BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Umbraco
UX/UI
Webb
Kundens utmaning
När vi kom i kontakt med BLS beskrev kunden deras befintliga webbplats som plottrig och svårnavigerad. I takt med att de adderade och publicerade mer innehåll på webben blev nyss nämnda problem ännu mer påtagliga. Kunden har behov av att översätta hemsidan till norska, eftersom de nyligen förvärvade ett norskt bolag. Därför bestämde sig kunden för att göra ett ordentligt omtag i samband med att övriga förändringar ändå skulle göras.
Om BLS
BLS har sedan 1987 tillverkat olika typer av ställage och lagersystem för företag som vill optimera sin lagerlokal. Om du vill lagra saker på pall, använda rullbanor, förvara skrymmande gods i grenställ eller kanske installera en mobil lösning är BLS svaret. Här får du engagerade medarbetare som finns med från idé och uppritande av lagerlayout till leverans, installation och uppföljning. Svensktillverkad lagerinredning av högsta kvalité – helt enkelt.
Vår lösning
För att uppfylla kundens behov och önskemål byggdes en modern och hållbar lösning i Umbraco 10. I plattformen har BLS möjlighet att växa med tiden, bland annat genom att lägga till fler språk. Lösningen innefattar även ny UX/UI-design, där fokus har legat på enkel och tydlig navigering. BLS har fått en smart, digital lösning som erbjuder flexibilitet och skalbarhet.
Den nya hemsidan har anpassats till ett förändrat behov med andra mål, något som vår förra hemsida inte kunde tillfredsställa. Den nya lösningen uppfyller våra nya behov och skapar ett värde för våra kunder, i form en förbättrad användarupplevelse. Hemsidan ger oss också bättre förutsättningar att förmedla vårt kunderbjudande och värderingar.
- Simone Johansson, Marknadskoordinator på BLS.
Så har vi skapat värde för kunden
-
Med en enkel och tydlig navigering som ger besökarna en positiv användarupplevelse.
-
Genom att bygga en smart digital lösning som är skalbar över tid.
-
Med Umbraco CMS får kunden en flexibel lösning som är enkel att hantera och underhålla för redaktörer.
Har du fler frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa dina frågor här nere i formuläret.
Fler referenser
Se alla våra referenser
Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.
Wismo Automotive
Wismo Automotive är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Toxic tog fram en lösning i Umbraco Cloud som både effektiviserar arbetet för redaktörer och ger återförsäljarna flexibilitet att själva anpassa sina sidor.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi på Toxic fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Vi på Toxic är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.
Essem Design
Essem Designs e-handel är flaggskeppsbutiken där användarupplevelse, design och varumärkets historia lyfts fram i varje detalj. Tillsammans med Toxic har Essem tagit klivet till en global plattform där visionen om hallen som ”första rummet” möter modern teknik, hög prestanda och en långsiktig digital strategi. Genom nytt ramverk, inspirerande funktioner och över tio års SEO-arbete har Essem skapat en digital närvaro som driver tillväxt både i Sverige och internationellt.
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se. Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har Toxic skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
GARO
GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Toxic byggde lösningen i e-handelsplattformen Litium.
Infranord
Toxic har i nära samarbete med Infranord utvecklat digitala lösningar som stärker både deras interna effektivitet och externa varumärke. Genom att ta fram den skräddarsydda mobilappen TORD och bygga om webbplatsen i samband med Infranords rebranding har vi tillsammans skapat en helhetslösning som stödjer deras verksamhet – från teknik till kommunikation.
Norrviken
När Norrviken ville stärka sin digitala närvaro fick Toxic förtroendet att ta fram en samlad webbplattform, byggd i Umbraco, som lyfter hela deras verksamhet – med parken och besöksupplevelsen i centrum. Den nya lösningen gör det enklare att inspirera, informera och guida besökare året runt. Som en del av plattformen har Toxic även utvecklat en e-handel i Umbraco Commerce, integrerad med affärssystemet HiCore via vår integrationsmotor EntityFlow.
Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.
Miller Badrum
Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi på Toxic skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.
Furhoffs
Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.
Pulsen Fastigheter
Pulsen Fastigheter behövde en ny webbplats som bättre speglade deras verksamhet och engagemang för Borås. Med en ny, modern och flexibel lösning i Umbraco har de nu en plattform som är enkel att uppdatera och ger en bättre användarupplevelse för både hyresgäster och besökare.
Gnosjö Automatsvarvning
Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.
Vestum
Vestum, en industrikoncern inom hållbar och samhällskritisk infrastruktur, behövde effektivisera hanteringen av rapporter och pressmeddelanden. Genom att bygga deras webbplats i Umbraco och integrera med Modular Finance skapade Toxic en lösning som sparar tid, höjer säkerheten och ger en smidig användarupplevelse. Toxic arbetar även kontinuerligt med att vidareutveckla webbplatsen för att möta Vestums växande behov och säkerställa att den alltid håller högsta standard.
Readly
Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte Toxic via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev Toxic in för att stötta. Vi På Toxic producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.
SafeLine
SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.
Swede-Wheel
Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision och tillsammans med Toxic har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur och UX.
Jönköpings Teater
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.
Jönköping Konsert & Kongress
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Toxic fick uppdraget att samla och utveckla en hållbar digital lösning i Sitevision.
ESBE
Med denna digitala satsning vill ESBE, tillsammans med Toxic, ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform och Toxic ansvarade för utvecklingen, för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.