Nytt samarbete med Belos
Nyhet
2 min
Toxic inleder nytt samarbete med att utveckla en helt ny digital plattform för Industri Belos AB. Projektet inkluderar implementering av PIM & ny webb på Litium Cloud, samt integration av Pyramid ERP och RSK-databasen.
– Att välja Toxic som leverantör av Litium kändes naturligt med tanke på deras omfattande erfarenhet från industriella företag som likt Belos har mött på liknande utmaningar när det gäller att organisera, hantera och upprätthålla produktdata för avancerade produkter med många variabler förklarar Richard Andersson, Marknadskoordinator på Industri Belos.
Om Industri Belos AB
Industri Belos AB är en del av den etablerade teknik- och industrikoncernen Indutrade. Som ett ledande distributionsföretag är deras fokus inriktat på inköp och försäljning av högkvalitativa VA-armaturprodukter för kommunala vattendistributionsnät från Europas främsta tillverkare. Med lagerhållning i Sverige kan Belos snabbt och effektivt möta kundernas behov. Genom sin långa erfarenhet och tekniska expertis har Belos skapat sig en marknadsledande position inom markförlagd VA i Sverige.
Fokus på produkthantering, effektivisering och struktur
Belos står inför utmaningar när det gäller att effektivt hantera och förbättra produktinformationen samt att säkerställa aktuella förändringar samt att centralt berika olika försäljningskanaler. Med en äldre webblösning och brist på integrationer mot affärssystemet Pyramid och externa system som RSK, ökar risken för manuella fel och inkonsekvent produktdata. För att möta dessa utmaningar ska Toxic bygga en helt ny digital plattform med PIM och CMS på Litium Cloud. Målet är att skapa en centraliserad lösning för produktberikning och innehållspublicering, samt en sömlös integration med Pyramid och RSK-databasen.
– Vi är väldigt glada över att inleda ett nära samarbete med Belos och Indutrade. Med vår samlade kunskap inom industri- och grossistledet ska vi digitalisera Belos produkthantering och kundupplevelse med en ny PIM- och webblösning på Litium som skall integreras med Pyramid och RSK-databasen. Lösningen ska stå till grund för att vidare även digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig e-handel på Toxic.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min