Toxic fortsätter agera för Jämlikhet
Nyhet
1 min
Digitalbyrån Toxic har under flera år arbetat aktivt för en jämlik och inkluderande kultur på företaget och en jämlik techbransch i stort. Nu kommer byrån med ytterligare ett initiativ där de bidrar till ett mer jämlikt samhälle.
Toxic anordnar en Instagram-tävling där man kan vinna posters skapade av tre av Toxics UX-designers och en webbutvecklare på temat Jämlikt. För att vara med att tävla krävs det att man skänker en valfri summa pengar till Regnbågsfonden. Summan som samlas in dubblas av Toxic* och pengarna går oavkortat till Regnbågsfonden. Insamlingen pågår under juni månad.
– Som Jämlikhetsansvarig på Toxic är jag stolt över att se att medarbetare kommer med idéer som dessa. Det visar på att vi har lyckats forma en inkluderande kultur där såväl ledning som medarbetare förstår vikten av att jobba för ett jämlikt och inkluderande samhälle, säger Ida Boman, Jämlikhetsansvarig på Toxic.
Förra året arrangerade byrån en auktion där 15 posters auktionerades ut. Över 7000 kr samlades in. Även då skänktes den insamlade summan till Regnbågsfonden. Årets projekt har efter feedback omformats för att fler ska kunna vara med – utan att ekonomi ska vara ett hinder – och har även fått en tydligare koppling till företagets jämlikhetsarbete.
– Genom det här upplägget har alla människor möjlighet att bidra med det man kan och många bäckar små ger stora möjligheter i det långa loppet, säger Linnéa Johnsson, initiativtagare till projektet och designer av två posters.
Du hittar fullständiga tävlingsregler och alla posters du kan vinna på vår Instagram.
*Toxic dubblerar summan upp till 15.000 kr
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min