Varsego’s nya e-handel är lanserad – “man kan inte annat än att bli glad av den”
Nyhet
1 min
Attrahera nya kunder och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga var några av de önskemål Varsego presenterade i de inledande samtalen kring den nya e-handeln. Lösningen byggdes på Litium och ger samma köpupplevelse och fördelar som en B2C-e-handel.
Om Varsego
Varsego är Sveriges största glassdistributör och levererar marknadens ledande glassvarumärke, GB Glace över hela Sverige. Varsego har i dag 18 000 kunder över hela Sverige, från Kiruna i norr till Simrishamn i syd. Förutom glass består produktutbudet av dryck, konfektyr, proteinprodukter, fast food och mat- och kaffebröd. Deras kunder finns inom såväl dagligvaruhandeln, servicehandeln, horeca-segmentet som hos mindre aktörer så som sportföreningar.
Från vision till verklighet
Kunden kom till oss för att få hjälp att omvandla deras visioner till verklighet. Med fokus på UX-design, köpupplevelse, personalisering och service har en ny komplett e-handel lanserats. Kraftfull sökfunktion, tydlig navigation, personliga inköpslistor, enkel ny-kundsregistrering och betallösning genom BriqPay är några av de funktioner som den nya e-handeln erbjuder.
Som någon sa efter lansering; man kan inte annat än att bli glad av den. Det måste väl vara det bästa av betyg?
Ta del av ett mer detaljerat referenscase här.
Läs mer om Litium till din e-handel här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss inom kort.