Toxic etablerar sig i Göteborg
Nyhet
1 min
Digitalbyrån Toxic visade ett starkt resultat under pandemin och fortsätter även växa sig igenom lågkonjunkturen. Nu etablerar sig bolaget i Göteborg och stärker genom etableringen sin närvaro i västra Sverige.
– Potentialen i Västra Sverige är stor och vi ser fram emot att öppna ett kontor i Göteborg där vi på sikt kan växa och stärka våra kunders digitala affärer än mer, säger Daniel Eriksson, VD på Toxic Interactive Solutions.
Toxic har på bara några år vuxit från 30 till 70 medarbetare. Den nya etableringen öppnar upp stora möjligheter för att stärka kompetensen ytterligare tack vare ett större utbud av erfaren personal i Göteborg med omnejd. Bolaget planerar att omsätta 65 miljoner under 2023 och har påvisat starka ekonomiska resultat under såväl pandemi som pågående lågkonjunktur. Idag finns Toxic i Jönköping, Borås och Anderstorp.
– Vi har under flera år sett en ökad förfrågan från de större städerna i Sverige. I och med denna etablering har vi chans att finnas närmare våra kunder och möta de krav som finns på marknaden idag. Att finnas på plats i Göteborg ger oss också stora möjligheter att rekrytera erfaren personal som stärker våra leveranser ytterligare, säger Daniel Eriksson, VD på Toxic Interactive Solutions.
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min