![Hero Svegro](/media/ezpnugny/hero-svegro.jpg?width=600&height=650&v=1da29058b7a3bf0&quality=80&format=webp)
Toxic inleder samarbete med Svegro – Sveriges största ekologiska inomhusodlare av sallat
Nyhet
2 min
Toxic adderar med stolthet ännu en grön kund till listan över nya samarbeten. Svegro är ett visionärt, familjeägt bolag med stort hållbarhetsfokus som har gett den digitala byrån Toxic i uppdrag att utveckla en ny webb i Umbraco. Fokus ligger på att ta fram ny design & nytt UX-koncept samt att skapa en inspirerande och lättnavigerad webb för slutkonsumenten.
Om Svegro
Svegro tillgängliggör svensk färskt grönt, så som örter och sallat, av hög kvalitet för sina kunder – varje dag, året om. Företaget har storskalig och hållbar inomhusodling där de ständigt strävar efter att utveckla teknik, kategorier och gröna smaker som tilltalar medvetna matlagare i Sverige. Växthus och huvudkontor finns på Färingsö utanför Stockholm.
– Vår vision är att vara med och skapa ett Sverige som är helt självförsörjande på färskt grönt, året om. Med Svegros 60 år av erfarenhet inom odling har vi gedigen kunskap och inspiration vi vill dela med oss av. Toxics lyhörda, kreativa och visionära team är den perfekta partnern när vi skapar vår framtida webb, säger Caroline Wetterstrand, Försäljnings- och Marknadschef på Svegro.
Om uppdraget
Uppdraget innefattar framtagning av en komplett ny webb i Umbraco. Fokus ligger på UX/UI-design för att reflektera den nya varumärkesidentitet som Svegro nyligen tog fram samt att skapa en konverteringsfokuserad webb som tilltalar Svegros prioriterade målgrupper.
– Vi har kickat igång samarbetet med Svegro och vi ser redan att matchningen är som handen i handsken. Med vår erfarenhet av webbutveckling för exempelvis Stiftelsen Lantbruksforskning och Lantbrukarnas Riksförbund som finns inom samma kundsegment och Svegros höga ambitioner ser vi inte att det här kan bli annat än succé, säger Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare och Business Area Manager på Toxic.
Läs mer om Umbraco här.
Läs mer om UX/UI-design här.
Läs mer
![IMG 0084](/media/lxxalasn/img-0084.jpg?rxy=0.4939655625426965,0.4343128767137685&width=700&height=400&v=1da294345aaf3b0&quality=80&format=webp)
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min
![Toxic Bildbank 240418 50](/media/jh3nvm5o/toxic-bildbank-240418-50.jpg?rxy=0.5218824992555484,0.34892004340583405&width=700&height=400&v=1da9628ad6e5bc0&quality=80&format=webp)
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min
![Toxic Bildbank 240418 3](/media/04jbhm0k/toxic-bildbank-240418-3.jpg?width=700&height=400&v=1da9628213b17b0&quality=80&format=webp)
Därför behöver du tillgänglighetsanpassa din webb
Från sänkta trottoarkanter till digital tillgänglighet – häng med i den nya tillgänglighetsvågen (och lagen) som hjälper er anpassa digitala tjänster så att alla kan ta del av informationen. Vi har genom tiderna sett hur små förändringar skapar stora möjligheter. Från att sänka trottoarkanterna för att underlätta för personer med nedsatt mobilitet, till att nu fokusera på tillgänglighet online – så att alla inkluderas.
2min