![Weland Hero](/media/xgbj022i/weland-hero.png?width=600&height=650&v=1da2c393bfc4f00&quality=80&format=webp)
Toxic ingår ramavtal med Welandkoncernen
Nyhet
1 min
Nu står det klart att den digitala byrån Toxic blir Industrireklam och därmed Welandkoncernens nya webb- och systemutvecklingspartner. Inom koncernen ingår ett 30-tal bolag och Toxic tar i och med partnerskapet över det tekniska ansvaret för all webb- och systemutveckling för samtliga bolag inom koncernen.
Om uppdraget
Uppdraget är ett strategiskt samarbete som bygger på ett tätt partnerskap tillsammans med koncernens egen reklambyrå, Industrireklam. Toxic blir Industrireklam externa samarbetspartner där Toxic som digitala experter bistår med kompetens, utveckling och rådgivning inom det byrån är bäst på; utveckling.
– Vi eftersökte en stabil digital partner som kan Umbraco och då föll sig valet naturligt på Toxic. Nu finns ett helt team av utvecklare och resurser som ser till att vi har en stabil plattform som uppfyller säkerhetskraven för webbarna inom koncernen, säger Jenny Wilde, Byråchef på Industrireklam.
Om Weland
Welandkoncernen är en familjeägd koncern med de flesta företagen lokaliserade i södra Sverige. Förutom företagen i Sverige ingår även fyra utländska dotterbolag. Alla företagen som ingår i koncernen producerar och säljer svensktillverkade produkter. Weland är en ledande tillverkare och leverantör av spiraltrappor, raka trappor, räcken, handikappramper, gångbryggor, gallerdurk och entresoler. Weland är även en av Sveriges största aktörer inom området plåtbearbetning. Inom koncernen finns ett 30-tal bolag.
– Det här är ett samarbete som vi är väldigt glada över då uppdraget passar vår teknikstack väldigt bra. Vi har många fina tillverkande bolag bland våra kunder och vi är duktiga inom det här segmentet. Att det också är en av Sveriges största familjeägda koncerner gör det till en perfekt match utifrån våra målsättningar som bolag, säger Johan Ottosson, Försäljningschef på Toxic.
Läs mer om vårt erbjudande här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
![IMG 0084](/media/lxxalasn/img-0084.jpg?rxy=0.4939655625426965,0.4343128767137685&width=700&height=400&v=1da294345aaf3b0&quality=80&format=webp)
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min
![Toxic Bildbank 240418 50](/media/jh3nvm5o/toxic-bildbank-240418-50.jpg?rxy=0.5218824992555484,0.34892004340583405&width=700&height=400&v=1da9628ad6e5bc0&quality=80&format=webp)
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min
![Toxic Bildbank 240418 3](/media/04jbhm0k/toxic-bildbank-240418-3.jpg?width=700&height=400&v=1da9628213b17b0&quality=80&format=webp)
Därför behöver du tillgänglighetsanpassa din webb
Från sänkta trottoarkanter till digital tillgänglighet – häng med i den nya tillgänglighetsvågen (och lagen) som hjälper er anpassa digitala tjänster så att alla kan ta del av informationen. Vi har genom tiderna sett hur små förändringar skapar stora möjligheter. Från att sänka trottoarkanterna för att underlätta för personer med nedsatt mobilitet, till att nu fokusera på tillgänglighet online – så att alla inkluderas.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart vi kan.