Toxic digitaliserar solcellsbolaget Parkys Solar
Nyhet
1 min
Den digitala byrån Toxic fördjupar samarbete med solcellsföretaget Parkys Solar och får förtroendet att hjälpa bolaget ta nästa steg på digitaliseringsresan. Uppdraget innefattar utveckling av en återförsäljarportal, en konfigurator och en applikation.
Parkys Solar levererar solcellspaneler till återförsäljare och ser ett stort värde i att digitalisera sin affär för att underlätta för deras användare. Därför väljer de nu att utveckla en återförsäljarportal som möjliggör digital godkänning av offerter och ger en tydlig översikt av pågående och levererade ordrar. I steg 2 kompletteras återförsäljarportalen med en konfigurator som hjälper användarna att automatiskt beräkna materialåtgång och monteringsanvisningar, vilket sedan genererar en offert baserat på detta.
Som ett tredje delprojekt utvecklas även en applikation för att stödja montörer och installatörer vid installationen av solcellspanelerna med guider, instruktioner och kompletterande dokument som blir lättåtkomliga via mobila enheter.
- Vi har haft glädjen att samarbete med Toxic under flera år, först när de hjälpte oss att bygga upp vår webb, till flera andra mindre projekt. Nu tar vi ett nytt steg tillsammans och fördjupar vårt samarbete för att leverera Sveriges bästa solcellsportal. Vi har alltid upplevt Toxic som lyhörda och innovativa när det kommer till lösningar som går utanför ramen, samt att de är duktiga på att hitta kostnadseffektiva genvägar. Att det är ett väldigt gött och prestigelöst gäng på Toxic gör att avstämningsmötena blir både avslappnade och produktiva, säger Joakim Wahlberg, VD på Parkys Solar AB.
Läs mer om skräddarsydda IT-system här.
Läs mer om mobil- & webbappar här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic
Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.
3min
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss.