Toxic vinner Sitevision-upphandling för Destination Jönköping
Nyhet
2 min
Nu står det klart att den digitala byrån Toxic står som vinnare av upphandlingen och får därmed i uppgift att bygga fyra nya webbplatser till Destination Jönköping AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stort fokus på tillgänglighetsanpassning.
Fyra webbplatser i Sitevision
Destination Jönköping verkar med syftet att utveckla besöksnäringen i Jönköpings kommun och har under flera år arbetat med att digitalisera och utveckla sina digitala lösningar så att potentiella Jönköpingsbesökare har bästa möjliga förutsättningar att hitta vad de söker i området. Ett av de senaste digitaliseringsprojekten innefattar omarbetning och framtagning av fyra webbplatser; jkpg.com, destinationjonkoping.se, jonkopingsteater.se och en helt ny webbplats i samarbete med Elmia AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stor fokus på tillgänglighetsanpassning. Ett av kraven i upphandlingen var att företaget skulle ha ett utarbetat jämlikhetsarbete.
– Vi är väldigt glada för förtroende att få bygga deras nya webbplatser och extra mycket värmer det att Destination Jönköping lägger stor vikt vid att samarbetspartners ska ha ett strukturerat jämlikhetsarbete, något som vi på Toxic brinner extra mycket för säger Mattias Lyck, affärsutvecklare på Toxic Interactive Solutions.
Toxic bygger interaktiv karta för att öka besöksnäringen.
Tidigare under våren fick Toxic i uppdrag att skräddarsy och utveckla en interaktiv karta som ger intressenter en unik möjlighet att digitalt undersöka olika besöksmål i Jönköpings län. Besökaren kan undersöka utbudet, exempelvis butiker, upplevelser och sevärdheter för att således skapa sig en uppfattning om utbudet och bli lockad att besöka den geografiska platsen Jönköpings kommun. Kartan byggs i React och en Beta-version är lanserad samtidigt som nuvarande lösning utvecklas löpande. Här kan du se kartan.
- Vi ser fram emot att säkerställa en bra förvaltning för våra webbplatser tillsammans med Toxic. Projektet sker även i samverkan med Jönköpings kommun som står för infrastrukturen kring webbplatserna och även med Elmia AB som är samarbetspart i verksamheten kring en av webbplatserna. Arbetet ger många fördelar för oss där slutmålet är att förbättra upplevelsen för våra webbplatsbesökare. Med den nya lösningen får vi helt andra möjligheter att leva upp till deras behov och krav, säger Camilla Hallgren, digital strateg och projektledare för utvecklingsarbetet på Destination Jönköping.
Läs mer om Sitevision här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
Vi hälsar fyra nya kollegor välkomna till Toxic
Vi är glada att kunna presentera fyra nya stjärnor till vårt team på Toxic - Karl, Hannah, Kristian och Dennis. Läs vidare för att lära känna dem lite bättre och få en inblick i vad de ser fram emot i sina nya roller.
4min
Team Accessibility: Experterna bakom tillgängliga och inkluderande digitala lösningar
På Toxic sätter vi tillgänglighet i fokus. Det är inte bara en del av processen, utan en grundpelare i hur vi skapar lösningar som fungerar för alla, oavsett förutsättningar. Toxic ska vara bäst i branschen och leda utvecklingen framåt. Här spelar Team Accessibility, under ledning av Alice och Linnéa, en central roll.
3min
Därför är Umbraco det smarta CMS-valet för ditt företag
Att välja rätt CMS kan kännas överväldigande med den uppsjö av alternativ som finns på marknaden. Därför har vi gjort det enkelt för dig. Vi har samlat 12 punkter som förklarar varför Umbraco är det bästa CMS:et för ditt företag.
4min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan.