![Toxic X Parkys Hero](/media/zelhvirq/toxic-x-parkys-hero.png?width=600&height=650&v=1da290593e9cf80&quality=80&format=webp)
Toxic digitaliserar solcellsbolaget Parkys Solar
Nyhet
1 min
Den digitala byrån Toxic fördjupar samarbete med solcellsföretaget Parkys Solar och får förtroendet att hjälpa bolaget ta nästa steg på digitaliseringsresan. Uppdraget innefattar utveckling av en återförsäljarportal, en konfigurator och en applikation.
Parkys Solar levererar solcellspaneler till återförsäljare och ser ett stort värde i att digitalisera sin affär för att underlätta för deras användare. Därför väljer de nu att utveckla en återförsäljarportal som möjliggör digital godkänning av offerter och ger en tydlig översikt av pågående och levererade ordrar. I steg 2 kompletteras återförsäljarportalen med en konfigurator som hjälper användarna att automatiskt beräkna materialåtgång och monteringsanvisningar, vilket sedan genererar en offert baserat på detta.
Som ett tredje delprojekt utvecklas även en applikation för att stödja montörer och installatörer vid installationen av solcellspanelerna med guider, instruktioner och kompletterande dokument som blir lättåtkomliga via mobila enheter.
- Vi har haft glädjen att samarbete med Toxic under flera år, först när de hjälpte oss att bygga upp vår webb, till flera andra mindre projekt. Nu tar vi ett nytt steg tillsammans och fördjupar vårt samarbete för att leverera Sveriges bästa solcellsportal. Vi har alltid upplevt Toxic som lyhörda och innovativa när det kommer till lösningar som går utanför ramen, samt att de är duktiga på att hitta kostnadseffektiva genvägar. Att det är ett väldigt gött och prestigelöst gäng på Toxic gör att avstämningsmötena blir både avslappnade och produktiva, säger Joakim Wahlberg, VD på Parkys Solar AB.
Läs mer om skräddarsydda IT-system här.
Läs mer om mobil- & webbappar här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
![IMG 0084](/media/lxxalasn/img-0084.jpg?rxy=0.4939655625426965,0.4343128767137685&width=700&height=400&v=1da294345aaf3b0&quality=80&format=webp)
Boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring
Upptäck de bästa metoderna för att boosta din e-handelsförsäljning med digital marknadsföring! Från sökmotorannonsering till målgruppsanpassade SoMe-annonser och retargeting-kampanjer. Här får du tipsen du behöver för att locka rätt kunder och öka din konvertering.
2min
![Toxic Bildbank 240418 50](/media/jh3nvm5o/toxic-bildbank-240418-50.jpg?rxy=0.5218824992555484,0.34892004340583405&width=700&height=400&v=1da9628ad6e5bc0&quality=80&format=webp)
Umbraco vs Sitevision – välj rätt plattform för ditt intranät
Många organisationer ställs inför den avgörande utmaningen att välja rätt plattform till sitt intranät. I en värld full av alternativ är det en komplex uppgift att hitta den perfekta lösningen som passar ditt företags unika behov och budget. I detta blogginlägget utforskar vi två alternativ - Umbraco och Sitevision.
3min
![Toxic Bildbank 240418 3](/media/04jbhm0k/toxic-bildbank-240418-3.jpg?width=700&height=400&v=1da9628213b17b0&quality=80&format=webp)
Därför behöver du tillgänglighetsanpassa din webb
Från sänkta trottoarkanter till digital tillgänglighet – häng med i den nya tillgänglighetsvågen (och lagen) som hjälper er anpassa digitala tjänster så att alla kan ta del av informationen. Vi har genom tiderna sett hur små förändringar skapar stora möjligheter. Från att sänka trottoarkanterna för att underlätta för personer med nedsatt mobilitet, till att nu fokusera på tillgänglighet online – så att alla inkluderas.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss.