Tre styrkor med Litium 8 - applicerade i Multerals B2B-lösning
Blogg
2 min
Vi har identifierat ett gäng styrkor i Litiums e-handelsplattform som Multeral drar nytta av i sin e-handelslösning för B2B som vi inte vill behålla för oss själva. Så här kommer dom. Från oss till er.
Högklassig storköksutrustning förtjänar en e-handel av samma höga kvalitet. Multerals nya e-handel för B2B är byggd på Litium och integrerad med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Den nya lösningen har en robust grund för att effektivt möta kundernas behov, både nu och i framtiden. Multeral hade tidigare en webbplats byggd med WordPress med fristående e-handelssidor för specifika kunder. Behovet av att konsolidera allt under en enda plattform växte fram och lösningen är nu sjösatt.
Snabbhet med Litium Commerce Cloud
Litium lanserade den åttonde större versionen för två år sedan och introducerade då även Litium Commerce Cloud, som är en molnbaserad lösning med modern arkitektur som möjliggör säker och stabil drift av e-handelssidor. Något som Multeral – och många andra B2B e-handlare ser som en avgörande faktor. Med servrar i Sverige kan vi utöver snabba svarstider även trygga den som är orolig för GDPR.
För att göra en redan snabb lösning ännu bättre så ingår även Litium CDN. Litium CDN bygger på teknik från Fastly och gör att stora delar av sidorna kan cachas och distribueras snabbt, oavsett var i världen besökaren befinner sig.
Stabila integrationer affärssystemet Business Central
En av Litiums absolut största styrkor är enkelheten att integrera mot olika typer av affärssystem. I Multerals fall har vi byggt en integration mot Microsoft Dynamics 365 Business Central där vi hämtar kunder, priser och lagersaldon. Utöver att hämta data så exporterar vi även ordrar.
Det är vanligt att produktdata inte alltid finns att tillgå i affärssystemet utan kan behöva berikas i Litium, men för att snabba upp det arbetet kan Litiums Excel-import användas. Ett enkelt och smidigt sätt som visat sig fungera riktigt bra i Multerals fall.
Unika sortiment, priser och regelverk för kunder
En av de centrala utmaningarna var att hantera olika kunder med varierande behov inom samma plattform. Lösningen möjliggör anpassade sortiment, priser och regler för varje kund. Till exempel kan hamburgerkedjor, en betydande del av Multerals kundbas, se specifika produkter och priser baserat på sin inloggning. Med inloggningen kan även kundspecifika regler som köpgränser och krav på attestering tillämpas.
Snabbhet, säkerhet och en lösning som sätter dina kunders behov i fokus är tre styrkor som kommer med Litium 8. Behöver du har hjälp att bygga en lösning som effektiviserar er verksamhet, som sparar tid och resurser i en utmanande tid? Då finns vi här för att hjälpa er.
Läs mer
Vi hälsar fyra nya kollegor välkomna till Toxic
Vi är glada att kunna presentera fyra nya stjärnor till vårt team på Toxic - Karl, Hannah, Kristian och Dennis. Läs vidare för att lära känna dem lite bättre och få en inblick i vad de ser fram emot i sina nya roller.
4min
Team Accessibility: Experterna bakom tillgängliga och inkluderande digitala lösningar
På Toxic sätter vi tillgänglighet i fokus. Det är inte bara en del av processen, utan en grundpelare i hur vi skapar lösningar som fungerar för alla, oavsett förutsättningar. Toxic ska vara bäst i branschen och leda utvecklingen framåt. Här spelar Team Accessibility, under ledning av Alice och Linnéa, en central roll.
3min
Därför är Umbraco det smarta CMS-valet för ditt företag
Att välja rätt CMS kan kännas överväldigande med den uppsjö av alternativ som finns på marknaden. Därför har vi gjort det enkelt för dig. Vi har samlat 12 punkter som förklarar varför Umbraco är det bästa CMS:et för ditt företag.
4min
Har du fler frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa dina frågor i detta formulär.