Hoppa till innehållet
Varsego Lansering 2

Varsego’s nya e-handel är lanserad – “man kan inte annat än att bli glad av den”

Attrahera nya kunder och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga var några av de önskemål Varsego presenterade i de inledande samtalen kring den nya e-handeln. Lösningen byggdes på Litium och ger samma köpupplevelse och fördelar som en B2C-e-handel.

Om Varsego

Varsego är Sveriges största glassdistributör och levererar marknadens ledande glassvarumärke, GB Glace över hela Sverige. Varsego har i dag 18 000 kunder över hela Sverige, från Kiruna i norr till Simrishamn i syd. Förutom glass består produktutbudet av dryck, konfektyr, proteinprodukter, fast food och mat- och kaffebröd. Deras kunder finns inom såväl dagligvaruhandeln, servicehandeln, horeca-segmentet som hos mindre aktörer så som sportföreningar.

Från vision till verklighet

Kunden kom till oss för att få hjälp att omvandla deras visioner till verklighet. Med fokus på UX-design, köpupplevelse, personalisering och service har en ny komplett e-handel lanserats. Kraftfull sökfunktion, tydlig navigation, personliga inköpslistor, enkel ny-kundsregistrering och betallösning genom BriqPay är några av de funktioner som den nya e-handeln erbjuder.

Som någon sa efter lansering; man kan inte annat än att bli glad av den. Det måste väl vara det bästa av betyg?

Ta del av ett mer detaljerat referenscase här.

Läs mer om Litium till din e-handel här.

Vill du komma i kontakt med oss?

Klicka här

Låt oss skapa magi tillsammans

Skicka ett meddelande så hör vi av oss inom kort.