PIM för e-handel och produktwebb
Strukturera företagets produkter för enhetliga kundupplevelser och få stenkoll på ditt sortiment.
E-handel och PIM går hand i hand
Ett bra och strukturerat PIM-system visualiserar företagets produkter och skapar enhetliga kundupplevelser. När du bestämmer dig för att utöka din affär med en e-handel har du stor nytta av ett PIM eftersom det förenklar arbetet genom en överskådlig och lättnavigerad produktstruktur. Litium, Norce eller skräddarsytt – vi anpassar efter era behov.
PIM, produktinformation eller sortiment?
PIM (Product Information Management) handlar om att strukturera och visualisera eller dela med sig av företagets produkter på webben och i övriga kanaler. Ett PIM-system effektiviserar och automatiserar manuell hantering av företagets produktinformation. För att förenkla så är det en produktkatalog som integreras mot affärssystem och förädlas vidare med marknadsdata.
PIM-systemet hanterar stora och snabbt växande sortiment utan problem; och informationen uppdateras i alla relevanta kanaler samtidigt. Syftet är att minimera andelen manuellt arbete och skapa mer tid för affärsutveckling och möten med dina kunder. I längden bidrar det till administrativa besparingarna och ökad lönsamhet. Det erbjuder dessutom ett stöd internt för att kunna arbeta effektivt med produkter, dess varianter och erbjudanden ut till marknaden.
Enhetliga kundupplevelser
Det är viktigt att varumärket skapar en och samma upplevelse för kunden, oavsett plats eller tid på dygnet. Med hjälp av ett PIM kan du till exempel skapa samband mellan olika produkter som hör ihop, hantera språkanpassningar och andra lokala variationer genom att lägga upp strukturer som underlättar navigering och sök i ditt produktsortiment.
PIM hjälper dig spara tid och pengar
Huvudsyftet med PIM är alltså att skapa enkelhet och effektivitet i det interna arbetet kring ditt produktsortiment. När du hanterar produktdatan centralt minskar du risken för dubbelarbete och det blir enklare att hålla koll på hela ditt sortiment. Genom ett användarvänligt system blir arbetet roligare och mer produktivt på vägen mot den ultimata kundupplevelsen. För det är just möjligheten att förstärka kundupplevelsen och att samtidigt kunna spara tid och pengar som i huvudsak gör att fler företag ser över sin produkthantering.
Toxic förstärker Svegros närvaro online med innovativ Umbraco-lösning
Toxic har omvandlat Svegros webbnärvaro till en digital oas av inspiration och innovation. Utforska resultatet av vår kreativitet och tekniska expertis på webbplatsen där varje klick sår frön för en grönare framtid.
1min
7 snabba med Sandra, webbutvecklare och teamlead
När Sandra själv får välja väljer hon umgänge med familjen och dans. I sin yrkeskarriär tillskriver hon sig över 15 års erfarenhet av Litium och ett stort intresse för matte och logik. Möt Sandra, webbutvecklare och teamlead på Toxic.
3min
6 snabba med Mattias, affärsutvecklare
Mattias är tvårbarnspappan som gärna fyller livet med sport i alla dess former – och allra helst Elfsborg. Passande nog gillar han även att ha många bollar i luften, vilket han behärskar med bravur i sin roll som affärsutvecklare på Toxic.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt.