Toxic lanserar Sveriges första SaaS-tjänst för hantering av prisinformation inom e-handel
Nyhet
1 min
Idéen om en tjänst som underlättar för e-handlare att uppfylla den nya prisinformationslagen som trädde i kraft i september 2022 uppkom under Toxics 24-timmars hackathon. Några månader senare är tjänsten utvecklad och lanserad under namnet PriceStory.
Nyligen trädde en ny lag i kraft; prisinformationslagen, som innebär att företag som sänker priset på en vara även måste redovisa det tidigare lägsta priset under en 30-dagars period. Lagen syftar till att ge konsumenterna fullständig information för att således kunna fatta välgrundade beslut. Genom en enkel implementation i befintlig e-handelslösning kan alltså e-handlare numera automatisera prisinformationen så att de uppfyller lagkraven.
- PriceStory är ett ypperligt exempel på vad som kan hända när man ger utrymme för innovation på Toxic. Att se den här idén gå från tanke till en färdig och lanserad produkt är otroligt roligt. Att det sedan är en produkt som underlättar för samhället, ur både konsument- och företagsperspektiv är så klart än mer anledning att vara stolt, säger Kalle Ekstrand, CTO på Toxic Interactive Solutions.
Läs mer om PriceStory och boka en gratis demo på pricestory.io.
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min