Lösningen
Projektet delades upp i fas 1; förstudie och fas 2; implementering och utveckling. I första fasen definierades bland annat vision, målgrupper och effektmål. Tillsammans kom vi fram till att vi skulle bygga en webb som möjliggör personaliserad kommunikation, erbjuder målgruppsanpassning, en plattform för förtroendevalda, verktyg för redaktörer och ett effektiviserat flöde för medlemmen. En ny grafisk profil togs fram och därefter en prototyp över den nya webben.
I fas 2 riktade vi fokus mot tekniken. LRF har många system som behöver prata med varandra, varför stabil teknik är en förutsättning för att skapa en hållbar sajt, nu och i framtiden. Sajten är byggd på Umbraco 11 och Microsofts Azure som möjliggör hög kontroll, full flexibilitet och 100% skalbarhet. För att öka stabiliteten och snabbheten ytterligare används två servrar som gör samma sak, så kallad lastbalansering. Lösningen innefattade 15 olika integrationer till bland annat ImageVault, BankID, SwedbankPay och Swish som är integrationer till externa system och Freshdesk, Roten och Samköp som är integrationer till LRF:s interna system.