Facebook utökar sina tjänster med Marketing Email
Blogg
2 min
Är du nyfiken att komma igång med epostmarknadsföring? Facebook har lanserat ett enkelt verktyg för dig som vill testa - Marketing Email.
Facebook utökar sin plattform med ytterligare verktyg och har under året lanserat en tjänst för epostmarknadsföring och nyhetsbrev, en tjänst som främst riktar sig mot små- och medelstora företag. Tjänsten administreras direkt i din inbox/inkorg på företagssida. Än är det ett begränsat utbud av funktioner, de nödvändigaste för att skapa innehåll på ett enkelt sätt finns på plats så som text, bilder och länk till företagets Facebook sida eller Messenger. Det går inte att ändra typsnitt eller storlek på texten i dagsläget, utan man får använda det som Facebook erbjuder än så länge.
En fördel med att använda Facebooks Marketing Email är att den kopplar kontakternas mailadresser till deras konton på Facebook och samlar på så sätt data som ger förslag på vilken tidpunkt på dygnet det är bra att skicka nyhetsbrevet. Skickar man även mailutskick till fler än 20 personer kan man utläsa statistik på hur många som har öppnat, läst och klickat sig vidare.
En annan fördel är att använda sig av Marketing Email tillsammans med Facebook Ads för att nå ut till den potentiella kunden. Genom att göra det ökar man chansen att kunden gör ett köp.
Sammanfattning
Facebook Marketing Email passar mindre företag som vill nå ut till sina kontakter på ett kostnadseffektivt sätt och som inte har behov av fler funktioner än de som Facebook i dagsläget erbjuder. Det är ett bra sätt för dig att testa en ny kanal eller att köra både Email tillsammans med annonsering och se hur din målgrupp tar emot det.
Fördelar:
- Aktivera CRM över kanaler för att utvidga räckvidden till värdefulla kunder
- Samordna meddelanden över kanaler för at skapa en sömlös konsumentupplevelse
- Prospektera nya kunder genom att använda en kunddatabas för marknadsförare
Tips på fler blogginlägg:
Stärk den digitala identiteten
Så lyckas du med digital marknadsföring
Kontakta oss
Vill du ha hjälp med att komma igång eller komma vidare med din digitala marknadsföring? Kontakta oss här eller fyll i formuläret nedan så hjälper vi dig gärna vidare!
Läs mer
Så här kommer du i gång med Growth Marketing
I den här guiden får du veta mer om vad Growth Marketing är och hur tekniken hjälper dig att lyckas med din digitala tillväxt. Guiden riktar sig till dig som vill öka antalet följare, kunder, engagemang, räckvidd eller på annat sätt nå ut till fler. Ladda ner guiden gratis!
1min
Retargeting/Remarketing annonsering med Google Adwords
Retargeting/Remarketing hjälper dig att nå potentiella kunder som känner till ditt varumärke.
2min
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min