Toxic inleder nytt e-handelsprojekt med Varsego
Nyhet
2 min
Toxic ingår i ett nytt samarbetsavtal med den svenska försäljnings- och distributionsorganisationen Varsego Sverige.
Toxic har under maj inlett ett nytt samarbete med den svenska lokalgrossisten Varsego som erbjuder impulsstarka varor till kunder inom Servicehandel, Horeca och Food Service. Deras huvudkontor är baserat i Stockholm och deras 28 lokalkontor finns utspridda över hela Sverige. Uppdraget innefattar implementering av en större PIM- och e-handelslösning. ”Vi är stolta över att ha inlett ett samarbete med Varsego och att tillsammans få vara med och digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, Digital affärsutvecklare på Toxic.
Varsego vill satsa på sin digitala affär och på sätt öka värden för deras kunder och samtidigt effektivisera interna arbetsflöden. Genom att automatisera och rationalisera flöden kopplat till deras webbplats och e-handel ska vi skapa en mer sömlös och framtidssäker plattform att stå på.
"Varsego Sverige AB jobbar mot höga mål och växer på marknaden. Som ett steg mot att möta våra höga mål men också för att ytterligare förenkla och förbättra våra kunders upplevelse hos Varsego såg vi det som nödvändigt att ta ytterligare ett steg i vår digitala resa. För att göra just det kom vi i kontakt med Toxic som med sin nyfikenhet, problemlösning och expertis inom området kändes helt rätt att tillsammans med oss genomföra denna resa.
Redan från början sattes ribban högt, och i den inledande fasen har vi genom en förstudie fått en bra och överskådlig överblick på de möjligheter vi har framför oss. Vi känner oss mycket trygga med Toxic som leverantör i detta samarbete och ser fram emot resan som kommer att ta Varsego till en ny digital nivå, säger Joacim Bergström, sälj- och marknadskoordinator på Varsego."
Varsego har ett behov av ett mer lätthanterligt system att arbeta i, som stödjer produkthantering och funktioner för att berika produkter, samt kunna exportera produkter och filer till andra system. Valet av plattform föll därför på Litium, eftersom att det är ett användarvänligt system som kan kombinera digital marknadsföring försäljning och produkthantering (PIM) och E-handel (commerce) i en och samma plattform. De vill också kunna jobba med riktade kampanjer och kundunika priser för att öka försäljningen i e-handeln. Toxic står som helhetsleverantör för affärsutveckling, projektledning, koncept/design och utveckling.
Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör av dig till Oscar Salomonsson, affärsutvecklare på Toxic, oscar@toxic.se eller 070-539 71 09.
Läs mer
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.