Pulsen Group väljer Toxic som en av sina digitala partners
Nyhet
3 min
Pulsen Group, en familjeägd bolagskoncern där flera av bolagen arbetar inom IT, har ingått ett samarbetsavtal med oss på Toxic för att ta två av sina webbplatser till nästa nivå.
Med en långvarig relation och tidigare framgångar inom Pulsen Omsorg och Astern - två av Pulsen Groups bolag, har Pulsen Group nu valt Toxic som sin digitala partner för att utveckla hållbara och lättanvända digitala lösningar. Genom vårt samarbetsavtal strävar vi efter att ge Pulsen smarta digitala lösningar som underlättar deras arbete – och först ut är Pulsen Fastigheters nya hemsida, där både enkelhet och personlighet står i centrum.
Pulsen Fastigheter
För Pulsen Fastigheter var det viktigt att den nya webbplatsen speglade deras engagemang för Borås och hyresgästerna. Den tidigare lösningen var hårdkodad och svår att hantera, vilket gjorde det utmanande att snabbt uppdatera information och skapa en dynamisk användarupplevelse. Under en gemensam workshop identifierades behovet av att skapa en hemsida där besökarna enkelt kan hitta den information de behöver, samtidigt som Pulsen Fastigheter kan hantera sidan smidigt och effektivt.
Genom att implementera Umbraco som CMS-plattform blev webbplatsen betydligt mer flexibel och levande. Umbracos komponentbaserade struktur ger Pulsen Fastigheter möjligheten att själva snabbt anpassa och uppdatera innehållet. Dessutom har FAQ-block ersatt tidigare PDF-dokument och den förbättrade navigeringen gör informationen mer lättillgänglig för besökare. Vår lösning har effektiviserat både hanteringen av webbplatsen och skapat en förbättrad användarupplevelse.
En hemsidan med “hem” i fokus
Den nya webbplatsen erbjuder besökare en smidig och tydlig navigering för att snabbt hitta information, oavsett om det gäller inflyttning, serviceärenden, eller att upptäcka lediga lokaler. Med sin levande och välkomnande design vägleder sidan både hyresgäster och företagare från första klicket.
Pulsen Fastigheter presenterar här sitt breda utbud av bostäder och lokaler på ett engagerande sätt. Besökare får en personlig och inbjudande upplevelse, där det är enkelt att hitta information om aktuella utvecklingsprojekt. Deras filosofi om trygghet, trivsel och nära kontakt med hyresgäster och lokala företagare genomsyrar hela plattformen.
Nästa steg - Shibuya
Vårt fortsatta samarbete med Pulsen Group går nu vidare till nästa projekt – att utveckla en webbplats åt Shibuya, ett av Pulsens bolag inom molntjänster och infrastruktur. Efter lanseringen av Pulsen Fastigheters webbplats ser vi nu fram emot den kommande lanseringen för Shibuya. Tillsammans siktar vi på att skapa hållbara och smarta digitala lösningar som gör skillnad.
“ Samarbetet med Pulsen fungerar väldigt bra. Pulsen har en kunnig intern organisation och vi har ett tätt och nära samarbete. Jag ser fram emot att hjälpa dem stärka sin digitala närvaro och lyfta fram deras bolag på bästa sätt.” - Emelie Kristoffersson, affärsutvecklare på Toxic Interactive Solutions
“ Vi valde Toxic som samarbetspartner då de från början levererade ett genomarbetat och proffsigt projekt och offertförslag. Vi har känt oss väl informerade under projektets gång och Toxic har vart lyhörda för våra önskemål och vår vision. Vi har också uppskattar att vår kontakt har vart oerhört tillgänglig och snabb med återkoppling.” - Jessica Tyrén, Marknadsprojektledare på Pulsen Group
🔗 Nyfiken? Gå in och upplev Pulsen Fastigheters nya hemsida – se själv hur vi lyft fram deras unika fastigheter, lokaler och engagemang för Borås! Pulsen Fastigheter – Utforska nya webbplatsen
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min