Toxic inleder samarbete med Svegro – Sveriges största ekologiska inomhusodlare av sallat
Nyhet
2 min
Toxic adderar med stolthet ännu en grön kund till listan över nya samarbeten. Svegro är ett visionärt, familjeägt bolag med stort hållbarhetsfokus som har gett den digitala byrån Toxic i uppdrag att utveckla en ny webb i Umbraco. Fokus ligger på att ta fram ny design & nytt UX-koncept samt att skapa en inspirerande och lättnavigerad webb för slutkonsumenten.
Om Svegro
Svegro tillgängliggör svensk färskt grönt, så som örter och sallat, av hög kvalitet för sina kunder – varje dag, året om. Företaget har storskalig och hållbar inomhusodling där de ständigt strävar efter att utveckla teknik, kategorier och gröna smaker som tilltalar medvetna matlagare i Sverige. Växthus och huvudkontor finns på Färingsö utanför Stockholm.
– Vår vision är att vara med och skapa ett Sverige som är helt självförsörjande på färskt grönt, året om. Med Svegros 60 år av erfarenhet inom odling har vi gedigen kunskap och inspiration vi vill dela med oss av. Toxics lyhörda, kreativa och visionära team är den perfekta partnern när vi skapar vår framtida webb, säger Caroline Wetterstrand, Försäljnings- och Marknadschef på Svegro.
Om uppdraget
Uppdraget innefattar framtagning av en komplett ny webb i Umbraco. Fokus ligger på UX/UI-design för att reflektera den nya varumärkesidentitet som Svegro nyligen tog fram samt att skapa en konverteringsfokuserad webb som tilltalar Svegros prioriterade målgrupper.
– Vi har kickat igång samarbetet med Svegro och vi ser redan att matchningen är som handen i handsken. Med vår erfarenhet av webbutveckling för exempelvis Stiftelsen Lantbruksforskning och Lantbrukarnas Riksförbund som finns inom samma kundsegment och Svegros höga ambitioner ser vi inte att det här kan bli annat än succé, säger Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare och Business Area Manager på Toxic.
Läs mer om Umbraco här.
Läs mer om UX/UI-design här.
Läs mer
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.