Co-Lab Impact Internship
Nyhet
2 min
Tillsammans med Science Park, Jönköping University och Faktum erbjuder vi en värdeskapande praktik för 50 studenter.
En udda idé
Idén kom till liv utifrån att vi fick väldigt många praktikansökningar och vi började fundera på hur vi bäst kunde ta tillvara på de. Men också hur vi kunde bidra och stötta i en tid då det är svårt för studenter att komma ut på praktik. Det i kombination med att vi har Faktum som kund, och att vi vill hitta fler sätt att bidra till deras verksamhet.
När idén var marinerad så pitchade Calle Andersson hos oss den för Science Park i Jönköping som precis som oss är snabbfotade och sen tidigare har ett väletablerat samarbete med Jönköping University. Även de nappade på idén och sen var vi igång.
Hur kommer det gå till?
Vi kommer starta under vecka 12 och avslut blir mellan vecka 19-22 beroende på praktikperiod för deltagande studenter. Upplägget bygger på att personer från olika utbildningar kommer arbeta tillsammans i olika team och ta fram olika lösningar utifrån Faktums visioner. Det hela avslutas med en pitchdag där studenterna får pitcha sin idé till uppdragsgivaren.
50 praktikplatser
Vi ser fram emot att kunna genomföra en annorlunda praktik som är anpassad för att många studenter ska kunna delta. Praktiken är för oss en viktig del av sin utbildning och vi har historiskt sätt knutit många fina kontakter och även rekryterat studenter till oss genom den. Att studenter idag inte har möjlighet att vara ute hos företag i samma utsträckning som tidigare, är givetvis en utmaning för många. Något det gångna året har lärt oss är att driva projekt och möten digitalt och vi ser det som en stor möjlighet att även hitta formen för att skapa praktik på ett nytt sätt.
"Vi ser fram emot samarbetet med Science Park och JU och att skapa värde för Faktum. Också att få testa ett nytt lite galet projekt som vi tror starkt på" säger Calle Andersson kontorsansvarig i Jönköping
En på förhand annorlunda idé som nu blir verklighet!
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min