![IMG 0113](/media/hwwh5y35/img-0113.jpg?width=600&height=650&v=1da294345eeb370&quality=80&format=webp)
Toxic fortsätter agera för Jämlikhet
Nyhet
1 min
Digitalbyrån Toxic har under flera år arbetat aktivt för en jämlik och inkluderande kultur på företaget och en jämlik techbransch i stort. Nu kommer byrån med ytterligare ett initiativ där de bidrar till ett mer jämlikt samhälle.
Toxic anordnar en Instagram-tävling där man kan vinna posters skapade av tre av Toxics UX-designers och en webbutvecklare på temat Jämlikt. För att vara med att tävla krävs det att man skänker en valfri summa pengar till Regnbågsfonden. Summan som samlas in dubblas av Toxic* och pengarna går oavkortat till Regnbågsfonden. Insamlingen pågår under juni månad.
– Som Jämlikhetsansvarig på Toxic är jag stolt över att se att medarbetare kommer med idéer som dessa. Det visar på att vi har lyckats forma en inkluderande kultur där såväl ledning som medarbetare förstår vikten av att jobba för ett jämlikt och inkluderande samhälle, säger Ida Boman, Jämlikhetsansvarig på Toxic.
Förra året arrangerade byrån en auktion där 15 posters auktionerades ut. Över 7000 kr samlades in. Även då skänktes den insamlade summan till Regnbågsfonden. Årets projekt har efter feedback omformats för att fler ska kunna vara med – utan att ekonomi ska vara ett hinder – och har även fått en tydligare koppling till företagets jämlikhetsarbete.
– Genom det här upplägget har alla människor möjlighet att bidra med det man kan och många bäckar små ger stora möjligheter i det långa loppet, säger Linnéa Johnsson, initiativtagare till projektet och designer av två posters.
Du hittar fullständiga tävlingsregler och alla posters du kan vinna på vår Instagram.
*Toxic dubblerar summan upp till 15.000 kr
Läs mer
![IMG 0084](/media/lxxalasn/img-0084.jpg?rxy=0.4939655625426965,0.4343128767137685&width=700&height=400&v=1da294345aaf3b0&quality=80&format=webp)
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min
![Toxic Bildbank 240418 50](/media/jh3nvm5o/toxic-bildbank-240418-50.jpg?rxy=0.5218824992555484,0.34892004340583405&width=700&height=400&v=1da9628ad6e5bc0&quality=80&format=webp)
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min
![Toxic Bildbank 240418 3](/media/04jbhm0k/toxic-bildbank-240418-3.jpg?width=700&height=400&v=1da9628213b17b0&quality=80&format=webp)
Därför behöver du tillgänglighetsanpassa din webb
Från sänkta trottoarkanter till digital tillgänglighet – häng med i den nya tillgänglighetsvågen (och lagen) som hjälper er anpassa digitala tjänster så att alla kan ta del av informationen. Vi har genom tiderna sett hur små förändringar skapar stora möjligheter. Från att sänka trottoarkanterna för att underlätta för personer med nedsatt mobilitet, till att nu fokusera på tillgänglighet online – så att alla inkluderas.
2min