Toxic fortsätter agera för Jämlikhet
Nyhet
1 min
Digitalbyrån Toxic har under flera år arbetat aktivt för en jämlik och inkluderande kultur på företaget och en jämlik techbransch i stort. Nu kommer byrån med ytterligare ett initiativ där de bidrar till ett mer jämlikt samhälle.
Toxic anordnar en Instagram-tävling där man kan vinna posters skapade av tre av Toxics UX-designers och en webbutvecklare på temat Jämlikt. För att vara med att tävla krävs det att man skänker en valfri summa pengar till Regnbågsfonden. Summan som samlas in dubblas av Toxic* och pengarna går oavkortat till Regnbågsfonden. Insamlingen pågår under juni månad.
– Som Jämlikhetsansvarig på Toxic är jag stolt över att se att medarbetare kommer med idéer som dessa. Det visar på att vi har lyckats forma en inkluderande kultur där såväl ledning som medarbetare förstår vikten av att jobba för ett jämlikt och inkluderande samhälle, säger Ida Boman, Jämlikhetsansvarig på Toxic.
Förra året arrangerade byrån en auktion där 15 posters auktionerades ut. Över 7000 kr samlades in. Även då skänktes den insamlade summan till Regnbågsfonden. Årets projekt har efter feedback omformats för att fler ska kunna vara med – utan att ekonomi ska vara ett hinder – och har även fått en tydligare koppling till företagets jämlikhetsarbete.
– Genom det här upplägget har alla människor möjlighet att bidra med det man kan och många bäckar små ger stora möjligheter i det långa loppet, säger Linnéa Johnsson, initiativtagare till projektet och designer av två posters.
Du hittar fullständiga tävlingsregler och alla posters du kan vinna på vår Instagram.
*Toxic dubblerar summan upp till 15.000 kr
Läs mer
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.