Hoppa till innehållet

Toxic inleder nytt e-handelsprojekt med Varsego

Toxic ingår i ett nytt samarbetsavtal med den svenska försäljnings- och distributionsorganisationen Varsego Sverige.

Toxic har under maj inlett ett nytt samarbete med den svenska lokalgrossisten Varsego som erbjuder impulsstarka varor till kunder inom Servicehandel, Horeca och Food Service. Deras huvudkontor är baserat i Stockholm och deras 28 lokalkontor finns utspridda över hela Sverige. Uppdraget innefattar implementering av en större PIM- och e-handelslösning. ”Vi är stolta över att ha inlett ett samarbete med Varsego och att tillsammans få vara med och digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, Digital affärsutvecklare på Toxic.

Varsego vill satsa på sin digitala affär och på sätt öka värden för deras kunder och samtidigt effektivisera interna arbetsflöden. Genom att automatisera och rationalisera flöden kopplat till deras webbplats och e-handel ska vi skapa en mer sömlös och framtidssäker plattform att stå på.

"Varsego Sverige AB jobbar mot höga mål och växer på marknaden. Som ett steg mot att möta våra höga mål men också för att ytterligare förenkla och förbättra våra kunders upplevelse hos Varsego såg vi det som nödvändigt att ta ytterligare ett steg i vår digitala resa. För att göra just det kom vi i kontakt med Toxic som med sin nyfikenhet, problemlösning och expertis inom området kändes helt rätt att tillsammans med oss genomföra denna resa.

Redan från början sattes ribban högt, och i den inledande fasen har vi genom en förstudie fått en bra och överskådlig överblick på de möjligheter vi har framför oss. Vi känner oss mycket trygga med Toxic som leverantör i detta samarbete och ser fram emot resan som kommer att ta Varsego till en ny digital nivå, säger Joacim Bergström, sälj- och marknadskoordinator på Varsego."

Varsego har ett behov av ett mer lätthanterligt system att arbeta i, som stödjer produkthantering och funktioner för att berika produkter, samt kunna exportera produkter och filer till andra system. Valet av plattform föll därför på Litium, eftersom att det är ett användarvänligt system som kan kombinera digital marknadsföring försäljning och produkthantering (PIM) och E-handel (commerce) i en och samma plattform. De vill också kunna jobba med riktade kampanjer och kundunika priser för att öka försäljningen i e-handeln. Toxic står som helhetsleverantör för affärsutveckling, projektledning, koncept/design och utveckling.


Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör av dig till Oscar Salomonsson, affärsutvecklare på Toxic, oscar@toxic.se eller 070-539 71 09.