Attrahera nya kunder och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga var några av de önskemål Varsego presenterade i de inledande samtalen kring den nya e-handeln. Lösningen byggdes på Litium och ger samma köpupplevelse och fördelar som en B2C-e-handel.
Om Varsego
Varsego är Sveriges största glassdistributör och levererar marknadens ledande glassvarumärke, GB Glace över hela Sverige. Varsego har i dag 18 000 kunder över hela Sverige, från Kiruna i norr till Simrishamn i syd. Förutom glass består produktutbudet av dryck, konfektyr, proteinprodukter, fast food och mat- och kaffebröd. Deras kunder finns inom såväl dagligvaruhandeln, servicehandeln, horeca-segmentet som hos mindre aktörer så som sportföreningar.
Från vision till verklighet
Kunden kom till oss för att få hjälp att omvandla deras visioner till verklighet. Med fokus på UX-design, köpupplevelse, personalisering och service har en ny komplett e-handel lanserats. Kraftfull sökfunktion, tydlig navigation, personliga inköpslistor, enkel ny-kundsregistrering och betallösning genom BriqPay är några av de funktioner som den nya e-handeln erbjuder.
Som någon sa efter lansering; man kan inte annat än att bli glad av den. Det måste väl vara det bästa av betyg?
Ta del av ett mer detaljerat referenscase här.