Toxic ingår ramavtal med Welandkoncernen
Nyhet
1 min
Nu står det klart att den digitala byrån Toxic blir Industrireklam och därmed Welandkoncernens nya webb- och systemutvecklingspartner. Inom koncernen ingår ett 30-tal bolag och Toxic tar i och med partnerskapet över det tekniska ansvaret för all webb- och systemutveckling för samtliga bolag inom koncernen.
Om uppdraget
Uppdraget är ett strategiskt samarbete som bygger på ett tätt partnerskap tillsammans med koncernens egen reklambyrå, Industrireklam. Toxic blir Industrireklam externa samarbetspartner där Toxic som digitala experter bistår med kompetens, utveckling och rådgivning inom det byrån är bäst på; utveckling.
– Vi eftersökte en stabil digital partner som kan Umbraco och då föll sig valet naturligt på Toxic. Nu finns ett helt team av utvecklare och resurser som ser till att vi har en stabil plattform som uppfyller säkerhetskraven för webbarna inom koncernen, säger Jenny Wilde, Byråchef på Industrireklam.
Om Weland
Welandkoncernen är en familjeägd koncern med de flesta företagen lokaliserade i södra Sverige. Förutom företagen i Sverige ingår även fyra utländska dotterbolag. Alla företagen som ingår i koncernen producerar och säljer svensktillverkade produkter. Weland är en ledande tillverkare och leverantör av spiraltrappor, raka trappor, räcken, handikappramper, gångbryggor, gallerdurk och entresoler. Weland är även en av Sveriges största aktörer inom området plåtbearbetning. Inom koncernen finns ett 30-tal bolag.
– Det här är ett samarbete som vi är väldigt glada över då uppdraget passar vår teknikstack väldigt bra. Vi har många fina tillverkande bolag bland våra kunder och vi är duktiga inom det här segmentet. Att det också är en av Sveriges största familjeägda koncerner gör det till en perfekt match utifrån våra målsättningar som bolag, säger Johan Ottosson, Försäljningschef på Toxic.
Läs mer om vårt erbjudande här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart vi kan.