Toxic lanserar Sveriges första SaaS-tjänst för hantering av prisinformation inom e-handel
Nyhet
1 min
Idéen om en tjänst som underlättar för e-handlare att uppfylla den nya prisinformationslagen som trädde i kraft i september 2022 uppkom under Toxics 24-timmars hackathon. Några månader senare är tjänsten utvecklad och lanserad under namnet PriceStory.
Nyligen trädde en ny lag i kraft; prisinformationslagen, som innebär att företag som sänker priset på en vara även måste redovisa det tidigare lägsta priset under en 30-dagars period. Lagen syftar till att ge konsumenterna fullständig information för att således kunna fatta välgrundade beslut. Genom en enkel implementation i befintlig e-handelslösning kan alltså e-handlare numera automatisera prisinformationen så att de uppfyller lagkraven.
- PriceStory är ett ypperligt exempel på vad som kan hända när man ger utrymme för innovation på Toxic. Att se den här idén gå från tanke till en färdig och lanserad produkt är otroligt roligt. Att det sedan är en produkt som underlättar för samhället, ur både konsument- och företagsperspektiv är så klart än mer anledning att vara stolt, säger Kalle Ekstrand, CTO på Toxic Interactive Solutions.
Läs mer om PriceStory och boka en gratis demo på pricestory.io.
Läs mer
7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic
Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.
3min
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min