Toxic vinner Sitevision-upphandling för Destination Jönköping
Nyhet
2 min
Nu står det klart att den digitala byrån Toxic står som vinnare av upphandlingen och får därmed i uppgift att bygga fyra nya webbplatser till Destination Jönköping AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stort fokus på tillgänglighetsanpassning.
Fyra webbplatser i Sitevision
Destination Jönköping verkar med syftet att utveckla besöksnäringen i Jönköpings kommun och har under flera år arbetat med att digitalisera och utveckla sina digitala lösningar så att potentiella Jönköpingsbesökare har bästa möjliga förutsättningar att hitta vad de söker i området. Ett av de senaste digitaliseringsprojekten innefattar omarbetning och framtagning av fyra webbplatser; jkpg.com, destinationjonkoping.se, jonkopingsteater.se och en helt ny webbplats i samarbete med Elmia AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stor fokus på tillgänglighetsanpassning. Ett av kraven i upphandlingen var att företaget skulle ha ett utarbetat jämlikhetsarbete.
– Vi är väldigt glada för förtroende att få bygga deras nya webbplatser och extra mycket värmer det att Destination Jönköping lägger stor vikt vid att samarbetspartners ska ha ett strukturerat jämlikhetsarbete, något som vi på Toxic brinner extra mycket för säger Mattias Lyck, affärsutvecklare på Toxic Interactive Solutions.
Toxic bygger interaktiv karta för att öka besöksnäringen.
Tidigare under våren fick Toxic i uppdrag att skräddarsy och utveckla en interaktiv karta som ger intressenter en unik möjlighet att digitalt undersöka olika besöksmål i Jönköpings län. Besökaren kan undersöka utbudet, exempelvis butiker, upplevelser och sevärdheter för att således skapa sig en uppfattning om utbudet och bli lockad att besöka den geografiska platsen Jönköpings kommun. Kartan byggs i React och en Beta-version är lanserad samtidigt som nuvarande lösning utvecklas löpande. Här kan du se kartan.
- Vi ser fram emot att säkerställa en bra förvaltning för våra webbplatser tillsammans med Toxic. Projektet sker även i samverkan med Jönköpings kommun som står för infrastrukturen kring webbplatserna och även med Elmia AB som är samarbetspart i verksamheten kring en av webbplatserna. Arbetet ger många fördelar för oss där slutmålet är att förbättra upplevelsen för våra webbplatsbesökare. Med den nya lösningen får vi helt andra möjligheter att leva upp till deras behov och krav, säger Camilla Hallgren, digital strateg och projektledare för utvecklingsarbetet på Destination Jönköping.
Läs mer om Sitevision här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan.