Toxic digitaliserar solcellsbolaget Parkys Solar
Nyhet
1 min
Den digitala byrån Toxic fördjupar samarbete med solcellsföretaget Parkys Solar och får förtroendet att hjälpa bolaget ta nästa steg på digitaliseringsresan. Uppdraget innefattar utveckling av en återförsäljarportal, en konfigurator och en applikation.
Parkys Solar levererar solcellspaneler till återförsäljare och ser ett stort värde i att digitalisera sin affär för att underlätta för deras användare. Därför väljer de nu att utveckla en återförsäljarportal som möjliggör digital godkänning av offerter och ger en tydlig översikt av pågående och levererade ordrar. I steg 2 kompletteras återförsäljarportalen med en konfigurator som hjälper användarna att automatiskt beräkna materialåtgång och monteringsanvisningar, vilket sedan genererar en offert baserat på detta.
Som ett tredje delprojekt utvecklas även en applikation för att stödja montörer och installatörer vid installationen av solcellspanelerna med guider, instruktioner och kompletterande dokument som blir lättåtkomliga via mobila enheter.
- Vi har haft glädjen att samarbete med Toxic under flera år, först när de hjälpte oss att bygga upp vår webb, till flera andra mindre projekt. Nu tar vi ett nytt steg tillsammans och fördjupar vårt samarbete för att leverera Sveriges bästa solcellsportal. Vi har alltid upplevt Toxic som lyhörda och innovativa när det kommer till lösningar som går utanför ramen, samt att de är duktiga på att hitta kostnadseffektiva genvägar. Att det är ett väldigt gött och prestigelöst gäng på Toxic gör att avstämningsmötena blir både avslappnade och produktiva, säger Joakim Wahlberg, VD på Parkys Solar AB.
Läs mer om skräddarsydda IT-system här.
Läs mer om mobil- & webbappar här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss.