Toxic inleder samarbete med Svegro – Sveriges största ekologiska inomhusodlare av sallat
Nyhet
2 min
Toxic adderar med stolthet ännu en grön kund till listan över nya samarbeten. Svegro är ett visionärt, familjeägt bolag med stort hållbarhetsfokus som har gett den digitala byrån Toxic i uppdrag att utveckla en ny webb i Umbraco. Fokus ligger på att ta fram ny design & nytt UX-koncept samt att skapa en inspirerande och lättnavigerad webb för slutkonsumenten.
Om Svegro
Svegro tillgängliggör svensk färskt grönt, så som örter och sallat, av hög kvalitet för sina kunder – varje dag, året om. Företaget har storskalig och hållbar inomhusodling där de ständigt strävar efter att utveckla teknik, kategorier och gröna smaker som tilltalar medvetna matlagare i Sverige. Växthus och huvudkontor finns på Färingsö utanför Stockholm.
– Vår vision är att vara med och skapa ett Sverige som är helt självförsörjande på färskt grönt, året om. Med Svegros 60 år av erfarenhet inom odling har vi gedigen kunskap och inspiration vi vill dela med oss av. Toxics lyhörda, kreativa och visionära team är den perfekta partnern när vi skapar vår framtida webb, säger Caroline Wetterstrand, Försäljnings- och Marknadschef på Svegro.
Om uppdraget
Uppdraget innefattar framtagning av en komplett ny webb i Umbraco. Fokus ligger på UX/UI-design för att reflektera den nya varumärkesidentitet som Svegro nyligen tog fram samt att skapa en konverteringsfokuserad webb som tilltalar Svegros prioriterade målgrupper.
– Vi har kickat igång samarbetet med Svegro och vi ser redan att matchningen är som handen i handsken. Med vår erfarenhet av webbutveckling för exempelvis Stiftelsen Lantbruksforskning och Lantbrukarnas Riksförbund som finns inom samma kundsegment och Svegros höga ambitioner ser vi inte att det här kan bli annat än succé, säger Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare och Business Area Manager på Toxic.
Läs mer om Umbraco här.
Läs mer om UX/UI-design här.
Läs mer
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min
Nytt samarbete med Belos
Toxic inleder nytt samarbete med att utveckla en helt ny digital plattform för Industri Belos AB. Projektet inkluderar implementering av PIM & ny webb på Litium Cloud, samt integration av Pyramid ERP och RSK-databasen.
2min