Allt du behöver veta om Litium 8 och Litium Commerce Cloud
Blogg
3 min
Litium är en e-handelsplattform med PIM, CMS och försäljningsmodul i ett. I det här blogginlägget presenterar vi vilka fördelar vi ser med Litium 8 tillsammans med Litium Commerce Cloud och vad det skapar för värde för dig som användare av plattformen.
Litium Commerce Cloud (LCC)
I denna nya plattform från Litium får du som kund ta del av den senaste tekniken samtidigt som den nya prismodellen är mer förmånlig för dig som kund. Litium Commerce Cloud är en molnbaserad och autoskalande miljö som gör det enkelt att hantera höga trafiktoppar, vilket i sin tur ser till att din e-handelsprestanda aldrig påverkas negativt. Som standard ingår också Fastly CDN, en teknik som gör er e-handel ännu snabbare.
Via Litium Commerce Cloud får du också tillgång till Litium Insights, som är en portal för att se data och statistik i realtid kopplat till er e-handel. Du får även tillgång till Litiums nya headless-arkitektur, via Litium Storefront API, som ger ytterligare ökad flexibilitet. Arkitekturen är byggd på de senaste teknikerna som React, Next.js och GraphQL.
Användargränssnitt
Redan i version 5 av Litium påbörjades en omskrivning av tekniken bakom användargränssnittet för att vässa användarvänligheten. Vidare har Litium i varje ny version uppdaterat plattformens olika moduler med det nya gränssnittet så att allt ska hänga samman och fungera på samma sätt. I version 8, som är den senaste versionen, är hela refaktoriseringen i mål och du får ett nytt gränssnitt som fokuserar på användarvänlighet och modernare funktionalitet för ökad effektivitet.
Tekniken bakom
Litium 8 är lyft till .NET Core, som är den senaste utvecklingsplattformen från Microsoft. Utvecklare jublar och du som kund också, eftersom du är garanterad en ännu snabbare, smidigare och bättre plattform som ger förutsättningar för din sajt att leverera värde till dig, dina kunder och de som jobbar med plattformen.
Orderhantering
I version 8 är försäljningsmodulen ombyggd för att stödja alla typer av flöden som behövs i en modern e-handel. Fokus i ombyggnationen ligger på modern funktionalitet för att säkerställa att plattformen fungerar väl med hela ekosystemet kring din verksamhet. Förutom webborders går det bra att även låta Litium hantera EDI- och PunchOut-orders från externa system.
Kampanjverktyg
Kampanjhanteringen är i den senaste versionen av Litium ännu vassare och du har bland annat möjlighet att lyfta fram ett visst antal produkter för en viss målgrupp som besöker din e-handel. Detta används med stor fördel hos dig som jobbar inom B2B. Vidare kan du i det nya kampanjverktyget lägga till innehållsblock och sidor från ditt CMS och driva kampanjer med specifika rabatter anpassat till olika målgrupper, marknader och kanaler. Du får även en bra överblick i din kampanjplanerare där du kontrollerar samtliga pågående kampanjer i en och samma vy.
PIM, CMS & försäljningsmodul i ett
En av de stora fördelarna med Litium som plattform är att du får alla delar under samma tak. I Litium har du PIM-systemet som hanterar din produktinformation. I CMS:et hanterar du allt ditt innehåll på din e-handelssajt och i försäljningsmodulen hanterar du dina försäljningar och kampanjer. Tillsammans skapar samtliga funktioner ett sömlöst flöde som effektiviserar och underlättar din verksamhet.
Appar
Självklart finns det en hel drös med färdiga add-ons, så kallade appar, redo att installeras gratis till er e-handel. Några exempel på färdiga appar som Litium tillhandahåller är Klarna, Briqpay, Adyen, Qliro, Svea, Vipps med flera.
– Rent tekniskt så ligger Litium i framkant när det gäller ny teknik och i den senaste versionen av Litium har vi utvecklare tillgång till .NET Core, Elasticsearch, Redis, Fastly CDN med mera. Detta lovar gott inför framtiden, både för Litium som plattform men framför allt för våra kunders utvecklingsresor, säger Magnus Bolling, produktansvarig för Litium på Toxic.
Läs mer om Litium här.
Läs mer
7 snabba med Emelie, affärsutvecklare på Toxic
Möt Emelie, affärsutvecklare på Toxic. När hon inte är upptagen med att skapa affärsmöjligheter och bygga relationer med kunder tillbringar hon dagarna med sina tre barn, njuter av lugna stunder i trädgården eller letar efter unika fynd på loppis. På jobbet navigerar hon smidigt mellan möten med kunder och interna diskussioner, alltid redo att skapa skräddarsydda lösningar och utveckla starka, långsiktiga relationer.
3min
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart vi kan.