Hoppa till innehållet
Miller Badrum Nyhet Hero

Nytt samarbete med Miller Badrum

Nu har vi den stora äran att meddela att vi får förtroendet att bygga e-handel och PIM på Litium för vår nya samarbetspartner Miller Badrum. Projektet innefattar ny UX/UI-design, utveckling av e-handel och PIM med integration till Klarna Checkout.

Om Miller Badrum

Miller Badrum är ett familjeföretag inom B2C som säljer badrumsmöbler och badrumstillbehör. Under åren har verksamheten utvecklats från att leverera hållbara beslag, till att fokusera enbart på badrumsmöbler och badrumstillbehör till kunder i både Skandinavien och England. Badrumsmöblerna monteras för hand i Bankeryd så att Miller kan garantera hög kvalitet i både utförande och leverans. Familjeföretaget Miller Badrum arbetar idag, fem generationer senare, med varumärket Miller Badrum (Miller Fine Bathroom Interiors). Företaget har sitt huvudkontor i Bankeryd strax utanför Jönköping.

– Vi är superglada över att inleda samarbete med ett fint småländskt familjeägt företag som har lång tradition av att sälja badrumstillbehör och badrumsmöbler. Toxic är som bäst när vi får jobba med produktföretag som har ett starkt varumärke och som både säljer till företag och slutkunder, säger Oscar Salomonsson, Affärsområdesansvarig e-handel på Toxic.

Fokus på kundupplevelse, struktur, flexibilitet och skalbarhet

Miller Badrum har idag en utdaterad webb med limiterade möjligheter. Dagens lösning är inte responsiv och visar inte produkterna från dess bästa sida eftersom bildvisningen är begränsad. Det går inte heller att jobba dynamiskt med filter, taggar eller att addera fler produktegenskaper i produktkatalogen. Här känner sig Miller Badrum begränsade och önskar få ett mer sömlöst produktflöde och arbetssätt. Detta råder Toxic bot på genom att ta fram en ny och inspirerande UX/UI-design, bygga en helt ny digital plattform för produktinnehåll, produktguidning, bättre sök och tekniska möjligheter på Litium 8. Den nya lösningen fokuserar på kundupplevelse, struktur, flexibilitet och skalbarhet.

– Målet med vår nya sajt är att stärka vårt varumärke genom en förbättrad kundupplevelse. Hemsidan ska vara ett verktyg för våra återförsäljare samtidigt som vi vill inspirera vår slutkund. Vi hoppas att den digitala närvaron stärker vår position även på den fysiska marknaden hos våra återförsäljare och att våra fina produkter kommer till sin rätt, säger Maria Miller, Marknadsföringsansvarig på Miller Badrum.