning genomsyrar allt hon tar sig för. På fritiden finner hon glädje i kreativa uttryck som att rita, skriva eller delta i quizkvällar med vänner.
4min

Blogg
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min

Blogg
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min

Vill du bygga en ny e-handel?
Kontakta Oscar!