Hoppa till innehållet
Jönköping Konsert Och Kongress1

Lyckade lanseringar för Destination Jönköping

Jönköpings Konsert och Kongress samt Jönköpings Teater har fått nya digitala kostymer. Två av fyra lyckade lanseringar för Destination Jönköping och Jönköpings Kommun är klara. “Ett fantastiskt samarbete”.

I våras stod det klart att Toxic vann upphandlingen från Destination Jönköping och fick därmed förtroendet att bygga fyra nya webbplatser i Sitevision. Sajterna jonkopingkonsertkongress.se och jonkopingsteater.se är nu lanserade och projektet har varit helt igenom positivt från samtliga parter, från start till mål.

– Med ett smidigt samarbete möjliggjorde Toxic att vi kunde utveckla både en snygg och välfungerande webbplats i ett projekt med flera olika parter. Vid kvalitetsmätningen direkt efter lanseringen fick vi väldigt fina siffror vad gäller både tillgänglighet, SEO och innehåll. Vi är nöjda med både arbetsprocessen och resultatet av den nya webbplatsen, säger Camilla Hallgren, digital strateg på Destination Jönköping om samarbetet och utvecklingen av webbplatsen för Jönköping Konsert & Kongress.

Nu fortsätter projektet i form av utveckling av ny sajt för Destination Jönköping och JKPG.com. Lansering är planerad under 2024 och 2025.

Spana in referenscaset för Jönköping Konsert och Kongress.

Spana in referenscaset för Jönköpings Teater.