Nytt Umbraco-case till experterna på Toxic
Nyhet
1 min
Det är med stor glädje vi meddelar att vi inlett ett nytt samarbete med Didner & Gerge. Fondbolaget är i behov av en ny webb som är modern, användarvänlig och tillgänglighetsanpassad. Toxic antog uppdraget och är i full gång att utveckla en ny webb i Umbraco.
Om Didner & Gerge
Didner & Gerge är ett ledande fristående fondbolag, grundat i Uppsala 1994. Bolaget arbetar med att placera fonder och överträffa den bredare aktiemarknaden över tid med fokus på företagsberättelsen och förväntad utveckling av bolagets verksamhet, lönsamhet, marginaler, kassaflöde, ekonomiska ställning och framtida värdering i ett längre perspektiv.
– Det känns tryggt att samarbeta med Toxic. Deras kompetens inom Umbraco är precis vad vi behöver för att få en lösning som uppfyller våra kunders behov och de har en ”can do”-inställning som gör det roligt att samarbeta med dom, säger Anna Marcus, Kommunikationschef på Didner & Gerge.
Om uppdraget
Kundens nuvarande webb har några år på nacken och motsvarar inte kundens krav på vad en modern webbplats ska innefatta. Därför fick Toxic i uppdrag att utveckla en ny webb i Umbraco med fokus på UI/UX-design, tillgänglighet och kundresan. Förutom en ny webbplats utvecklas även “Mina sidor” där Didner & Gerges kunder kan logga in för att se aktuellt fondinnehav samt köpa och sälja fondandelar.
– Det här har varit ett fantastiskt samarbete redan från start. Nu ser vi fram emot att snart lansera en ny webb och se vilket värde den nya plattformen genererar för Didner & Gerge och deras kunder, säger Mattias Lyck, Affärsutvecklare på Toxic.
Läs mer om Umbraco här.
Läs mer
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.