Att jobba datadrivet innebär att vi baserar våra beslut på data.
Därför börjar arbetet nästan alltid med en audit – en nulägesanalys, där vi går igenom er befintliga data. Ofta innebär det att vi behöver analysera flera, om inte alla, era digitala marknadsföringskanaler. Vi analyserar data från er webbplats, era annonseringskonton, sociala medier, och så vidare. Ibland kan vi även behöva komplettera med annan data, som kunddata från affärssystem och CRM-system eller med marknads- och kundundersökningar.
Finns det ingen eller för lite förstahandsdata (egen data) är det är ingen fara. Då kan vi komplettera med andrahandsdata, alltså data från tredjepartsleverantör som hjälper oss på rätt väg framåt.
Tjänster och verktyg inom digital analys och dataoptimering
Webbanalys – SEO-analys – CRO-analys – Sociala medier-analys – Målgruppsanalys – Kundresa – Användarbeteenden – Google Analytics – Google Tag Manager (GTM) – Google Search Console – Google Data Studio – Konverteringsoptimering (CRO) – Sökmotoroptimering (SEO) – A/B-tester – uMarketingSuite – Google Optimize